بازدید 18412

عصاره پای‌مرغ جایگزین مناسب قرص غضروف‌ساز

کد خبر: ۵۳۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 17 October 2015
یک متخصص تغذیه با اشاره به خواص درمانی عصاره پای‌مرغ گفت: این ماده غذایی جایگزینی مناسب برای قرص غضروف‌ساز است.

به گزارش فارس، مرتضی صفوی در رابطه با خواص درمانی پای‌مرغ اظهار داشت: پای مرغ معمولا مصرف آن به صورت غذای اصلی توصیه نمی‌شود ولی عصاره آن خواص درمانی زیادی داشته و باید توجه داشت که هنگام پخت این ماده غذایی شست‌و‌شوی آن با دقت انجام گیرد.

وی افزود: عصاره پای‌مرغ حاوی املاحی همچون کلسیم، فسفر و منیزیم بوده همچنین دارای ویتامین‌های A و D است، ولی مصرف پای‌مرغ به صورت مستقیم به دلیل چربی پوست‌ آن توصیه نمی‌شود. بنابراین برای حفظ سلامتی افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، عصاره پای مرغ بسیار مناسب است.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه عصاره پای‌مرغ غضروف ساز است، عنوان کرد: ورزشکارانی که مشکل مفاصل دارند و یا دچار کشیدگی کتف و بازو شده‌اند، می‌توانند از عصاره پای مرغ جهت بهبودی خود استفاده کنند.

صفوی در رابطه با نحوه پخت پای مرغ گفت: 10 پای مرغ با یک عدد پیاز زمانی که آب‌پز شود و به صورت آرام طی مدت 4 تا 6 ساعت پخته شود، خواص درمانی زیادی داشته و از عصاره آن می‌توان جهت درمان آرتروز استفاده کرد.

وی بیان داشت: کودکانی که دچار نرمی استخوان بوده و یا اختلال عملکرد عضلات دارند، می‌توانند از عصاره پای‌مرغ جهت درمان استفاده کنند، چرا که این ماده غذایی سرشار از فسفر، کلسیم و منیزیم بوده و درمان خوبی برای نرمی استخوان کودکان به شمار می‌رود.

صفوی با بیان اینکه عصاره پای‌مرغ پوسیدگی مفاصل را ترمیم می‌کند اظهار داشت: همچنین این ماده غذایی جهت درمان افرادی که مفاصل آنها صدا می‌دهد، مناسب است.

به گفته این متخصص تغذیه از عصاره پای‌مرغ می توان به عنوان جایگزین قرص غضروف‌ساز استفاده کرد و برای پیشگیری و درمان کمر درد و دیسک کمر نیز مصرف آن توصیه می‌شود.

وی اضافه کرد: مصرف عصاره پای‌مرغ فشار خون را کاهش می دهد ولی در افرادی که دچار مشکل چربی خون هستند استفاده از این ماده غذایی برای آنها توصیه نمی‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار