بازدید 4428
۲

نرفتن به سفر آمریکا 9میلیارد به اسکی ضرر زد + سند

برای تقسیم بودجه در فدراسیون جهانی اسکی یکی از شروط شرکت در مسابقات جهانی است. با توجه به اینکه ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی سال گذشته که به میزبانی آمریکا برگزار شده بود، شرکت نکردند، فدراسیون جهانی تنها حدود 60 هزار فرانک سوئیس برای ایران در نظر گرفت، این در حالی است که در سال قبل بودجه ایران 160 هزار فرانک بود.
کد خبر: ۵۴۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲ 20 October 2015

به گزارش تابناک ورزشی، فدراسیون اسکی در یک ماه اخیر دچار حاشیه‌های زیادی بود که می‌توان به استعفای دسته جمعی روسای کمیته‌های مختلف و همچنین مربیان ملی اشاره کرد، اما اتفاق مهم دیگری نیز برای این فدراسیون به وجود آمد و آن این است که فدراسیون جهانی اسکی بودجه ایران را به مبلغ قابل توجهی کاهش داد.

فدراسیون اسکی به دلیل عدم اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی اسکی 900 میلیون تومان دچار ضرر و زیان شد.

نرفتن به سفر آمریکا 9میلیارد به اسکی ضرر زد + سند

فدراسیون جهانی اسکی پروسه خاصی را برای تقسیم بودجه به کشورهای مختلف در نظر می‌گیرد که یکی از موارد شرکت در مسابقات جهانی است. با توجه به اینکه ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی سال گذشته که به میزبانی آمریکا برگزار شده بود، شرکت نکردند، فدراسیون جهانی حدود 60 هزار فرانک سوئیس برای ایران در نظر گرفت، این در حالی است که در سال قبل بودجه ایران 160 هزار فرانک بود.

البته ضررهای عدم شرکت در مسابقات جهانی به اینجا ختم نمی‌شود و در واقع عدم اعزام ملی‌پوشان اسکی به این رقابت‌ها در مجموع 900 میلیون تومان روی دست فدراسیون خرج گذاشت، آن هم درست زمانی که فدراسیون‌ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و اتفاقا خیلی از سفرهای ملی‌پوشان امسال به خاطر همین مشکلات مالی لغو شده است.

در سال 2014 فدراسیون اسکی در زمان سرپرستی ناصر طالبی با برنامه‌ریزی مناسب تصمیم گرفت هم در مسابقات جهانی اسکی و هم در مسابقات آسیایی در کره شرکت کند، اما با توجه به اینکه گرفتن ویزای آمریکا در داخل وجود نداشت، فدراسیون از طریق ارمنستان اقدام کرد. به گزارش فارس، البته فدراسیون جهانی نیز برای کمک به ایران، آمریکا را وادار کرد تا در این مورد با ایران همکاری کند.

بعد از حل این مشکل فدراسیون برای گرفتن بلیت اقدام کرد و هزینه بلیت هر ورزشکار یک میلیارد و صد میلیون ریال برآورد شد، اما درست روز اعزام در حالی که 7-8 ساعت به پرواز زمان باقی مانده بود با اعلام فدراسیون و سرپرست وقت مبنی بر اینکه اعزام به آمریکا ورزشکاران را خسته می‌کند و آنها نمی‌توانند در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه خوبی بگیرند این سفر لغو شد! و در واقع شرکت هواپیمایی نیز این هزینه‌ها را به فدراسیون بازنگرداند.

بعد از لغو پرواز فدراسیون جهانی نیز به شدت به این کار ایران معترض شد. در نهایت اینکه به دلیل عدم شرکت در این مسابقات بودجه امسال فدراسیون اسکی به شدت کاهش پیدا کرد و به توجه به اینکه مسابقات جهانی در سال 2016 هم برگزار نمی‌شود دوباره بودجه بسیار کمتری به ایران پرداخت خواهد شد.

نرفتن به سفر آمریکا 9میلیارد به اسکی ضرر زد + سند

نرفتن به سفر آمریکا 9میلیارد به اسکی ضرر زد + سند

هزینه‌های انجام شده برای سفر به آمریکا به شرح زیر است:

* هزینه بلیت: 32000 هزار فرانک سوییس معادل 1،100،000،000 ریال

* اقامت: 4000 هزار دلار معادل 130،000،000ریال

* ویزای ارمنستان: هزینه ویزا و سفر هر نفر حدود 15،000،000ریال 15 نفر 220،000،000

* لغو قرار داد با اسپانسر: 850،000،000ریال

* کاهش کمک فدراسیون جهانی به ایران از 160 هزار فرانک سوییس به 60 هزار فرانک سوییس حدود 3،500،000،000 (این بودجه با توجه با اینکه سال آینده قهرمانی جهان برگزار نمی شود سال آینده هم به همین شکل خواهد بود که برای دو سال 7،000،000،000ریال زیان خواهد بود.)

* جمع: 9 میلیارد و سیصد میلیون ریال

نرفتن به سفر آمریکا 9میلیارد به اسکی ضرر زد + سند

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
اصلا تعجبی ندارد خسارت به بیت المال ، ایجاد نارضایتی و منزوی کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سازمانهای دولتی ، بی اعتبارکردن ایران ، جلوگیری از تبلیغ موثر انقلاب اسلامی در سایر کشورها از خصیصه ها و نتایج مدیران فاقد دلسوزی و یا تخصص و تعهد در دستگاههای دولتی میباشد ایکاش مسولین مربوطه عین خسارات وارده به بیت المال را از مدیر مربوطه اخذ مینمودند، حداقل آنکه اگر در کاروان اعزامی زنان اسکی باز ایرانی با حفظ حجاب اسلامی در آن مسابقات شرکت میکردند خود تبلیغی میشد جهت مقابله با یاوه گویان ولی افسوس ......
"هزینه بلیت هر ورزشکار یک میلیارد و صد میلیون ریال برآورد شد"؟؟؟؟!!!!! با این هزینه هیچ نیازی به حضور تیم اسکی در مسابقات نیست.....چه خبره؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار