بازدید 4522

تازه‌ترین اظهارت صالحی درباره نمایشگاه فرانکفورت

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: حضور ما در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعتراضی خواهد بود و همچنان برای هماهنگ کردن سایر کشورهای اسلامی برای پیوستن به این اعتراض تلاش می‌کنیم.
کد خبر: ۵۳۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 13 October 2015
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: حضور ما در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعتراضی خواهد بود و همچنان برای هماهنگ کردن سایر کشورهای اسلامی برای پیوستن به این اعتراض تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدعباس صالحی درباره حضور نماینده ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت گفت: یک سری کارها باقی مانده است که نیاز به حل وفصل دارد؛ از جمله برنامه‌های مالی و اداری. امکان رها کردن فضای نمایشگاه به دلیل این مشکلات وجود نداشت. به همین سبب دو نفر برای حل مسائل باقی‌مانده به فرانکفورت رفتند. امکان بستن غرفه‌ها وجود ندارد اما فضای اعتراض‌آمیز در غرفه‌ها نشان داده خواهد شد.

او در ادامه افزود: غرفه‌ها فضای اعتراض‌آمیز خودشان را تا پایان نمایشگاه خواهند داشت. با نصب بنرها و فضاسازی خارجی این اعتراض را نشان می‌دهند. البته ما در حال گفت‌وگو هستیم زیرا نمایشگاه هم مقررات خودش را دارد.

صالحی درباره توقع برای همکاری سایر کشورهای اسلامی اظهار کرد: نمایشگاه فرانکفورت و سایر نمایشگاه‌های بزرگ تصمیم‌های خود را دو ماه قبل از اجرا کردن نهایی می‌کنند اما چون تصمیم برای حضور سلمان رشدی در روزهای آخر گرفته شد فرصت هماهنگی به حداقل رسید و ما در این فرصت کم امکان همراه کردن را نداشتیم زیرا گفت‌وگوها نیاز به زمان طولانی دارد. چون فتوای امام (ره) در مورد سلمان رشدی در ایران داده شده ما باید پاسدار این فتوا باشیم. البته همچنان برای هماهنگی‌ها گفت‌وگو خواهیم داشت تا بخشی از فضای اعتراضی در غرفه‌های سایر کشورها نشان داده شود.

او درباره حضور برخی از انتشاراتی‌های ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: در این نمایشگاه انتشاراتی‌های دولتی حضور ندارند اما با توجه به اینکه برخی از انتشاراتی‌ها از قبل تصمیم به حضور گرفته بودند 10 ناشر که برخی داخلی و برخی خارجی هستند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. اما در گفت‌وگوها آن‌ها هم فضای اعتراضی را ابراز می‌کنند و در این راستا فردا در روز افتتاحیه یا همه یا بخش اصلی آن‌ها غرفه‌های خود را می‌بندند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بیان کرد: کتاب‌های ارسالی که در حال حاضر در نمایشگاه فرانکفورت است مربوط به قبل از تصمیم قطعی می‌شود زیرا ما بیشتر محموله‌ها را ارسال کرده بودیم. البته این کتاب‌ها یا در حین نمایشگاه یا بعد از آن به ایران برمی‌گردد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی