بازدید 2229

نتانياهو ادعاهاي خود را درباره هولوکاست پس گرفت

کد خبر: ۵۴۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 22 October 2015
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ادعای خود را درباره این که مفتی اعظم بیت المقدس به آدولف هیتلر رهبر حزب نازی آلمان ایده نابودی یهودیان را داد، پس از به راه افتادن جنجال گسترده و موجی از تمسخرها پس گرفت. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در سخنرانی خود در کنگره صهیونیسم جهانی در فلسطین اشغالی گفت هیتلر قصد نابودی یهودیان را تا زمانی که با حاج امین الحسینی مفتی اعظم بیت المقدس دیدار کرد، نداشته است. هیتلر در آن زمان نمی خواست یهودیان را نابود کند بلکه می خواست آنها را از آلمان بیرون کند و حاج امین الحسینی به هیتلر گفت اگر آنها را از آلمان بیرون کنی به فلسطین خواهند آمد بنا بر این باید سوزانده شوند.

این اظهارات نتانیاهو با انتقادات گسترده همراه شد و مقامات فلسطینی و مخالفان اسرائیلی نیز وی را به تحریف تاریخ متهم کردند و مورخان نیز این اظهارات را نادرست دانستند.

نتانیاهو روز چهارشنبه گفت این اتهامات که اظهارات وی هیتلر را تبرئه می کند بی معنی است اما همچنان روی ادعای خود مبنی بر این که مفتی اعظم بیت المقدس در این خصوص تاثیر داشته است، ایستاد.

وی پیش از آن که راهی آلمان شود گفت :« من قصد نداشتم هیتلر را از مسئولیت کشتار یهودیان اروپا تبرئه کنم. هیتلر مسئول نابودی شش میلیون یهودی است و این هیتلر است که تصمیم به نابودی یهودیان را گرفت.» 

نتانیاهو همچنین در سخنانی در برلین گفت اقدام هیتلر و نازی ها برای نابودی شش میلیون یهودی برای افراد واقع بین، روشن است.

وی همچنین در عین حال تاکید کرد نقش مفتی اعظم بیت المقدس نباید فراموش شود. وی به نازی ها گفت باید از خروج یهودیان از اروپا پیشگیری کنند و از راه حل نهایی حمایت کرد.

با این حال مرکل در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نتانیاهو گفت :« ما دلیلی برای تغییر دیدگاه تاریخی خود نمی بینیم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این ادعاهای خود که به دنبال سه هفته درگیری و ناآرامی مطرح شد ، تلاش کرد مرجع تاریخی اظهارات خود را به بحث های کنونی درباره صحن مسجد الاقصی در بیت المقدس ربط دهد و گفت مفتی اعظم بیت المقدس در آن زمان ادعا کرده بود یهودیان درصدد تخریب آن هستند.

نتانیاهو طی هفته های اخیر گفته است چنین اظهارات برانگیزاننده ای درباره صحن مسجد الاقصی - که یهودیان آن را قبه الصخره می نامند - به ناآرامیهای کنونی دامن می زند.

خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس گزارش داد دینا پورات از مورخان ارشد مرکز تحقیقات و یادبود هولوکاست یاد واشم اسرائیل نیز اعلام کرد اظهارات نتانیاهو نادرست است.

وی در گفتگو با فرانس پرس تاکید کرد اگرچه مفتی بیت المقدس مواضع ضد یهودی بسیار افراطی داشته اما وی به هیتلر ایده نابودی یهودیان را نداد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر