بازدید 2070

لاوروف هدف غرب را در سوريه مورد ترديد قرار داد

در گذشته تسلیحات در اختیار معمر قذافی دیکتاتور لیبی قرار می گرفت و این نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درخصوص ممنوعیت تحویل تسلیحات به هر کسی در لیبی بود. چنین تسلیحاتی بعدا علیه فرانسوی ها در کشور مالی به کار گرفته شد.
کد خبر: ۵۳۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲ 14 October 2015
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت غرب و شرکایش در ائتلاف ضد داعش باید تصمیم بگیرند آیا هدف آنها از بین بردن تروریست های داعش است یا استفاده از افراطیون برای دستیابی به اهداف سیاسی.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، لاوروف در مصاحبه با شبکه ان تی وی روسیه افزود :« شاید آنها در هدف اعلام شده خود کاملا صادق نباشند. شاید هدف آنها تغییر رژیم باشد. شاید آنها همچون گذشته تلاش می کنند از گروه های افراطی برای دستیابی به هدف تضعیف نیروهای دولتی استفاده کنند. ما هنوز پاسخ این سوال را نمی دانیم.»

وی تاکید کرد روسیه نمی خواهد شاهد تکرار سناریوهایی باشد که در آن برخی کشورها ازجمله فرانسه آشکارا به تروریست ها تکیه کردند.

لاوروف گفت: «‌ما نمی خواهیم شاهد باشیم که برخی کشورها نه تنها به طور علنی با تروریست ها همکاری می کنند بلکه به آنها تکیه می کنند. همقطاران فرانسوی ما که اکنون از ضرورت احترام به حقوق بین الملل سخن به میان می آورند ، افراطیون را مسلح کرده اند.»

وی افزود: در گذشته تسلیحات در اختیار معمر قذافی دیکتاتور لیبی قرار می گرفت و این نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درخصوص ممنوعیت تحویل تسلیحات به هر کسی در لیبی بود. چنین تسلیحاتی بعدا علیه فرانسوی ها در کشور مالی به کار گرفته شد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین کارآمدی عملیات آمریکا را در سوریه زیر سوال برد و افزود واقعیت هایی که وجود دارد نگرانی هایی را درمورد هدف آمریکا از عملیات در سوریه بوجود می آورد. آمریکایی ها دقیقا اعلام نمی کنند دقیقا در حال انجام دادن چه کاری هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار