بازدید 3714

صعود تاریخی شمشمیربازی ایران به10 تیم برترجهان

این صعود شمشیربازی اسحه سابر بخاطر حضور موفق در جام جهانی مجارستان به دست آمد. در جریان این رقابت‌ها که هفته گذشته در بوداپست برگزار شد، تیم ایران با کسب چهار پیروزی برابر تیم های قدرتمند ، از جمله فرانسه که رده پنجم جهان را در اختیار دارد، میان 24 تیم شرکت کننده به عنوان ارزشمند نهم دست یافت.
کد خبر: ۵۴۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۴ 04 November 2015

در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی شمشیربازی، تیم ملی اسلحه سابر ایران برای نخستین بار در طول تاریخ در جایگاه نهم جهان و دوم آسیا ایستاد.تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی صاحب جایگاه دهم شده بود، در جدیدترین رده‌بندی منتشرشده از سوی این فدراسیون با یک پله صعود در رده نهم قرار گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی، این برای نخستین بار در طول تاریخ است که شمشیربازی ایران در اسلحه سابر صاحب رتبه تک‌رقمی در رنکینگ جهانی می‌شود. همچنین میان تیم‌های آسیایی حاضر در رنکینگ جهانی، ایران بعد از کره جنوبی که در رده ششم قرار گرفته، بالاتر از چین دومین تیم برترآسیایی به حساب می‌آید.

صعود تاریخی شمشمیربازی ایران به10 تیم برترجهان

این صعود از آنجا به دست آمده که تیم ملی شمشیربازی اسحه سابر حضور موفقی در رقابت‌های جام جهانی مجارستان داشت. در جریان این رقابت‌ها که هفته گذشته در بوداپست برگزار شد، تیم ایران با کسب چهار پیروزی برابر تیم های قدرتمند ، از جمله فرانسه که رده پنجم جهان را در اختیار دارد، میان 24 تیم شرکت کننده به عنوان ارزشمند نهم دست یافت.

دراین رقابت‌ها شمشیربازان ایران در بخش انفرادی هم موفق به کسب نتایج خوبی شدند و از جمله صعود علی پاکدامن به جدول 32نفره و در نهایت عنوان بیست و هفتمین این بازیکن میان 220 بازیکن حاضر در بوداپست.

رده‌بندی 10 تیم اول رنکینگ فدراسیون جهانی شمشیربازی در اسلحه سابر

1 ــ ایتالیا (340 امتیاز)

2 ــ روسیه (336 امتیاز)

3 ــ آلمان (312 امتیاز)

4 ــ آمریکا (299 امتیاز)

5 ــ فرانسه (267 امتیاز)

6 ــ کره جنوبی (264 امتیاز)

7 ــ مجارستان (258 امتیاز)

8 ــ رومانی (216 امتیاز)

9 ــ ایران (197 امتیاز)

10 ــ چین (194 امتیاز).

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها