بازدید 5719

شناسایی عامل حمله انتحاری به «نجران»

وزارت کشور عربستان سعودی در حالی‌عامل حمله انتحاری دوشنبه شب به یک مسجد شیعیان در نجران را یک شهروند این کشور معرفی کرد که گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت.
کد خبر: ۵۴۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 27 October 2015
وزارت کشور عربستان سعودی در حالی‌عامل حمله انتحاری دوشنبه شب به یک مسجد شیعیان در نجران را یک شهروند این کشور معرفی کرد که گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از «واس»، سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی، عصر دوشنبه اعلام کرد که عامل حمله انتحاری به مسجد «المشهد» در نجران در جنوب این کشور که به کشته شدن دست‌کم 3 نفر منجر شد، یک شهروند سعودی به نام «سعد سعید سعد الحارثی» (34 ساله) بود.

همزمان گروه تروریستی داعش که خاستگاه فکری آن عربستان است، در حساب‌های کاربری خود در شبکه اجتماعی «توئیتر»، مسئولیت این حمله تروریستی به مسجد المشعد در نجران را بر عهده گرفت و اعلام کرد یک شهروند سعودی معروف به «اسحاق الحجازی» با استفاده از یک کمربند انتحاری این عملیات را انجام داد.

طبق این گزارش، یک فرد انتحاری، شامگاه دوشنبه و پس از اقامه نماز مغرب با استفاده از کمربند انتحاری به مسجد المشهد در شهر مرزی نجران حمله کرد که در اثر آن 3 نمازگزار شهید و چند نفر دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش تاکنون به چنین حملاتی دست زده که در ماه‌های گذشته چند کشته در عربستان سعودی برجا گذاشته است.

در حمله انتحاری اوت گذشته به مسجدی که نیروهای امنیتی محلی در جنوب غربی عربستان سعودی از آن استفاده می‌کردند 15 نفر کشته شدند.

ماه مه گذشته نیز دو حمله انتحاری جداگانه به دو مسجد شیعیان انجام شد که شهادت 25 نمازگزار را درپی داشت. حدود 10 روز پیش نیز یک فرد مسلح وابسته به داعش با حمله به حسینیه شیعیان در شهر «سیهات» در شرق عربستان سعودی، 5 نفر را به شهادت رساندند.

پس از این حملات، فعالان محلی ، نیروهای امنیتی را متهم کردند که تلاش کافی را برای جلوگیری از وقوع چنین حملاتی انجام نمی‌دهند اما مسئولان سعودی آن را رد می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار