بازدید 4078
گزارش

اوضاع بحرانی وزنه برداری و تردید درسهمیه کامل المپیک بدون سه پولادمرد

تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای کسب سهمیه کامل المپیک باید مجموع امتیازات امسال با امتیازات سال گذشته‌اش به نحوی باشد که بین 6 کشور برتر جهان قرار بگیرد و درغیاب سلیمی و محمدپور و شاید مرادی، این موضوع سخت‌تر از گذشته شده
کد خبر: ۵۴۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 28 October 2015

تیم ملی وزنه‌برداری ایران قرار است تا حدود یک ماه دیگر در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آمریکا شرکت کند و این در حالی است که شاگردان حسین توکلی طی یک هفته اخیر با از دست دادن دو ستاره خود وضعیت نگران کننده‌ای را در آستانه این رقابت‌ها پیدا کردند که کسب سهمیه کامل المپیک را با تردیدهای جدی مواجه کرده است.

بر اساس قانون فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای کسب سهمیه المپیک، مجموع امتیازات کشورها در دو سال پیاپی باقی مانده به المپیک محاسبه شده و بر اساس این قانون تیم‌های اول تا ششم 6 سهمیه، هفتم تا دوازدهم 5 سهمیه، سیزدهم تا هجدهم 4 سهمیه، نوزدهم تا بیست و چهارم 3 سهمیه، بیست و پنجم تا سی‌ام 2 سهمیه و سی‌ویکم تا سی‌وششم یک سهمیه را دریافت خواهند کرد.

اوضاع بحرانی وزنه برداری و تردید درسهمیه کامل المپیک

بر همین اساس تیم ملی وزنه‌برداری ایران در بخش امتیازی تیم ملی ایران پس از کسب دو عنوان پیاپی سومی جهان، در سال 2014 با 4 پله نزول نسبت به قهرمانی‌های جهان 2011 و 2013 با امتیاز 367،8 در رده هفتم رقابت‌ها قرار گرفت.در جدول امتیازی که قهرمان رقابت‌ها بر اساس این جدول انتخاب می‌شود، تیم ملی چین عنوان قهرمانی را کسب کرد.ایران در جدول مدالی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی 2014 جهان در آلماتی به عنوان پنجم دست یافت.

در این رقابت‌ها کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم 2 طلا و یک نقره به دست آورد و بهداد سلیمی نیز در فوق سنگین دو نقره و یک برنز را به خود اختصاص داد تا کاروان وزنه‌برداری ایران در قهرمانی 2014 جهان با 2 طلا، 3 نقره و یک برنز عنوان پنجم جهان را به خود اختصاص دهد.در جدول مدال‌ها و در بخش مردان، کره‌شمالی، قزاقستان و چین به ترتیب با کسب 6، 5 و 3 مدال اول تا سوم شدند. در این بخش روسیه چهارم شد.

برای رقابت‌های پیش‌رو در وزن 62 کیلوگرم مجید عسکری، 69 کیلوگرم جابر بهروزی، 77 کیلوگرم رسول تقیان، 85 کیلوگرم کیانوش رستمی، 94 کیلوگرم سهراب مرادی و علی هاشمی ، دسته 105 کیلوگرم نواب نصیر شلال و سعید محمدپور و در دسته به اضافه 105 کیلوگرم بهداد سلیمی و بهادر مولایی تا حدود یک هفته پیش در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری حضور داشتند و بخت اول اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان بودند.

در این بین وضعیت سهراب مرادی به طور کل از همان ابتدا هم مشخص نبود و پس از اعلام خبر بازنشستگی وی، تلاش‌ها برای رفع مشکل حضور سهراب در قهرمانی جهان آغاز شد، با این حال این تلاش‌ها تا امروز به نتیجه نرسیده و هنوز مشخص نیست که آیا مرادی که گفته می‌شود برای حضور در المپیک 2016 ریو مشکلی نخواهد داشت، برای حضور روی تخته قهرمانی جهان در آمریکا مشکلش رفع خواهد شد یا خیر؟

گذشته از مشکل سهراب مرادی که از قبل مشخص بود، باید به بدشانسی‌هایی که این روزها در اردوی تیم ملی به وجود آمده است، اشاره کنیم.هفته گذشته در جریان لیگ برتر که حکم انتخابی تیم ملی برای حضور در قهرمانی جهان 2015 آمریکا را نیز داشت سعید محمدپور در رقابت‌های دسته 105 کیلوگرم از ناحیه آرنج دچار مصدومیت شدید شد تا در اوج آمادگی قهرمانی جهان را از دست بدهد.

در ادامه و در تمرینات تیم ملی دو شب پیش بهداد سلیمی بخت اول قهرمانی ایران در رقابت‌‌های قهرمانی جهان نیز از ناحیه زانو دچار پارگی رباط صلیبی شد تا این وزنه‌بردار نیز دومین ملی‌پوشی باشد که رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست می‌‌دهد تا به این ترتیب به مصیبت‌های حسین توکلی در آستانه رقابت‌های قهرمانی جهان اضافه شده و دست وی برای کسب نتیجه خوب در آمریکا بیش از پیش بسته شود. بدتر آنکه ممکن است بهداد حتی به المپیک هم نرسد.

تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای کسب سهمیه کامل المپیک باید مجموع امتیازات امسال با امتیازات سال گذشته‌اش به نحوی باشد که بین 6 کشور برتر جهان قرار بگیرد.

تیم ملی سال گذشته از نظر امتیازی در رده هفتم قرار گرفت و در صورتی که در بین ملی‌پوشان در رقابت‌های امسال هیچ وزنه‌بردار اوتی وجود نداشته باشد و وزنه‌برداران ایران در آمریکا همگی بین رده‌های اول تا دهم قرار بگیرند، این امیدواری وجود دارد که از لحاظ امتیازی، ضمن جبران نتیجه سال گذشته، در مجموع دوسال پیاپی، تیم ملی وزنه‌برداری ایران در بین 6 کشور اول قرار گرفته و سهمیه‌های کامل را کسب کند.

هر چند که درغیاب سلیمی و محمدپور و شاید مرادی، این موضوع سخت‌تر از گذشته شده و تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای کسب سهمیه‌های کامل کار دشواری را پیش رو داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل