بازدید 5322

کی‌روش استعفا بدهد بدبخت می‌شوم!

چطور یک مربی را که از سیستان و بلوچستان به تهران آمده بود را محکوم و محروم کردم، آن هم در حالیکه خودش پول ناهار را هم نداشت و پول ناهارش را هم من حساب کردم. من این مربی را محکوم کنم اما نتوانم خانبان که وابسته به کی‌روش است را محروم کنم؟ این عدالت نیست.
کد خبر: ۵۴۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 02 November 2015

عضو سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال می گوید: کفاشیان از استعفای کی‌روش می‌ترسد و خودش این مسئله را به من گفت که اگر او استعفا بدهد من بدبخت می‌شوم.

به گزارش تابناک ورزشی، حسین آبانگاه در حاشیه اولین همایش مربیان استان تهران در مورد انتخاب امیر قطبی به عنوان رئیس کمیته اخلاق گفت: من شنیده‌ام ایشان معاون دادستان تهران است و فردی مستقل است اما توجه آقای قطبی را به این مسئله جلب می‌کنم که دلیل استعفای اعضای کمیته اخلاق هم این بود که می‌خواستند استقلال داشته باشند و مستقل عمل کنند.طبق بند3 آیین‌نامه کمیته اخلاق ما حتی می‌توانیم حکم برکناری رئیس فدراسیون فوتبال را هم صادر کنیم. همانطور که کمیته اخلاق فیفا در مورد بن همام این کار را کرد.

کی‌روش استعفا بدهد بدبخت می‌شوم!

وی در مورد اینکه اعضای کمیته اخلاق منصوب رئیس فدراسیون بودند و نمی‌توانند او را برکنار کنند، گفت:‌طبق آیین‌نامه ما حق برکناری مقامات رسمی فوتبال را داریم. این حرف را اسلامیان زد که حرف درستی نبود. من در جوابش گفتم که او حتی رنگ جلد آیین‌نامه را هم ندیده است.

وی در مورد علت تنش بین کی‌روش و اسدی، گفت: کمیته اخلاق وقتی رأیی را صادر می‌کند این رأی توسط دبیرکل صادر می‌شود. دبیرکل از اینکه حکمی که ابلاغ کرده بی‌اثر مانده موضع‌گیری کرد. زیرا رأی کمیته اخلاق به روش کاپیتولاسیون لغو شد. کفاشیان از استعفای کی‌روش می‌ترسد. خودش به من گفت که اگر کی‌روش استعفا بدهد من بدبخت می‌شوم. در این شرایط ما نمی‌توانستیم قانون وعدالت را اجرا کنیم. چطور یک مربی را که از سیستان و بلوچستان به تهران آمده بود را محکوم و محروم کردم، آن هم در حالیکه خودش پول ناهار را هم نداشت و پول ناهارش را هم من حساب کردم. من این مربی را محکوم کنم اما نتوانم خانبان که وابسته به کی‌روش است را محروم کنم؟ این عدالت نیست.

عضو سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه پرونده کی‌روش را اسدی به کمیته اخلاق فرستاد یا نبی دبیرسابق فدراسیون، گفت: کلید این ماجرا از زمانی زده شد که کی‌روش با بی‌بی‌سی مصاحبه کرد و صحبت از لباس‌های تقلبی آل‌اشپورت در تیم ملی را به میان آورد. به همین خاطر حراست وزارت ورزش نامه‌ای نوشت و خواستار پیگیری این مسئله شد زیرا بازتاب منفی زیادی در رسانه‌های جهان پیدا کرده بود. مهدی محمدنبی نیز در پیرو آن نامه به سپهر مسئول حقوقی فدراسیون نامه‌ای می‌نویسد و سپهر به ما اعلام می‌کند که در جریان این مسئله نیست و آن را از سر خودش باز می‌کند. نامه سپس توسط نبی به کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال می‌رود که ترابیان هم می‌گوید من در جریان مسئله آل اشپورت نیستم. در همین حین نبی دبیر فدراسیون تغییر پیدا می‌کند و پرونده به کمیته اخلاق می آید.

وی با اشاره به بیانیه‌های کی‌روش گفت: من مطمئنم که بیانیه‌های کی‌روش را خودش نمی‌نویسد. افرادی که دنبال مسائل تبلیغاتی هستند این بیانیه‌ها را برایش می‌نویسند.

آبانگاه با اشاره به حضور کی‌روش در برنامه 90 گفت: آقای کی‌روش ساعت 2 بامداد روی خط برنامه 90 می‌آید و صحبت می‌کند و وقتی من می‌خواهم جواب او را بدهم فردوسی‌پور و دوستانش از من می‌پرسند چه می‌خواهی بگویی که به آنها گفتم آیا از کی‌روش هم پرسیده‌اید که چه می‌خواسته بگوید؟ آقای فردوسی پور؛ عادل باش. چرا کی‌روش باید همیشه خودش آخرین نفری باشد که در برنامه 90 جواب افراد را می‌دهد ضمن اینکه فردوسی‌پور می‌گوید پول را یکی داده و یکی گرفته خب آقای فردوسی‌پور معنای رشوه هم همین است یکی پول می‌دهد و یکی می‌گیرد.

وی با اشاره به حرکت کی‌روش بعد از پیروزی مقابل کره جنوبی گفت:‌طبق آیین نامه انضباطی فیفا و تمام فدراسیون‌های فوتبال در دنیا بازیکنی که گل می‌زند حق ندارد به سمت نیمکت حریف برود. خب آقای کی‌روش تو چرا بعد از برد کره جنوبی به سمت سرمربی حریف رفتی و آن حرکت را انجام دادی؟ بعد هم برخی نوشتند که او از خیلی از ایرانی‌ها، ایرانی‌تر است. به نظر من حرکت او شأن و شخصیت ایرانی را زیر سوال برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار