بازدید 6489

تاخیر پنج ساعته در پرواز اهواز-تهران

تاخیر پنج ساعته پرواز اهواز - تهران شرکت هواپیمایی آتا،‌ باعث شد تا مسافران وقتی به فرودگاه مهرآباد رسیدند، به مدت 4 ساعت در هواپیما بنشینند و حاضر به ترک آن نشوند.
کد خبر: ۵۴۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 22 October 2015
تاخیر پنج ساعته پرواز اهواز - تهران شرکت هواپیمایی آتا،‌ باعث شد تا مسافران وقتی به فرودگاه مهرآباد رسیدند، به مدت 4 ساعت در هواپیما بنشینند و حاضر به ترک آن نشوند.

به گزارش خبرگزاری آنا، مسافران پرواز شماره 5262 هواپیمایی آتا قرار بود ساعت 22 چهارشنبه، اهواز را به مقصد تهران، ترک کنند. اما وقتی ساعت 21 یعنی یک ساعت قبل از پرواز، به فرودگاه بین‌المللی اهواز آمدند، به آنان گفته شد که به علت نقص فنی، پرواز با دو ساعت تاخیر انجام می‌شود؛ اما این دو ساعت تبدیل شد به حدود 5 ساعت و در نهایت هواپیمای شرکت آتا، مسافران کلافه و عصبانی را به فرودگاه مهرآباد رساند بدون آنکه نسبت به جبران این تاخیر نزدیک به 5 ساعت،‌ به آنان چیزی بگوید.

همین باعث شد تا مسافران، وقتی هواپیما در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست، حاضر به ترک هواپیما نشوند مگر آنکه مسئولان این شرکت هوایی، خسارت آنان را پرداخت کند زیرا در برگه پرواز آنان نیز ذکر شده بود خسارت با تاخیر 4 ساعته پرداخت می‌شود و پرواز آنها حدود 5 ساعت تاخیر داشت.

اصرار مسافران به دریافت خسارت و عدم ترک هواپیما به مدت چهار ساعت، باعث شد تا بالاخره مسئولان هواپیمایی آتا خواسته آنان را بپذیرند و به آنان قول ارائه یک بلیط رایگان بدون تاریخ برای اهواز را بدهند یا 60 درصد هزینه بلیطشان را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار آنا، طرح این وعده باعث شد تا مسافران هواپیما با این شرط که این وعده در همان ترمینال محقق شود، از هواپیما خارج و راهی دفتر هواپیمایی آتا در فرودگاه مهرآباد شوند. اما در دفتر آتا بعد از آنکه اسامی مسافران معترض یادداشت و شماره کارت ملی‌شان هم گرفته می‌شود، به آنان می‌گویند باید به دفتر مرکزی این شرکت در تهران مراجعه کنند تا خسارت مسافران پرداخت شود.

با این حال مسافران وقتی متوجه می‌شوند دفتر مرکزی آتا امروز (‌پنجشنبه )‌تعطیل است، به دریافت خسارتشان در همان دفتر آتا در فرودگاه مهرآباد،‌ اصرار می‌‌‌ورزند و حاضر به ترک آنجا نمی‌شوند.

آن طور که دو تن از مسافران این پرواز به خبرنگار آنا گفته‌اند،‌ حدود 40 مسافر حتی پس از آنکه وارد ترمینال فرودگاه مهرآباد شدند، همچنان در دفتر هواپیمایی آتا در مهرآباد ماندند تا خسارتشان را همان‌جا از این شرکت دریافت کنند. در نهایت نیز مسئولان این شرکت هواپیمایی با دادن نامه رسمی به هر مسافر، متعهد شدند تا به هر یک از آنان 60 درصد قیمت بلیط را به عنوان تاخیر پرداخت نمایند.

عذرخواهی آتا از مسافران

در این حال نیکنام، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آتا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با تایید این که دیشب پرواز تهران- اهواز به علت نقص فنی 5 ساعت تاخیر داشته ، گفت: من به نمایندگی از شرکت آتا از مسافران این پرواز عذرخواهی می‌کنم و متاسفیم.
وی افزود: البته ما نمی توانیم همه خسارات واردشده به مسافران را جبران کنیم، ولی مسافران نیز باید بدانند که این تاخیرها به خاطر حفظ ایمنی خود آنها و حصول شرایط مناسب برای پرواز است.

مدیر روابط عمومی در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا درباره نحوه پرداخت خسارت گفت: به محض حضور پرسنل ستادی شرکت هواپیمایی آتا در محل کار بعد از تعطیلات، طبق آیین نامه حقوق مسافر، به آنها پاسخگو هستیم و خسارت تاخیر به وجود آمده را جبران می کنیم.
 
نکته: از آنجایی که خدمات فرودگاهی و هلدینگ برخی ایرلاین‌ها مانند قشم ایر و آتا را ایران‌ایر، انجام می‌دهد، کارت پرواز مسافران آتا نیز توسط هواپیمایی هما، صادر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان