بازدید 8506

رسول خادم همراه پسرآهنگسازش درارکستر باکو+عکس

خادم به دعوت رئوف عبدالله‌اف رهبر نامی ارکستر سمفونیک باکو برای اجرای پوئم سمفونیک «علمدار» در رثای حضرت عباس (ع) به کشور آذربایجان دعوت شده بود که این اثر با همکاری ۱۴۰ نفر از اعضای گروه کر و ارکسترسمفونیک باکو شب گذشته در سالن دولتی باکو به اجرا درآمد.
کد خبر: ۵۴۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 26 October 2015

پوریا خادم فرزند رسول خادم برعکس پدرش روح هنرمندی دارد و به جای ورزش پهلوانی کشتی به موسیقی روی آورده است. به گزارش تابناک ورزشی، او به دعوت رئوف عبدالله‌اف رهبر نامی ارکستر سمفونیک باکو برای اجرای پوئم سمفونیک «علمدار» به کشور آذربایجان دعوت شده بود که این اثر با همکاری ۱۴۰ نفر از اعضای گروه کر و ارکسترسمفونیک باکو شب گذشته در سالن دولتی باکو به اجرا درآمد.

پاک آئین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران در باکو به همراه تعدادی از سفرای خارجی و همچنین تعداد زیادی از اساتید، هنرمندان و عاشقان حضرت عباس(ع) از نزدیک به تماشای این اجرا نشستند.

رسول خادم همراه پسرآهنگسازش درارکستر باکو+عکس

رسول خادم همراه پسرآهنگسازش درارکستر باکو+عکس

فرزین پیروزپی که مدیریت اجرایی این برنامه را برعهده داشت، درباره این اجرا اظهار کرد: در طبقه ورزشکاران کشور ما علاقه و ارادت خاصی نسبت به حضرت عباس وجود دارد که بارها ما در صحنه های مختلف رقابت های جهانی این ارادت را مشاهده کرده‌ایم. درهمین رابطه پوریا خادم فرزند رسول خادم پهلوان نامی ایران که سال گذشته برای بزرگداشت فکرت امیراف به باکو دعوت شده بود پس از اجرای کنسرتو پیانو اثر فکرت امیراف بسیار مورد استقبال حضار قرار گرفت و توسط فرزند فکرت امیراف از او قدردانی بعمل آمد. این آشنایی موجب شد مسئولان و اساتید هنری آذربایجان بار دیگر از پوریا خادم دعوت به عمل آورند و این بار یکی از آثار پوریا بنام «علمدار» مورد توجه رئوف عبدالله‌اف رهبر ارزنده ارکستر سمفونیک باکو قرار گرفت و برای اجرا در ماه محرم در باکو انتخاب گردید. این اثر با همکاری۱۴۰ نفر از اعضای گروه کر و ارکستر سمفونیک باکو شب گذشته در سالن دولتی باکو با حضور سفیر و رایزن فرهنگی و همچنین تعدادی از سفرای خارجی در باکو و جمع کثیری از اساتید، هنرمندان و عاشقان حضرت عباس به اجرا درآمد.

پیروزپی همچنین گفت: این سمفونی با استفاده از سرودهای جانسوز در وصف حماسه حضرت عباس از جمله «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد» الهام گرفته شده است. از اساتیدی که در این برنامه حضور داشتند نیز می‌توان به توفیق باکی خان اف، رامیز قلی‌اف و آقاوردی پاشایف اشاره کرد. همچنین این برنامه توسط دو شبکه تلویزیونی آذربایجان ضبط شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها