بازدید 51987
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

پرسش و پاسخ شاه و آیت الله مکارم شیرازی/ پراید خودرویی استاندارد ولی بی کیفیت است!/ آخرین جزئیات از چگونگی شهادت سردار همدانی/ واکنش آلن ایر به تصویب برجام/ ناکامی رسایی در جمع اوری امضا علیه لاریجانی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند،«همزمانی پخش سخنان روحانی با خندوانه!»،«انتشار بروشور جدید علیه ظریف»،«بجای مستبد باید با استبداد مبارزه می‌کردیم»،«واکنش عارف به اظهارات اخیر عطریانفر» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 14 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کارگردان فیلم انتخاباتی روحانی برجام را "عهدنامه ننگین و ذلیلانه" خواند

حسین دهباشی در صفحه شخصی خود خطاب به مخالفان طرح برجام در مجلس نوشت:دیر نخواهد بود روزی که صحت فهم و گفتار شما در فقره مذکور بر همگان آشکار شود و دلبستگی انبوه این جماعت ساده دل و دلبسته به سراب آشتی گرگ و میش موجب ننگ و تف و لعنت همه نسل‌های بعدی شود.


همزمانی پخش سخنان روحانی با خندوانه!

همزمانی گفت و گوی رییس جمهور با پربیننده ترین برنامه این روز های صدا و سیما یعنی خندوانه اتفاق عجیبی بود به خصوص آنکه دیشب قسمت آخر این برنامه پخش شد.به گزارش انتخاب بعلاوه، زمان پخش مصاحبه رئیس جمهور با سریال پربیننده «کیمیا» نیز همزمان بود.درواقع اگر صداوسیما میخواست بدترین زمان ممکن طی دو ماه اخیر را به دولت اختصاص دهد، اینک این اتفاق افتاده است.این همزمانی در حالی رخ داده است که تیم رسانه ای دولت و صدا و سیما میتوانستند با تدبیر و هماهنگی در انتقال پیام رییس جمهور به مردم موثر باشند و نه آنکه مانع رسیدن صدای روحانی به مردم شوند.گرچه بنظر می اید این اتفاق در ادامه سیاست های صداوسیما علیه دولت باشد، اما ضعف تیم رسانه ای دولت نیز در میان چشمگیر است؛این درحالیست که ساده ترین راه برای دولت، انتقال این برنامه به فردا یا روزهای اینده بود، گرچه بعید بنظر میرسد تیم رسانه ای دولت انقدر در فضاهای سیاسی قدم برمی دارد که اساسا از پخش برنامه فینال خندوانه بی اطلاع بوده است!


حجاب دختران ژاپنی در ورزشگاه‌آزادی

دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن عصر امروز سه شنبه با تساوی یک بر یک در ورزشگاه آزادی به پایان رسید. اتفاق ویژه این بازی حضور دختران ژاپنی در ورزشگاه و تشویق بی امان تیم ملی کشورشان بود.

پرسش و پاسخ شاه و آیت الله مکارم شیرازی/ پراید خودرویی استاندارد ولی بی کیفیت است!/ آخرین جزئیات از چگونگی شهادت سردار همدانی/ واکنش آلن ایر به تصویب برجام/  ناکامی رسایی در جمع اوری امضا علیه لاریجانی


ناکامی رسایی در جمع اوری امضا علیه لاریجانی

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت تاکید کرد که رسایی بیش از 9 امضا نتوانست برای نامه‌ای درخصوص زیر سوال بردن مدیریت رییس مجلس در زمان بررسی جزییات طرح اجرای برجام جمع کند.کمال الدین پیرموذن با با اشاره به انتشار اخباری در رسانه ها مبنی بر تکذیب رسایی درخصوص جمع آوری امضا جهت انتشار نامه‌ای در مورد انتقاد از عملکرد رییس مجلس در زمان بررسی طرح اجرای برجام گفت: در جلسه علنی امروز بعد از تماس خبرنگاری درخصوص نامه‌ای که رسایی مشغول جمع آوری امضا برای آن بود بین نمایندگان رفتم تا از محتویات این نامه اطلاع پیدا کنم.وی افزود: در این هنگام مشاهده کردم که آقای رسایی سراغ برخی نمایندگان برای جمع آوری امضا می‌رود که این افراد قادر به امضای آن نامه نشدند. از آن‌ها درخصوص متن نامه پرسیدم که گفتند محتوای نامه ناظر به زیر سوال بردن عملکرد لاریجانی در زمان بررسی جزییات طرح اجرای برجام در جلسه علنی روز گذشته بود.پیرموذن با تاکید بر اینکه رسایی به دنبال جمع آوری امضا برای چنین نامه ای بود گفت: آقای رسایی حداکثر توانست 9 امضا برای این نامه جمع کند به همین دلیل چون نتوانست امضاهای بیشتری را از نمایندگان بگیرد خبر تهیه نامه را تکذیب کرده که درست نیست و من تکذیب ایشان را تکذیب می‌کنم.


پرسش و پاسخ شاه و آیت الله مکارم شیرازی

در روزنامه‌ی اطلاعات سه‌شنبه هفتم فروردین 1335 صفحه‌ی 14 به برندگان جایزه کتاب سال و دیدار آنان با محمدرضا پهلوی اشاره شده است.به گزارش پاسینه، در این مطلب می خوانیم:جایزه بزرگ سلطنتی طبق معمول به بهترین تصنیفات سال تعلق گرفت و در این رشته آقای ناصر مکارم شیرازی مصنف کتاب فیلسوف‌نماها برنده شناخته شد.ناصر مکارم شیرازی، از محصلین حوزه علمیه قم میباشد که در بین اقران باطلاع و ابتکار و مجاهدت در تحقیق و تتبع معروف است. روز اول فروردین، هنگامیکه برندگان جایزه سلطنتی برای دریافت جوائز خود شرفیاب شدند،اعلیحضرت از آقای مکارم شیرازی سؤال فرمودند که «شما از کجا به این فکر افتادید؟» آقای مکارم شیرازی توضیح داد که از چندی باینطرف در حوزه علمیه قم عده‌ای از طلاب علوم بمطالعه در باب مکاتب فلسفی همت گماشته و بخصوص در اطراف مکتب ماتریالیسم که اساس مکتب کمونیسم میباشد بمطالعه و تحقیق پرداخته‌اند.این نهضت فلسفی بوسیله حجت الاسلام آقای سیدمحمدحسین طباطبائی تدریجا پایه‌گذاری شده که آقای ناصر مکارم شیرازی نیز یکی از شاگردان تربیت‌یافته مکتب معظم له میباشد.کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم که سال گذشته برنده جایزه سلطنتی شد تصنیف حجت الاسلام طباطبائی تبریزی بود که مشتمل بر پنج جلد خواهد بود و دو جلد آن از طبع خارج و جلد سوم آن تحت طبع میباشد. کتاب «فیلسوف‌نماها» تألیف آقای ناصر مکارم شیرازی که برنده جایزه اول سلطنتی سال گردید بسبک رمان نگارش یافته و مکتب کمونیسم را از جنبه فلسفی مورد تجزیه و تحلیل و انتقاد قرار داده است.»آیت الله ناصر مکارم شیرازی زادهٔ ۱۳۰۵، شیراز از مراجع تقلید شیعه ایرانی است.


سواستفاده جنسی از کودکان افغانستانی

وزارت داخله افغانستان با انتشار یک خبرنامه، به گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مورد «سوءاستفاده جنسی از کودکان» در .میان پلیس محلی افغانستان واکنش نشان داده است.در خبرنامه این وزارت با اشاره به یکی از مصاحبه های افسران پیشین ارتش آمریکا با نیویورک تایمز آمده است: «نشر این مصاحبه که بر بنیاد خاطرات یک نظامی آمریکایی در زمان ماموریتش در افغانستان در سال 2011 استوار است، از یک سو به دلیل مورد و غیررسمی بودن مصاحبه شونده و از سوی دیگر به دلیل کهنه بودن معلوماتی که در آن ارائه شده، در شرایط کنونی موضوعیت ندارد.»

وزارت داخله افغانستان تاکید کرده سوءاستفاده جنسی در فرهنگ افغانستان عملی زشت تلقی می شود و اگر اسناد موثقی وجود داشته باشد، متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.در گزارش نیویورک تایمز براساس «مصاحبه ها و اسناد دادگاه» آمده به نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان از سوی فرماندهانشان دستور داده شده بود اگر شاهد حوادثی از قبیل سوءاستفاده کودکان از سوی نیروهای پلیس افغانستان و فرماندهان نظامی آنها بودند، حتی اگر این حوادث داخل پایگاه های نظامی هم رخ می داد، در آن دخالت نکنند.


پراید خودرویی استاندارد ولی بی کیفیت است!

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ضمن بیان اینکه پراید برای راننده غیر عصبی می‌تواند ماشین مناسبی باشد، اعلام کرد: پراید یک خودروی استاندارد است، ولی کیفیت لازم را ندارد؛ چراکه سرعت 120 کیلومتر برای این وسیله نقلیه طراحی شده اما نمی‌تواند با این سرعت حرکت کند.به گزارش خبرنگار ایسنا در زنجان، محمدرضا ممدوحی امروز - چهارشنبه - با حضور در جمع فعالان اقتصادی استان در نودمین ساگرد تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه استاندارد و کیفیت دو مفهوم جدا از هم هستند، اظهار کرد: استاندارد در داخل خود کیفیت را تعریف می‌کند اما این کیفیت ممکن است که باب میل همه مصرف‌کنندگان آن کالا نباشد.وی خاطرنشان کرد: در دوره پساتحریم به‌ دنبال افزایش استانداردهای بین‌المللی با استفاده از تجارب سایر کشورها هستیم؛ در ‌حالی ‌که در دوره تحریم نیز توانستیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم.


چهارمین روز اعتراض کارگران آب رسان مجتمع کارون شوشتر

اعتراض صنفی کارگران اخراجی «میراب و آب رسان» مجتمع کشت وصنعت کارون که از ۱۹ مهر ماه آغاز شده است، امروز به چهارمین روز رسید.یکی از کارگران معترض مجتمع کشت وصنعت کارون در این باره به ایلنا گفت: امروز ۴ روز است که حدود ۱۰۵کارگر میراب وآب رسان مزارع نیشکر این شرکت در واکنش به بی‌توجهی کارفرما به در خواست بازگشت بکارشان متحصن شده‌اند.او گفت: کارگران این واحد کشاورزی به این دلیل پیگیر بازگشت بکار خود و سایر همکارانشان هستند که دغدغه تامین معاش خانواده‌هایشان را دارند و از مدیریت کارخانه و مسئولان شهرستانی و استانی انتظار دارند که به دغدغه‌های آن‌ها احترام بگذارند.به گفته وی، مهم‌ترین خواسته کارگران این کارخانه بازگشت بکار وپرداخت معوقات حقوقی سال جاری و تضمین امنیت شغلی است.وی بابیان اینکه هر یک از ما کارگران دست کم دارای سه سر عائله هستیم و تامین مخارج زندگی بعد از اخراج بسیار برایمان سخت می شود ونمی توانیم جواب زن بچه‌هایمان را بدهیم.


انتشار بروشور جدید علیه ظریف

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در مراسم وداع با پیکر سردارحاج حسین همدانی در دانشگاه بوعلی بروشورهای 4 صفحه ای با عنوان «حبیب خمینی» با امضاء ستاد استقبال از سردار همدانی توزیع شد که در صفحه چهار آن ضمن چاپ عکسی از دکتر ظریف و وزیر امورخارجه آمریکا مطلبی با این مضمون چاپ شده بود که «کسانی که با آمریکایی ها قدم می زنند شهدا آنان را شفاعت نمی کند». جمعی از شرکت کنندگان در این مراسم با گلایه مندی از چنین حرکت های ضد وحدت و تنش زا اینگونه اقدامات و بعضی شعارهای داده شده در مراسم تشییع سردار همدانی را برنامه ای زودهنگام برای حذف رقیب از صحنه انتخابات آتی مجلس ارزیابی می کنند.


داعش خودروی سردار همدانی را به رگبار بست

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پیش از ظهر امرو در مراسم ختم سردار شهید حسین همدانی که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، بیان داشت: : با رگبار بستن ماشین توسط داعش چشم چپ ایشان مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و راننده نیز کنترل ماشین را از دست می دهد در نتیجه ماشین واژگون می شود و سردار همدانی به شهادت می رسد.


آنچه مردم در عزاداری سیدالشهدا علیه السلام انجام دهند، همه تفریط است

آيت الله العظمي وحيد خراساني در جمع مبلغان کشور: آنچه مردم در عزاداری سیدالشهدا علیه السلام انجام دهند، همه تفریط است؛ در عزاداری او افراط معنا ندارد. مردم را به عظمت عاشورا آشنا کنید. سید الشهدا علیه السلام را آنچنان که در بیان رسول خدا هست، به مردم معرفی کنید، تا یک عده عوام نگویند: اینها افراط در عزاداری است. آنچه مردم در عزاداری برای او انجام بدهند، همه تفریط است. این عزا افراط ندارد. فقیه، میرزای نائینی است. او کسی است که اساطین فقها بر کلمه به کلمه رساله " لباس مشکوک" او دقتها می کنند، همچو کسی صریح فتوایش این است " اگر در عزای حسین بن علی بر سینه زنجیر و تیغ بزنند و خون بیاید، هیچ اشکالی ندارد. عظمت مصیبت چنان است که بکی علیه ما یری وما لا یری، بنابراین زنجیر زدن من و سیاه شدن تن من، کجا به گرد این مصیبت می رسد. الهی! به خون پاک آن حضرت به ما معرفت بده.


بجای مستبد باید با استبداد مبارزه می‌کردیم

ابرهیم اصغرزاده چند روز پیش در دانشگاه بیرجند سخنرانی کرد که اظهارات او با واکنش محافلی همراه بود. ابراهیم اصغرزاده در این برنامه گفت: «من یک آرزو داشتم در قبل از انقلاب که آن مبارزه با مستبد بود واشتباه کردم چراکه بجای مبارزه با مستبد باید با استبداد مبارزه می کردم .» او همچنین در بخش دیگری از حرفهایش گفت: «حوزه های علمیه هرطور که می خواهند فکر کنند و این به ما ربطی ندارد .ما دانشگاهی، استاد دانشگاه و دانشجو هستیم و با علم سروکار داریم که مبنای آن بر شک کردن و سوال کردن و پرسش گر بودن است و دانشگاه از اینجا دانشگاه می شود.» که این اظهار نظر در روزهای بعد با اعتراض طلاب مواجه شد و به گزارش سایت‌های محلی منجربه تجمع آنها در دفتر حجت الاسلام رضایی امام جمعه بیرجند شد.


اگر نمایندگان زن مدافع زنان نباشند، نبودشان بهتر است

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: همه جناح ها و گروه های سیاسی به این نتیجه رسیده اند که نرخ کمتر از سه درصد حضور زنان در مجلس شورای اسلامی زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست. اگر یک هزار زن هم در مجلس داشته باشیم در حالی که نگاه ها و دیدگاه های آنها تامین کننده منافع زنان نباشد، نبودن آنها خیلی بهتر از بودنشان است.


آزمایش موشکی ایران ربطی به برجام ندارد

جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه تاکید کرد که آزمایش موشکی جمهوری اسلامی ایران هیچ ارتباطی با موضوع توافق هسته ای (برجام) ندارد. به گزارش جماران، ارنست گفت: این موضوع بطور کامل جدا از توافق هسته ای با ایران است. وی افزود: ما همواره گفته ایم توافق هسته ای ایران و 1+5 بر اساس اعتماد استوار نخواهد بود بلکه ما قادر به راستی آزمایی پایبندی ایران به توافق هسته ای خواهیم بود. ارنست همچنین در ارتباط با آزمایش موشک دوربرد «عماد» ادعا کرد: «شواهد مستحکمی» نشان می دهند که آزمایش موشکی روز یکشنبه ایران ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.


واکنش عارف به اظهارات اخیر عطریانفر

به گزارش امیدنامه، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان که در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی با حضور در جمع خبرنگاران درباره نامه 4 وزیر دولت یازدهم به رئیس جمهور پیرامون مسائل اقتصادی اظهار داشت: حتما این 4 وزیر تشخیص داده اند که این نامه را بنویسند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا نامه سرگشاده وزرا به روحانی به معنای عدم انسجام در دولت تلقی می‌شود یا خیر، افزود: همانگونه که گفتم وزرا نظرشان را مطرح کردند. عارف هم چنین درباره اظهارات اخیر علی محمد غریبانی رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که گفته بود هر کسی که می خواهد رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان شود باید درخواست بدهد ابراز کرد: هر کسی که بخواهد رئیس شود باید درخواست بدهد و من هم اگر چنین قصدی داشته باشم حتما درخواست می دهم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اظهارات اخیر محمد عطریان فر که گفته بود عارف فاقد استقلال سیاسی است گفت: من نظری ندارم و درباره این موضوع باید از خود آقای عطریان فر سوال کنید.


اموال بابک زنجانی به افراد معتمد منتقل شده

زهره رضایی وکیل خارجی بابک زنجانی در گفتگو با شرق در پاسخ به این سوال که آیا این بحث که اموال و منابع مالی آقای زنجانی در خارج از کشور از دسترس او خارج شده، درست است؟ آیا این منابع ممکن است از سوی کسانی دیگر از دسترس ایشان خارج شده باشد؟ گفت: خیر، منابع و اموال آقای زنجانی پس از تحریم به افراد معتمد ایشان منتقل شد تا از گزند تحریم و توقیف دور بماند. این افراد با توجه به شرایط موجود فقط جواب‌گوی شخص ایشان خواهند بود و نه قوه قضائیه ایران. مشکل اینجاست که ما باید مرزهای کشور خود را بشناسیم و بدانیم که خارج از این مرزها قوانین ایران حاکم نیست و کسی پاسخگوی ما نخواهد بود.


موشک های ایران دمای کره زمین را بالا میبرد!

"آلن وست" نماینده پیشین کنگره آمریکا با انتشار یادداشتی در پایگاه شخصی خود به اعتراض شدید نسبت به سیاست های دولت اوباما در قبال ایران پرداخته است. در این یادداشت به قسمت هایی از خبر رویترز از آزمایش موشک عماد اشاره شده که گفته است: «ایران روز یکشنبه موشک بالستیک هدایت شونده دقیق جدیدی را بدون توجه به منع سازمان ملل متحد آزمایش کرد که نشان دهنده پیشرفتی روشن در تلاش های این کشور برای افزایش دقت زرادخانه موشکی خود است.» نماینده سابق کنگره آمریکا با مسخره کردن اظهارات اوباما در تعریف رهبری موفق به مقابله با تغییرات آب و هوایی، می نویسد: «شاید اگر بتوانیم به اوباما اثبات کنیم که آزمایش های موشکی ایران گرمای کره زمین را به میزان ناچیزی بالا می برد، رئیس جمهور ناراحتی از خود نشان دهد!».


اعتراض دایی به سوء استفاده از نام هادی نوروزی

علی دایی در گفت و گویی اعلام کرد، بازی ما با پرسپولیس 23 مهرماه بود و به یک‌باره اعلام شد به خاطر درگذشت هادی نوروزی و تلاقی با عدد 24 بازی به روز بیست و چهارم موکول شده! من هادی نوروزی را از صمیم قلب دوست داشتم و هر کاری هم برای یادبود او لازم باشد انجام می‌دهم اما متاسفم که برخی می‌خواهند روی این مسئله موج سواری کنند و پشت پرده رفتار دیگری دارند.من نمی فهمم چرا باید بازی یک روز عقب بیافتد؟ واقعا دلیلش عدد 24 است؟ یعنی اصلا قصد نداشتند به خاطر ملی‌پوش‌های پرسپولیس یک روز بیشتر به آنها استراحت بدهند؟ من نمی‌فهمم این جور بزرگداشت‌ها و سوء استفاده از احساسات پاک مردم و هواداران از کجا آمده؟ اگر دنبال توجه به عدد 24 هستید چرا 24 ساعت بعد از درگذشت او یا بعد از اتمام مراسم تشعیع با شکوه او تمام مطالباتش را پرداخت نمی‌کنید؟چرا تا 24 سالگیِ پسرش، یک منزل مسکونی در اختیارش قرار نمی‌دهید تا همسر و فرزندانش دغدغه‌ای نداشته باشند؟ چرا همه دنبال نمایش و شو هستند و خیلی‌ها به خاطر منافع خودشان هر سو استفاده‌ای از نام آن خدابیامرز می‌کنند؟ اگر به خود من می‌گفتند به خاطر ملی پوشان پرسپولیس قرار است بازی یک روز تعویق بیافتد می‌گفتم به خاطر گل روی هواداران ایرادی ندارد اما دیگر این منت را سر هادی نوروزی و خانواده اش نگذارید. من یک سوالی دارم اگر بازی روز 25 مهر ماه بود هم حاضر بودید به خاطر هادی نوروزی آن را یک روز جلوتر بیاورید؟


تهدید لاریجانی نسبت به عدم اجرای برجام توسط غربی ها

علی لاریجانی عصر امروز در مراسم یادواره 444 شهید انتظامی گیلان و سرلشکر شهید حسین همدانی در مسجد جامع این شهرستان با تسلیت ایام ماه محرم اظهار کرد: محرم یک صراط برای دلباختگان است. ‌وی به بررسی برجام در مجلس اشاره کرد و گفت: برجام در محافل مختلف بررسی شد و در مجلس با صراحت در مجلس تصویب کردیم و اگر طرف مقابل تحریم‌ها را لغو نکند کارخانه نظنز دوباره راه‌اندازی می‌شود.


کاسبان تحریم از دیدگاه بذرپاش

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (22 مهر 94) ضمن تسلیت ایام محرم گفت: واژه کاسب کلیدواژه محبوب نگاه رئیس جمهور محترم است. کاسبان تحریم بیشترین واژه مصرف‌کننده سیاسی را در ادبیات ایشان دارند.عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین اضافه کرد: پیشنهاد من این است که صدا و سیما به منزل منتقدین برود و از منزل آنها مستندی تهیه کند و از املاک و ویلا و خودروهایی که در اختیار آنها دارند را ثبت تصویر کند.عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از آن طرف به منزل کسانی برود که این واژه را زیاد استفاده می‌کنند و از منزل، املاک، ویلا و خودروهای آنها ثبت تصویر کنند. آنوقت حجم کاسبی افراد کاملا برای مردم مشخص می‌شود.بذرپاش در ادامه افزود: راستی‌ازمایی این موضوع با قوه قضائیه کاسب تحریم آنانند که با آن از مردم رای گرفته‌اند. یعنی با استفاده از تحریم و قول رفع آن از مردم رای گرفته‌اند. کاسب تحریم آنانند که عملکرد رئیس خود را پشت تحریم‌ها پنهان می‌کنند و پاسخگوی عملکرد ضعیف خود نیستند.وی عنوان کرد: کاسب تحریم آنانند که به فکر مردم نیستند که به گفته 4 وزیر خود دولت 188 میلیارد تومان ارزش بورس کاهش یافت و روزی 350 میلیارد تومان دارایی‌های مردم در بورس از بین رفت. کاسب تحریم آنانند که در گذشته می‌گویند 20 درصد مشکلات از تحریم است و 80 درصد مشکلات مدیریتی است و الان این مثال را کاملا وارونه جلوه می‌دهند

.

ایران چند «پلیس زن» دارد؟

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا از فعالیت 7200 پلیس زن در مجموعه نیروی انتظامی خبر داد. سردار محمدجواد زاده‌کمند در گفت‌وگو با (ایسنا)،‌ درباره به کارگیری پلیس زن در نیروی انتظامی اظهار کرد: ناجا توجه ویژه‌ای به حضور زنان در مجموعه خود دارد و در حال حاضر قریب به 7200 نفر از کارکنان نیروی انتظامی را زنان شامل می‌شوند.


مدیریت هماهنگ پیامک‌ به نمایندگان از مشهد و اهواز

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به درگیری فیزیکی‌اش با حمید رسائی در حاشیه نشست علنی امروز که به ظاهر شوخی بود٬ اظهار داشت: رسائی دیروز به من بی‌احترامی کرد و به من دو مشت زد و می‌خواست آقای فرهنگی را هم کتک بزند که طرح ما را در مجلس نخوانند و امروز هم قصد داشت علیه مجلس امضا جمع کند به هر حال نمی‌شود در خانه ملت این‌گونه علیه مردم تصمیم‌گیری کرد.وی افزود: آنها نتوانستند به اهدافشان برسند. مرجع و رهبر ما آیت‌الله خامنه‌ای است ما از مجتهد منچستر پیروی نمی‌کنیم فتوای مجتهد را قبول نداریم. رهبر و مرجع ما یکی است.قاضی‌پور تصریح کرد: این درحالی است که ما برجام را تایید نکردیم ما طرحی برای کنترل برجام و رعایت چارچوب و خطوط قرمز رهبری و مصالح مورد تاکید از سوی شورای‌عالی امنیت ملی تهیه کردیم و براساس آن به دولت گفتیم باید عرض ۴ ماه برنامه‌اش را بدهد و ظرف ۲ سال به ۱۹۹ هزار سو دست یابد.وی با بیان اینکه پیامک‌های بسیار زیادی برای جلوگیری از حمایت از برجام به نمایندگان ارسال شده خاطر نشان کرد: پیامک‌هایی به مضمون ارسال می‌شودکه ما کار اشتباهی کردیم که این طرح را به تصویب رساندیم. می‌گویند این کار خیانت به خون شهدا و دور از فرامین و خطوط قرمز مد نظر رهبری است اما وقتی توضیح می‌دهیم از ما تشکر می‌کنندقاضی‌پور در پایان با بیان اینکه ارسال پیامک‌ها از پیش برنامه‌ریزی شده است٬ یادآور شد: سیستم هماهنگی از مشهد و اهواز ارسال این پیامک‌ها به نمایندگان را مدیریت می‌کند.


گم شدن دومین دکل نفتی ایران تکذیب شد

بیژن نامدار زنگنه امروز در حاشیه دیدار با وزیر انرژی اندونزی، انتشار برخی اخبار مبنی بر مفقود شدن دومین دکل نفتی ایران را تکذیب کرد و گفت: مطلبی درباره مفقود شدن دکل دوم نگفته ام.وزیر نفت با اعلام اینکه آنچه گفته ام وجود مشکلات دیگری در حوزه دکل‌های نفتی است که این مشکلات را به معاون رئیس جمهور منعکس کرده ام، تصریح کرد: در زمینه مشکلات دکل‌های نفتی این وزارتخانه بررسی هایی انجام داده و نتایج آن را به معاون اول رئیس جمهور منعکس کرده ایم.


تحریف سخنان امام (ره)خمینی توسط کیهان

موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) نقل قولي را كه روزنامه كيهان به امام خميني منتسب كرده بود تكذيب كرد.كيهان نوشته بود «حتی اگر در تمام آمریکا مسجد بسازند و بالای گلدسته ها شعار اللّه اکبر قرار بدهند، هیچ وقت شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنید ؛ چون آمریکا شیطان بزرگ است »


واکنش آلن ایر به تصویب برجام

سخنگوی فارسی‌زبان وزارت‌خارجه آمریکا در واکنش به تصویب برجام در مجلس ایران، گفت: آخر و عاقبت خرد‌جمعی حرفش را خواهد زد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی