بازدید 4245
خرازی:

رهبری موضعی در رد یا تایید برجام نگرفته است

خرازی با اشاره به اظهارات یک نماینده درباره دیدگاه رهبری نسبت به برجام گفت: رهبری در رد یا تصویب برجام موضعی نگرفتند.
کد خبر: ۵۳۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲ 14 October 2015
خرازی با اشاره به اظهارات یک نماینده درباره دیدگاه رهبری نسبت به برجام گفت: رهبری در رد یا تصویب برجام موضعی نگرفتند.

به گزارش ایسنا، کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر این که امروز در مجلس شورای اسلامی یک نماینده اظهار کرده است که رهبری با برجام مخالف است گفت: مقام معظم رهبری نظرات خود را صریح و شفاف اعلام کردند و هم‌چنین فرمودند آن چه که به طور علنی می‌گویند همان است که به مقامات در جلسات خصوصی بیان می‌کنند و تفاوتی بین آن‌ها نیست. ایشان موضعی در رد یا تصویب برجام نگرفتند.

او ادامه داد:‌ رهبری موضوع برجام را به شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی سپردند و این‌ها رفتارهای دموکراتیک ایران است که در رابطه با برجام موضع می‌گیرند و امروز هم در مجلس شاهد بودیم که برجام تصویب شد.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: آن چه مهم است آینده برجام و اجرای آن است. جلوگیری از سوءاستفاده‌هایی که ممکن است از آن شود باید در مرحله پسابرجام مدنظر باشد.

خرازی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر این که بنابراین آن چه از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد نظر نهایی جمهوری اسلامی ایران درباره برجام خواهد بود و نباید منتظر نظر مراجع دیگر بمانیم؟ گفت: طبیعی است که هرچه مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی بیان کنند و تصمیم بگیرند مقبول همگان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه درخصوص محتوای دیدارش با معاون دبیرکل سازمان ملل به ویژه در رابطه با سوریه و یمن گفت: ما از سازمان ملل انتظار بیش‌تری برای ورود به مسایل منطقه‌یی و حل بحران‌ها داریم. ما انتظار داریم نه تنها سازمان ملل موضع صریح بگیرد بلکه از ظرفیت‌های خود نیز استفاده کند.

این دیپلمات ایرانی گفت: در دوره‌های گذشته به نظر تلاش بیش‌تری از سوی این سازمان برای حل و فصل مسایل دیده می‌شد و امیدواریم با فعال شدن اشخاصی مثل آقای الیاسون شاهد تحرک بیش‌تر سازمان ملل باشیم.

خرازی با اشاره به سفر الیاسون به عربستان سعودی و امارات متحده عربی و سپس ایران گفت: آقای الیاسون قرار است از ایران به ترکیه روند. ایشان به آغازشدن گفت‌وگوهای سیاسی خوشبین هستند و هم‌چنین در رابطه با سوریه این نگاه را دارند اما به نظر می‌رسد لازمه ورود به این مذاکرات بسیج عمومی و بین‌المللی علیه تروریسم در این کشورهاست. به ویژه در سوریه شاهدیم که اتفاقات به شکل ناگواری رخ می‌دهد و علت آن پیشرفت داعش و حمایت برخی کشورهای منطقه از آن‌ها بوده است.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد: امروز که تهدید داعش و تروریسم به اروپا رسیده است آن‌ها تا حدودی مواضع‌شان متفاوت شده است و راه حل را سرکوب جدی داعش می‌دانند و در نهایت فروپاشی دولت سوریه را راه حل نمی‌دانند.

وی ادامه داد:‌ آن‌ها به این باور رسیده‌اند اگر نظام سوریه فروپاشد به لیبی دیگری تبدیل خواهد شد و آگاهی ایجاد شده نسبت به این مساله بسیار مثبت است. ما معتقدیم راه‌حل سوریه نباید مستلزم فروپاشی نظام فعلی‌اش باشد و یا اثبات دولت فعلی. ما از یک دولت آشتی ملی استقبال می‌کنیم ولی لازمه این دولت را استقرار دولت فعلی تا زمان انتخابات سراسری در سوریه با حضور مردم و احزاب مختلف می‌دانیم.

خرازی با اشاره به حملات هوایی روسیه به مواضع داعش در سوریه گفت: ما امیدواریم مشارکت روسیه در حمایت از سوریه زمینه را برای آغاز پیداکردن یک راه‌حل سیاسی فراهم کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان