بازدید 7630
۱

معضل دعوا با مهمان خارجی در آزادی

مجید کوهستانی*
کد خبر: ۵۳۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 13 October 2015

آخرین باری که یک مهمان آسیایی بزرگ برای بازی دوستانه به آزادی آمد همین چندماه پیش بود. بازی تدارکاتی با کره جنوبی بعد از آن مسابقه خاطره انگیز در اولسان و صعود ایران به جام جهانی با گل گوچی باعث شد حریف شرق آسیایی با انگیزه جبران به ایران بیاید و طبیعتا کمی جری و عصبی باشد اما این دلیل نمی شد که آن مسابقه در پایان به دعوا و جنجال کشیده شود و سکوها مهمان نامدار را هو کنند. هرچه باشد روابط خوب و حسنه با بزرگان قاره هم ارزش بالایی در دیپلماسی فوتبال آسیا دارد، جایی که فوتبال ایران توسط اعراب حاشیه خلیج فارس دوره شده است.

اما آن خشونت ها و درگیری ها در بازی امروز مقابل ژاپن هم تکرار شد. برخوردهای احساسی بازیکنان جوانی که معنی زدوخورد و رفتار تند در بازی هایی که میزبان هستیم را درک نمی کنند و حسی که به هواداران کشور میزبان منتقل می شود را محاسبه نمی کنند.

دلیلی نداشت تا زورآزمایی با قدرت شماره یک فوتبال آسیا(نه در رنکینگ فیفا بلکه در واقعیت) را به درگیری فیزیکی حین بازی بکشانیم و صحنه هایی را در آزادی خلق کنیم که پیش از این مقابل تیم ملی کره جنوبی، شاهدش بودیم و البته در لیگ قهرمانان آسیا نیز نمونه اش را دیدیم. اینکه برسر کوچک ترین مسایل و برخوردها که در جریان یک مسابقه فوتبال اجتناب ناپذیر است، در زمین خودمان شاخ و شانه بکشیم و به پشتوانه سکوهای خودی، لطافت و جذابیت یک رقابت ورزشی را به صحنه های نه چندان دلچسب خصمانه تیره کنیم، حامل چه پیام مثبتی است؟

جوانان کی روش باید یاد بگیرند بازی محکم و جنگنده با رفتار تند و پرخاشگرانه در زمین، تفاوت بسیاری دارد و در این اوضاع که کمتر تیم بزرگ اروپایی حاضر می شود برای انجام بازی دوستانه پا به تهران بگذارد، با نمایش تصاویر غیرفوتبالی در آزادی پالس منفی برای هم قاره ای ها نفرستیم. سرمایه های آینده فوتبال ایران باید یاد بگیرند که رکورد 29 ماه یا حتی بیشتر از این مدت نباختن در زمین به حریفان هم قاره ای را نباید با شکست در اخلاق حرفه ای مخدوش کنند. 

*مدیرمسوول سایت خبری تحلیلی تابناک ورزشی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
موافقم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی