بازدید 19701
مروری بر روزنامه های امروز پنجم آبان ماه؛

راز سكوت مطهری/ ترکان بازهم تکذیب کرد!

اظهارات رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حمایت از تصویب برجام و مخالف با تندروی ها در کانون توجه روزنامه های امروز است، حال آنکه تخلفات شهرداری ها و موضوع اعدام شیخ نمر از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۵۴۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 27 October 2015

اظهارات رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حمایت از تصویب برجام و مخالف با تندروی ها در کانون توجه روزنامه های امروز است، حال آنکه تخلفات شهرداری ها و موضوع اعدام شیخ نمر از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

در ادامه می‌توانید روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های سه شنبه، پنجم آبان ماه را مرور کنید.

«روزنامه شهروند» در گزارشی با عنوان « تهران در مسیر فاجعه» به تبعات درآمد ٧٠ درصدی شهرداری ها از تخلفات شهر‌سازی می پردازد و می نویسد: «ساخت‌وساز بی‌ضابطه در تهران، حالا آن‌قدر رونق گرفته که به آپارتمان‌سازی روی گسل‌ها و کمربند زلزله رسیده است. این موضوع به گفته «پیروز حناچی» دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری، تهران را به بحران دهه ٦٠ لندن نزدیک‌تر کرده است. بحرانی که سرنخ آن به ضابطه‌فروشی در ساخت‌وساز ایران برمی‌گردد.

سودجویان راه دور زدن قانون را یاد گرفته‌اند

حالا سال‌هاست که استفاده از مصالح بی‌کیفیت و ریزش ساختمان‌های چند طبقه خبرساز می‌شود، قطع شبانه درختان تهران و حتی ویرانی بافت ارزشمند تاریخی و سبز شدن آپارتمان‌ها و برج‌های بلند و متراکم. خیابان‌هایی که از ترافیک بند آمده و مناطقی که از شدت ازدحام در لیست قرمز آلودگی هوا قرار دارند، حس خفقان در کوچه‌های درهم تنیده و تنگ، آسمانی که دیگر از زمین پیدا نیست، حریم نقض‌شده خانه‌ها به‌خاطر ساختمان‌های مرتفعی که در چند قدمی هم قرار دارند و... همه و همه موضوعاتی است که بارها عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی به آن اشاره و از شهرسازی به خطا رفته ایران گلایه کرده است. او از فروش قانون نیز مکررا انتقاد کرده است. قانونی که اجازه می‌دهد متخلفانه بسازی و با پرداخت جریمه برایت پروانه صادر می‌کند. در این میان سازندگان سودجو نیز سال‌هاست که راه و چاه دور زدن این قوانین را یاد گرفته‌اند. «با بنرها نمای ساختمان را می‌پوشانی یا شبانه دست به کار می‌شوی. می‌سازی هر جور که دلت خواست، با هر قانونی که دوست داری و کافی است تا سازه بی‌قانون را مبله کنی تا دست از سرت بردارند و با پرداخت مبلغی جریمه پروانه بگیری.

بیش از ٧٠‌درصد درآمد شهرداری‌هااز تخلفات ساخت‌وساز است

«پیروز حناچی» دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری و معاون آخوندی با تأکید بر این‌که بیشتر از ٧٠‌درصد درآمد شهرداری‌ها حاصل از جرایم و تخلفات ساخت‌وساز است، به «شهروند» می‌گوید: وقتی جرایم ساخت‌وساز تبدیل به منبع درآمد شهرداری شده است، چطور انتظار دارید که این نهاد به محض وقوع تخلف آن را متوقف کند؟ منابع درآمدی شهرداری به مرور زمان از مسیر اصلی خود منحرف شده و این مسأله به شدت گرفتن تخلفات ساخت‌وساز دامن زده و درحال حاضر این ماجرا آن‌قدر پیچیده شده است که برای سالم‌سازی آن موانع فراوانی وجود دارد. وی ادامه می‌دهد: شهرداری دخل و خرجش یکی نیست. آرزوهای گسترده و بلندمدتی برای شهر دارد که باید منابعش از یک جایی تأمین شود. متاسفانه اعتبارات هم از منابع سالم تأمین نمی‌شود. شهرداری باید دارای درآمد پایدار باشد، نه این‌که درآمد خود را از محل تخلفات ساخت‌وساز تأمین کند. معاون وزیر راه‌وشهرسازی تأکید می‌کند: درحال حاضر شاهدیم که فضای سبز تهران به صورت بی‌رویه قلع‌وقمع شده و جای خود را به مجتمع‌های مسکونی سپرده یا فضای خدماتی تغییر کاربری داده و به مسکونی تبدیل شده است. این گسترش بی‌رویه ساختمان‌سازی در یک منطقه ما را به سمت بحران تأمین آب، امنیت، فضای سبز، آلودگی هوا و... سوق داده است. بحرانی که گام‌به‌گام به آن نزدیک‌تر می‌شویم و در یک نقطه سرانجام ما را متوقف می‌کند که در آن صورت دیگر جبران بحران بسیار پرهزینه خواهد بود، نظیر آنچه در لندن دهه ٦٠ رخ داد.»


«روزنامه آرمان» در گزارشی با عنوان « راز سكوت علي مطهری!» به سکوت علی مطهری در موضوع جنجل برجام در مجلس می پردازد و می نویسد: « چرا مطهري ترجيح مي‌دهد اكنون كه بحث مباحث هسته‌اي و هياهوهاي دلواپسان رونق گرفته است سكوت كند. درباره دلايل اين سكوت مي‌توان چند گمانه را مطرح كرد. برخي عنوان مي‌كنند اظهارات و عملكرد فرزند شهيد مطهري در طي حضورش در مجلس نهم احتمال تاييدش براي شركت در انتخابات مجلس دهم را كاهش داده است و برخي مدعي مي‌شوند صلاحيت او براي حضور در مجلس نهم هم با اما و اگرهايي همراه بوده است اما به نظر نمي‌رسد اين گمانه صحيح باشد چرا كه از سويي شنيده شده كه مطهري در برابر اين سوال كه در مجلس دهم حضور خواهد داشت اين پاسخ را مي‌دهد كه «هنوز تصميمي نگرفته‌ام» و از سوي ديگر شخصيت او چنان نيست كه براي اطمينان از تاييد شدن صلاحيتش، وقتي 5ماه تا برگزاري انتخابات مانده است، اقداماتي را انجام يا مشي خود را تغيير دهد تا صلاحيتش مورد تاييد قرار گيرد. او از پدرش عزت و مردانگي آموخته و براي تاييد شدن نه به رايزني به معناي واسطه‌گري مي‌پردازد و نه اقداماتي مي‌كند كه به تعبير ساده‌لوحان تغيیر در نگرش نهادهاي تصميم‌گير در موضوع صلاحيت‌ها باشد. او بارها اعلام كرده است كه يك مطهري است و براي رسيدن به كرسي‌هاي مجلس يا هر نهاد ديگري خصلت‌هاي مطهري بودن را فراموش نمي‌كند پس اين گمانه كه سكوت او براي تاييدصلاحيتش است را بايد مردود اعلام كرد. گمانه ديگر اين است كه علی مطهري به دليل مشي ميانه‌روي و اعتدالي كه دارد درصدد است با سكوت خود زمينه را براي هياهوي هجمه‌گران و دلواپسان آماده نكند چراكه مي‌داند هر جمله‌اي كه از سوي او بيان شود يك داستان جديد براي برهم‌زدن آرامش است پس ترجيح مي‌دهد مدتي را در سكوت بگذراند تا خدشه‌اي به شادي حاصل شده از توافق هسته‌اي در اذهان عمومي وارد نشود و پس از تثبيت اين شادي و ناكامي دلواپسان بارديگر به پشت تريبون مجلس برود و بگويد در آن روزهاي سكوتش چه موضوعاتي را ديده و شنيده اما هیچ نگفته است. اين گمانه مي‌تواند به واقعيت نزديك باشد چون ذات او با حفظ منافع ملي گره خورده است و براي او اگر دو راهي حضور در مجلس و آرامش كشور مطرح باشد به‌طور حتم علي مطهري قيد حضور در مجلس را خواهد زد و در جاده منافع ملت حركت مي‌كند. از سوي ديگر سكوت علي مطهري را اينگونه مي‌توان معنا كرد كه او به دنبال اجراي برنامه مهمي است و در اين مسير نياز دارد تا وقت و فكر خود را معطوف به آن موضوعي كند كه درصدد اجرايش است. اين برنامه مي‌تواند برنامه‌ريزي براي ساماندهي انتخاباتي باشد كه پس از كامل شدن در اختيار طيف ميانه‌رو قرار گيرد يا شايد طرحي را آماده مي‌كند كه در راستاي بهبود وضعيت فرهنگي جامعه باشد مثلا درباره برگزاري كنسرت‌ها و وضع قانوني براي خوانندگان و بازيگران باشد كه در هفته‌هاي اخير نام آنها بيش از هميشه مطرح است. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی رابطه دوستانه‌اي هم با علي جنتي در قامت وزير ارشاد دارد و شايد با همكاري او در حال تهيه طرحي براي ساماندهي وضعيت فرهنگي كشور در حوزه‌هاي مختلف باشد. به هر حال آنچه اهميت دارد اين است كه علي مطهري ساكت است و رازي در پس اين سكوت نهفته است. به تماس‌هايي هم كه با او گرفته مي‌شود پاسخي نمي‌دهد و مشخص است كه نمي‌خواهد خلوتش به‌هم بخورد. بايد صبور بود تا فهميد علي آقاي مطهري چه برنامه‌اي براي اجرا در دست دارد.»


«روزنامه اعتماد» در گزارش یک امروز خود با عنوان « همه قوا عليه تندروي» به این موضوع می پردازد که مقامات ارشد كشور با دفاع از تيم مذاكره كننده، تندروي‌ها عليه رييس جمهور، وزير خارجه و علي لاريجاني را نكوهش كردند و در ادامه می نویسد: « هشدار به تندروها. هشدار از سه مركز به يك گروه داده شده است. رؤساي دو قوه و رييس يك مجمع از منتقداني گفته‌اند كه اين روزها در مورد موضوع هسته‌اي يا بداخلاقي مي‌كنند يا بدقولي و در نهايت هم از حد خود بالاتر رفته‌اند. مخاطبان حالا ديروز سه پيام روشن گرفتند. پيام گرفتند كه بعد از نامه مقام معظم رهبري تهمتي نزنند كه مسوولان دولتي از آن بري هستند، بداخلاقي نكنند و خلف وعده هم نكنند. پيام اول را علي لاريجاني صبح اول وقت ديروز داد. با يك نطق بلند بالا و پر از جواب در ابتداي آغاز به كار جلسه علني مجلس. از جلسه‌اي گفت كه برخي افراد حاضر در آن به وعده‌اي كه داده بودند عمل نكردند. برخي را سرزنش كرد و به برخي از نمايندگان اصولگراي مجلس هشدار داد كه بي‌اعتمادي ايجاد كردند. سخنراني هشدارآميزي كه شايد اتمام حجت نهايي رييس مجلسي بود كه نقش بي‌بديلي در تصويب برجام داشت. پيام بعدي چند دقيقه بعد از سوي رييس يك قوه ديگر آمد. رييس قوه قضاييه چند دقيقه بعد از اظهارات برادرش نطقي هشدارآميز داشت. گلايه كرد از منتقداني كه از حد معمول بالاتر رفتند و اتهام ناروا زدند. از نامه مقام معظم رهبري گفت و لزوم فصل‌الخطاب دانستن آن. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني اما ديروز متفاوت از سايرين به تندروها هشدار داد. يك تاريخچه بلند بالا از برنامه هسته‌اي ايران داد و از اين روزهاي تندروها گفت. آنهايي كه به نگاه او از فرصتي كه صدا و سيما در اختيارشان قرار داده بود استفاده كردند و تحليل‌هاي سطحي دادند. در نهايت هم هشدار داد؛ هشداري كه اين‌بار مخاطبش مردم و مسوولان هم بودند. هشدار داد كه نگذارند تندروها ميدان داري كنند. ديروز روز پر هشداري بود.‌ گيرنده‌هاي منتقدان دلواپس سه پيام گرفت؛ پيام‌هايي كه شايد كلماتش يكي نبود اما محتواي آن يكي بود و يكسان.»


«روزنامه شرق» در یادداشتی به قلم احمد شیرزاد یکی از فعالان اصلاح طلب با عنوان «تاکتیک اصلاح طلب هراسی» می نویسد:« طیف‌هایی از اصولگرایان، رویه‌ای دارند که در انتخابات ادوار اخیر تکرار شده است. آنان نزدیک انتخابات، فتیله ضداصلاح‌طلبی را بالا می‌کشند؛ چراکه تصور می‌کنند، تنها عامل وحدت‌بخش آنها، ترساندن همفکران و هوادارانشان از حضور اصلاح‌طلبان در نهادهای مختلف است. درحالی‌که جناح اصولگرا باید نگاهی نقادانه به عملکرد خود، به‌ویژه در دوران دولت احمدی‌نژاد که دربست تأییدش می‌کردند، بیندازد و عملکرد خود در ادوار چهارم، هفتم، هشتم و نهم را که صدای بسیاری از کارشناسان مستقل را درآورده است از جهات مختلف نقد کند. اظهارات اخیر محمدرضا باهنر درباره جلوگیری از حضور اصلاح‌طلبان، حتی اصلاح‌طلبان به نظر آنها معتدل در مجلس دهم را نیز باید در راستای همان تاکتیک ایجاد اجماع حول پدیده «اصلاح‌طلب‌هراسی» ارزیابی کرد. او و برخی دوستانش احتمالا دچار خطای جدی محاسباتی شده‌اند و نمی‌دانند کارنامه آنان در دولت‌ها و مجالس، چه نمره‌ای می‌گیرد. آنها به‌ویژه پس از روی‌کار‌آمدن دولت روحانی، با عملکردی که در رأی اعتماد به وزرا، استیضاح آنان، سؤالات و تذکرات و سرانجام نمایش عجیب در بررسی پرونده ملی توافق هسته‌ای از خود به جای گذاشته‌اند، با شکاف‌های درون‌جناحی مواجه هستند. باهنر در بین اصولگرایان به چهره‌ای لابی‌گر و متحد‌کننده مشهور است و انصافا در مجموعه آنان، نقش برجسته‌تری در این حوزه ایفا می‌کند. از این پس هرچه به اسفند ماه نزدیک‌تر شویم، نیاز مبرم جناح اصولگرا به وحدت درونی و موانع جدی آن بیشتر احساس می‌شود. از سویی تندروهای اصولگرا هرچند به لحاظ تصمیم‌گیری، خام‌اندیشانه عمل می‌کنند، اما وقتی پای انتخابات و رأی جمع‌کردن به‌میان بیاید، از طیف سنتی به مراتب جاذبه بیشتری داشته و می‌توانند حرکت‌های جذابی برای هوادارانی که در جامعه دارند، ترتیب دهند. باهنر و سایر چهره‌های سنتی، با این پارادوکس مواجه‌اند و هنوز در مقابل آن، سردرگم هستند. تنها راهی که به ذهن آنان می‌رسد، ترساندن متدینان در شهرها و روستاها از اصلاح‌طلبان است.»

همچنین این روزنامه در گفت و گو با اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور به موضوع جنجال مصاحبه اخیر وی درباره نامه 4 وزیر پیرامون رکود پرداخته است. شرق در این گفت و گو با عنوان « كسي از پول مفت بدش نمي‌آيد» می نویسد: « ترکان در واکنش به انتشار خبرهایی که در برخی رسانهها مانند «الف و تابناک» در قالب رانتخواری و مفتخواری چهار وزیر نویسنده نامه معروف بحران بازار سرمایه به رئیسجمهور، در گفتوگو با «شرق» گفت: من هیچ‌گاه نگفته بودم چهار وزیری که نامه به روحانی را امضا کرده بودند، مفتخوار یا رانتخوار بودهاند. متأسفانه برخی از رسانهها بهصورت مغرضانهای نقل‌قولی را از من منتشر کردند که هیچگاه درست نبود و من از این تعابیر استفاده نکردم. در دولت یازدهم و در هیأت دولت هیچ اختلافی وجود ندارد و اینکه برخی تلاش میکنند اینگونه القا کنند که میان وزیران و در دولت اختلاف هست تعبیر درستی نیست. اما برخی فکر می‌کنند با انتشار اخبار نادرست می‌توانند بر تصمیم‌گیری دولت تأثیر بگذارند. او همچنین درباره برنامههای دولت گفت: این نامه نشانه‌ای از اختلاف در تیم اقتصادی دولت نداشت و نباید نتیجه گرفت که کار این چهار وزیر در اصول اقتصادی دولت خللی ایجاد کرده است. برنامه دولت برای شش ماه آینده عبور از رکود و رونق تولید است. وزرای اقتصادی دولت نیز در این مسیر گام برمیدارند. بنابراین نباید این‌طور تصور شود که در دولت یازدهم اختلافی در عملکرد وزیران وجود دارد.»


«روزنامه ایران» در یادداشتی به قلم وزیر صنعت برزیل! آقای آرماندو مونترو با عنوان « آماده همکاری همه‌جانبه با ایران هستیم» می نویسد:« یکی از رخدادهای مهم سیاسی و اقتصادی که در جهان رخ داد، نتیجه‌بخش بودن مذاکره هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است. از زمانی که ایران مورد تحریم قرار گرفت، اقتصاد بیشتر کشورها به واسطه آن دستخوش تغییر شد. این امر حتی بر قیمت نفت، صادرات و واردات و اجرای پروژه‌های مختلف اثر گذاشت. کشورهای اروپایی که زمانی یکی از صادرکنندگان عمده کالا به ایران بودند، به واسطه تحریم مجبور شدند مراودات خود را متوقف کنند. ایران نیز با چنین اتفاقی متحمل خسارت‌های سنگین شد. در مقطعی از زمان خودروسازان ایرانی مجبور به کاهش تولید شدند ولی همکاری نکردن فرانسوی‌ها با ایران تنها به ضرر ایران نبود، بلکه خودروسازان فرانسوی چون رنو و پژو هم با چالش‌های جدی روبه‌رو شدند، به نحوی که آنها برخی کارخانه‌های خود را تعطیل کردند و نیروی کار زیادی را از دست دادند. لذا این تحریم برای اکثر کشورها تبعات منفی داشت و نمی‌توان منکر آن شد. با توجه به اتفاق‌هایی که در سطح جهانی رخ داده است، باید عنوان کنم که هیچ کشوری نباید همکاری خود را با ایران متوقف کند. ایران می‌تواند یکی از شرکای خوب ما و دیگران باشد.

بدین جهت مشارکت و همکاری با ایران جزو اولویت‌های برزیل است و ما این استراتژی را همواره ادامه خواهیم داد تا دو کشور بتوانند رابطه بهتری داشته باشند. اقتصاد ایران بسیار پیچیده و خاص است و همین امر ما را تشویق می‌کند تا وارد این کشور شویم. اقتصاد برزیل هم جزو اقتصاد‌های خاص است لذا دو کشور براحتی می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. از سویی برتری که ایران در مقایسه با سایر کشورهای در حال توسعه دارد، دانش و نیروی انسانی پویای آن است. از این بنیان‌ها نمی‌توان براحتی عبور کرد. سایر کشورها هم به این موضوع واقف هستند که ایران ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و به همین علت پای میز مذاکره آمدند.

ایران اگر کشور ضعیفی بود، قطعاً این امکان را پیدا نمی‌کرد که با سران کشورها مذاکره و بتواند حق خود را حفظ کند. همه می‌دانند ایران در منطقه خود جایگاه خاصی دارد لذا این کشور با استفاده از پتانسیل‌های خود باید مسیر پیشرفت را با سرعت طی کند. جمله معروفی هست تحت عنوان اینکه دوستان خوب در لحظات سخت شناخته می‌شوند. ما به ایرانیان نشان دادیم که در بدترین شرایط در کنار آنها بودیم و از سویی علاقه‌مندیم به همکاری‌های خود ادامه دهیم.

در سال 2010 برزیل به ابتکار خوبی دست زد، زمانی که رئیس جمهوری برزیل در مذاکرات سه‌جانبه ایران حضور یافت. اگر در آن زمان این تلاش‌ها مؤثر واقع می‌شد، این همه هزینه برای ایران و سایر کشورها ایجاد نمی‌شد و تحریم‌ها ادامه پیدا نمی‌کرد. به هر ترتیب توافق اخیر ایران با کشورهای 1+5 را به فال نیک می‌گیریم و از همین جا به دولتمردان ایران می‌گویم که کشور برزیل برای عادی‌سازی روابط ایران با جامعه بین‌الملل و هرگونه همکاری آماده است. گسترش روابط با ایران برای ما حائز اهمیت است.

از این رو ایران بعد از برداشته شدن تحریم‌ها باید خود را برای ورود به اقتصاد جهانی آماده کند و ما پشتیبان این حضور هستیم. ما اعتقاد داریم ایران می‌تواند به جامعه بین‌المللی بازگردد و جامعه بین‌المللی هم پذیرای ایران است. ما علاقه‌مند هستیم روابط همه‌جانبه خود را با ایران تحت هر شرایطی حفظ کنیم. زمینه‌های همکاری بین دو کشور زیاد است. در بخش تجاری می‌توان صادرات از برزیل و واردات از ایران را با جدیت دنبال کرد. به عنوان مثال فناوری‌های برزیل در زمینه کشاورزی بسیار بالا است لذا با انتقال تکنولوژی ایران می‌تواند در منطقه رتبه اول خود را حفظ کند. در بخش‌های صنعت، خودرو، پتروشیمی و ماشین‌آلات هم می‌توانیم مکمل خوبی برای نیازهای ایران باشیم. ایران می‌تواند از طریق ارتقای ماشین‌آلات صنعتی، اقتصاد خود را از رکود خارج کند. برزیل هم در گذشته رکود سنگینی را تجربه کرد اما توانست با برنامه‌های توسعه‌ای خود از این معضل عبور کند.»


«روزنامه جوان» در گزارشی با عنوان «امضای اعدام نمر اعلام جنگ است» به واكنش شديد مردم الشرقيه عربستان و بحرين به نهايي شدن حكم دادگاه سعودي پرداخته است و می نویسد:« نطقه قطيف در شرق عربستان از شامگاه يك‌شنبه، ساعاتي بعد از صدور حكم نهايي اعدام شيخ نمر النمراز طرف دادگاه تجديد نظر و دادگاه عالي، ناآرام بود. رژيم آل سعود اين روحاني شيعه رامتهم به محاربه و به «اعدام با شمشير و به صليب كشيده شدن در انظار عمومي» محكوم كرده است. يك‌شنبه شب گروهي از مردم معترض در شهر قطيف عربستان، به حكم اعدام شيخ نمر النمر اعتراض كردند. اهالي شهر العواميه محل تولد شيخ نمر نيز يك‌شنبه شب در حمايت از او و محكوم كردن رأي دادگاه عالي تظاهرات كردند و شعار «هل من ناصر ينصرني» سر دادند. اين تظاهرات اعتراضي ديشب نيز با شدت بيشتري برگزار شد. در شهر «العواميه» شب گذشته تظاهرات اعتراضي به حكم محكوميت اين روحاني شيعه برگزار شد. به گزارش شبكه العالم، مردم قطيف با صدور بيانيه‌اي اعلام كرده‌اند اجراي حكم اعدام شيخ نمر النمر را به مثابه اعلان جنگ با مردم منطقه شرقي مي‌دانند. جنبش ياران انقلاب ۱۴ فوريه بحرين نيز در موضعي مشابه اعلام كرد كه اجراي اين حكم به معناي اعلام جنگ عليه شيعيان و كل اديان و آزادي‌هاي عمومي است. اين جنبش به نظام عربستان درباره پيامدهاي خطرناك اجراي اين حكم هشدار داد و تأكيد كرد كه واكنش‌هاي مردمي گسترده به اين حكم تا حد انقلاب گسترده در منطقه الشرقيه و بحرين خواهد رسيد. جنبش ياران انقلاب 14 فوريه بحرين خاطرنشان كرد، اجراي حكم اعدام اين فقيه بزرگ منطقه را وارد بحران‌هاي جديد و متعدد محلي، منطقه‌اي و بين‌المللي مي‌كند و نظام عربستان مسئول پيامدهاي خطرناك اين اقدام جنون آميز است. اين جنبش همچنين خواستار برگزاري تحصن‌ها و تظاهرات اعتراض آميز مقابل سفارتخانه‌هاي عربستان و امريكا و تحت فشار قرار دادن حكام سعودي از طريق مسئولان كشورهاي مختلف و رسانه‌ها شد. برادر آيت الله النمردر گفت و گو با روزنامه الاخبار لبنان گفته كه شواهد و نشانه‌هاي موجود حاكي است كه پادشاه عربستان حكم اعدام وي را امضا خواهد كرد.»


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل