بازدید 28057

جدیدترین پیشروی‌های ارتش سوریه در عملیات آزادسازی حلب+ویدیو

در ادامه عملیات آزادسازی حلب توسط ارتش سوریه ـ که با حمایت هوایی روس ها انجام می شود ـ بخش های جدیدی از مناطق حومه حلب، از اشغال تروریست ها خارج شده است. همزمان، روسیه از گسترش دامنه عملیات خود خبر داده و نیروهای ارتش در دیگر مناطق به جز حلب نیز موفق به پیشروی هایی شده اند.
کد خبر: ۵۴۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 18 October 2015
جدیدترین پیشروی‌های ارتش سوریه در عملیات آزادسازی حلبدر ادامه عملیات آزادسازی حلب توسط ارتش سوریه ـ که با حمایت هوایی روس ها انجام می شود ـ بخش های جدیدی از مناطق حومه حلب، از اشغال تروریست ها خارج شده است. همزمان، روسیه از گسترش دامنه عملیات خود خبر داده و نیروهای ارتش در دیگر مناطق به جز حلب نیز موفق به پیشروی هایی شده اند.

به گزارش «تابناک»، در ادامه عملیات گسترده آزادسازی حلب، ارتش سوریه توانسته به موفقیت های جدیدی علیه تروریست ها دست پیدا کند. شبکه خبری «دویچه وله» در گزارش خود در این زمینه اشاره می کند که ارتش سوریه توانسته در شهر حلب، نیروهای گروه تروریستی جبهه النصره را تا جنوب این شهر عقب براند. بر اساس گزارش ها، ارتش سوریه حداقل پنج روستا و تعدادی ارتفاعات استراتژیک در نزدیکی حلب را پس گرفته و نیروهای جبهه النصره را تا نزدیکی الحضر در جنوب حلب عقب رانده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داده که ارتش و نیروهای مسلح این کشور موفق شدند در عملیاتی علیه تروریست ها، مناطق «الجابریه»، «الوضیحی» و اطراف آن، «القداره»، «الحویجه» و «الصبیحه» در حومه حلب را از کنترل آنها خارج کنند. نیروهای سوری در این عملیات ده ها تروریست را به هلاکت رساندند و شماری از خودروهای نظامی آن ها را منهدم کردند. در همین حال، گروه های تروریستی در صفحات شخصی خود در توئیتر اذعان کردند که 3 تن از سرکرده های آنها در حومه حلب به دست نیروهای سوری کشته شده و خسارت های مالی و تسلیحاتی سنگینی به این گروه وارد شده است.

یک مقام نظامی سوری به این خبرگزاری گفته یکی از یگان های ارتش پس از رصد دقیق تحرکات تروریست ها، ضربات سنگینی به اماکن تجمع آن ها در مزرعه «الرحیل» نزدیک شهر «سلیمه» در حومه شرقی حماه وارد آوردند که در اثر آن، 45 تروریست کشته و 23 خودروی نظامی آنها منهدم شد. در همین حال، هلال احمر سوریه روز یکشنبه اعلام کرد، با سازمان ملل متحد بر سر انتقال کمک های بشردوستانه به شهرهای کفریا و فوعه در حومه ادلب در شمال غربی سوریه به توافق رسیده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده پشتیبانی هوایی خود از عملیات نیروی زمینی سوریه در نبرد با تروریست ها را افزایش خواهد داد. وزارت دفاع روسیه همزمان با کاهش شمار عملیات بمباران جنگنده های روسی از 60 هدف به کمتر از 40 موضع در چند روز گذشته، اعلام کرد که این تغییرات به علت تغییر موضع گروه های تروریستی و همچنین فرار تروریست ها از مواضع منهدم شده است.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، با توجه به انهدام بسیاری از انبارهای مهمات و سوخت تروریست ها در پایگاه های هدف گرفته شده، اکنون گروه های تروریستی برای افزایش توان مقابله، در حال تمرکز و تجمیع تسلیحات و نیازهای خود از مکان های دیگر به مواضع جدید و در حال سنگربندی هستند. در این بیانیه همچنین آمده عملیات ضدتروریستی جنگنده های سوخو و پشتیبانی های انجام گرفته، سبب شده ارتش سوریه در موقعیت عملیات تهاجمی قرار گیرد که از آن حمایت خواهد شد.

گفتنی است، عملیات های ارتش سوریه علیه گروه های شورشی و تروریستی، در دیگر مناطق این کشور نیز در جریان است. به نوشته روزنامه الوطن سوریه، منابع نظامی در شهرحمص اعلام کردند جنگنده های روسی و سوری مراکز وابسته به جبهه النصره و انبارهای سلاح و مهمات و محورهای حرکت آنها در تلبیسه و مناطق غجر امین، تیر معله، الغنطو، ام شرشوح و تل ابو السناسل، الزعفرانیه، کبسین در حومه شمالی را هدف قرار دادند و علاوه بر آن  ارتش سوریه حملات توپخانه ای و موشکی به مراکز تروریست ها انجام داد.

در این حملات هوایی، مراکز وابسته به جبهه النصره و گردان فاروق، جنبش موسوم به حزم، جیش التوحید و احرار الشام را هدف قرار گرفت و شمار زیادی از تروریست ها کشته شدند که در میان آنها تعدادی از سرکرده تروریست ها مشاهده می شود. در ام شرشوح و روستای جبورین در حومه شهر الرستن مراکز وابسته به تروریست ها هدف قرار گرفت.

ویدیو پیشروی های ارتش سوریه در عملیات آزادسازی حلب را در ویدیو «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 25
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس