بازدید 33135
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

تحلیل هولوکاستی حادثه منا/ شوخی لاریجانی با توکلی درباره گوسفندهایش/ پاداش برای ترور بشار و سید حسن نصرالله/ فواید مرگ بر آمریکا از دید سردار نقدی/ حذف تحریم قالی زرنگی عراقچی بود!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند،«قول برجامی معاون رئیس جمهور»،«روایت بروجردی از جلسه شب گذشته با شمخانی»،«اصطلاح جدیدی که لاریجانی وارد ادبیات سیاسی کرد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 13 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش«تابناک»، همچنان فضای کشور برجامی است. البته حاشیه های تصویب برجام در مجلس بیش از تصویب برجام در کانون توجه قرار دارد. با این حال کشمکش های انتخاباتی نیز همچنان از موضوعات پرطرفدار است.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حذف تحریم قالی زرنگی عراقچی بود!

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف تهران و برادر بزرگ‌ سیدعباس عراقچی عضو ارشد مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران می‌گوید که اگر برجام به تصویب برسد، صادرات فرش هم آزاد می‌شود. او حذف تحریم فرش در برجام را «زرنگی» برادر خود توصیف می‌کند.به گزارش «خبرآنلاین»، عراقچی بزرگ اگرچه قرار گرفتن نام فرش در بند 22 برجام را مدیون تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و حمایت سیدعباس عراقچی می‌داند اما در عین حال می‌خواهد مشکلات تولید و صادرات فرش ابتدا در داخل کشور و با تمهید دولت حل شود و سپس از فرصت برجام برای بازیابی بازارهای از دست‌رفته صادراتی استفاده شود.


اصل را بر عدم برائت اصلاح‌طلبان گذاشته‌اند

حسین مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت٬ اینکه افراد در مجلس چگونه تصمیم‌گیری خواهند کرد، گفت: در دوره‌های مختلف مواردی داشتیم که از نیروهای اصولگرا هم به دلیل مسائل مالی یا اخلاقی رد صلاحیت شده‌اند یا به آنها گفته‌اند که ثبت‌نام نکنند٬ در این مورد نمی‌توان از حق گذشت. منتها برداشت من این است که در مورد اصولگرایان عینک شورای نگهبان عینک خوشبینی است و در مورد رقبای آنها؛ یعنی اصلاح‌طلبان عینک بدبینی وجود دارد. در مورد اصولگرایان اصل بر برائت است مگر آنکه خلافش ثابت شود٬ اما در مورد اصلاح‌طلبان اصل بر عدم برائت است مگر آنکه برائت افراد ثابت شود. این نوع نگاه همیشه قدری کار ما را سخت کرده است.مرعشی تاکید کرد: هم به نفع خود شورای نگهبان و هم به نفع کشور است که شورای نگهبان نظارت استصوابی خود را (که ما هم در مجلس ششم موفق به لغو آن نشدیم) بدون مراعات قانون انجام ندهد. شورای نگهبان هر نقصی در قوانین انتخابات می‌بیند می‌تواند با پیشنهادی به مجلس آن را اصلاح کند. مجلس هم که اصولگرا است و در اختیار خودشان است.ما راهی جز این نداریم که در چارچوب قانون عمل کنیم.


مردم نگران برگزاری انتخابات از سوی احمدی‌نژادی ها!

محمدرضا خباز در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ درباره نارضایتی مردم از برخی استانداران گفت: بار‌ها ما با این مسئله مواجه شدیم که مردم استانداران دولت روحانی را با استانداران دولت خاتمی مقایسه می‌کنند؛ در حالی که معتقدم نباید انتظاری که از استانداران دولت خاتمی داشتیم را از استانداران دولت روحانی داشته باشیم.وی افزود: وقتی عبدلله نوری وزیر کشور آقای خاتمی شد٬ در پانزده روز ۲۸ استاندار را عضو کرد و بعد وارد مجلس پنجم شد و گفت حالا من را استیضاح کنید. من ماموریتم را انجام دادم و اگر استیضاح هم بشوم دفاع جانانه‌ای نخواهم کرد چون وزیر بعدی که بیاید استانداران قدرتمند من را تغییر نخواهد داد و بعد از آقای نوری، موسوی لاری آمد و دولت طولانی هم داشت.خباز با اشاره به اینکه نباید انتظار داشته باشیم روحانی شبیه خاتمی باشد٬ خاطرنشان کرد: اینکه رحمانی فضلی را با عبدلله نوری مقایسه کنیم٬ اصلا انتظار درستی نیست.وی با اشاره به اینکه دوران نمایندگی خود را در کنار حسن روحانی کار کردم و معتقدم روحانی اصولگرایی است که بهتر از اصلاح‌طلبان مطالبات اصلاح‌طلبان را پیگیری می‌کند٬ اما نباید سطح انتظارات از ایشان در سطح انتظار از دولت خاتمی باشد و باید با دولت هاشمی مقایسه شود که از هر دو جناح استفاده کرده بود.این نماینده ادوار مجلس به مجلس چهارم و پنجم اشاره کرد که در آن زمان دو فراکسیون مجلس برای هیئت رئیسه لیست منتشر می‌کردند و در ادامه خاطرنشان کرد: حسن روحانی تنها فرد مشترک دو لیست اصلاح‌طلب و اصولگرا بود.خباز با اشاره به بالا رفتن سطح انتظارات مردم بعد از دولت خاتمی گفت: به‌هر حال انتظار مردم از دولت بالا‌تر بود٬ چنانچه بسیاری از همشهریان ما از تغییر نکردن فرمانداران گله‌مندند و اعتقاد دارند نباید انتخابات را فرماندار احمدی‌نژادی برگزار کند. این هم در حالی بود که من خودم در دولت بودم. سطح توقعات از روحانی باید در حد یک اصولگرا باشد که به انتظارت اصلاح‌طلبان هم پاسخگو باشد.


قول برجامی معاون رئیس جمهور

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا دولت می‌تواند این ضمانت را به مردم بدهد که پس از تصویب برجام شرایط اقتصادی کشور مطلوب خواهد شد و بخشی از مشکلات برطرف می‌شود، گفت: در این موضوع تردیدی نیست.محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از تصویب برجام اقتصاد کشور شاهد تحولاتی خواهد بود، اظهار داشت: در گذشته نمی‌توانستیم منابع حاصل از دسترنج تولیدکنندگان خود را از طرق مختلف به کشور بازگردانیم، کنار این گشایش اعتبار اسنادی و مالی نیز با مشکلاتی همراه بود.وی با اشاره به اینکه مبادلات مالی در شرایط تحریم با کشورهای مختلف ضمن هزینه‌های سنگین با مشکلاتی مواجه بود، گفت: محاسبات نشان می‌دهد هرروز اقتصاد ملی ما در شرایط تحریم با ضررهای بسیاری مواجه شده است. به‌اعتقاد بنده به‌محض آنکه برجام اجرایی شود ــ که این موضوع تدریجی است ــ حتماً این زیان‌ها از گرده اقتصاد کشور برداشته خواهد شد.


نامه آیت‌الله حائری شیرازی به برخی نمایندگان
آیت‌الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری به نامه آیت‌الله حائری شیرازی به نمایندگان نویسنده 160 مزیت برجام، نامه سرگشاده نوشت که متن کامل ان به شرح زیر است:
بسمه تعالی
برادران نویسنده ی صد و شصت مزیت برای برجام
ضمن تقدیر و تشکر از نیات پاک، دقت نظر و احساس مسئولیت و وقت گذاشتن برای این کار حیاتی، مطلبی به نظر اینجانب می رسد که: وجود این حسنات و کمالات و مزایا، مطلبی است و وجود اشکال و ایراد، مطلبی دیگر، که به هیچ وجه مانعه الجمع نیستند.مثالی خدمتتان عرض کنم؛ رشته ی زنجیری است که می خواهیم با آن، وزنه و باری را بالا بکشیم. بعضی می گویند این زنجیر، توان بالا کشیدن بار را دارد و 160 زنجیر را امتحان می کند. هرکدام صدها برابر آن بار کشش دارد ولی آنها که ادعا می کنند نمی توان با این رشته زنجیر، بار را بالا کشید، به یک حلقه ایراد می گیرند که توان بالا کشیدن بار را ندارد. اگر زنجیر از 160 حلقه بیشتر است، همان یک حلقه ی ضعیف کافی است که کار را ابتر کند. نیازی به اثباتِ ضعف بیش از یک حلقه نیست. چون نتیجه همیشه تابع اخس مقدمات است. شما باید از موارد اشکال دفاع کنید که حلقه های سستی نیست، نه اینکه حلقه های محکم را شمارش کنید.


شهرداری برای مگس های سفید آب ندارد

رییس شورای اسلامی شهر تهران از پیگیری حل معضل مگس های سفید توسط شهرداری و شورای شهر تهران خبر داد و گفت: شهرداری آب کافی برای شست و شوی معابر در اختیار ندارد. مهدی چمران در گفت و گو با جماران، در رابطه با معضل مگس های سفید در شهر تهران و راهکار های مقابله با آن، اظهار کرد: مقابله با مگس های سفید یک کار علمی است که باید گیاه شناسان و متخصصان علمی وارد این کار و مقابله با آن شوند. این کار شورای شهر نیست. وی در عین حال افزود: البته ما در شورای شهر نیز پیگیر این مسئله هستیم. شهرداری با سازمانی که مسئول بررسی این پدیده است صحبت کرده تا قراردادی برای مقابله با آن ها امضا شده و راه حل مبارزه پیدا شود. رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با راهکار مقطعی برای حل معضل "مگس سفید" تا پیدا کردن راهکار علمی آن در جهت پایان دادن به این مشکل، تصریح کرد: کاری که شهردای فعلا می تواند در این خصوص انجام دهد، شست و شو معابر و درخت های شهر تهران است که البته این یک راهکار دائمی نیست و یک کار موقت است


ناطق نوری اصلاح طلب نیست

"احمد شریف" سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نگاه اصلاح‌طلبان به احتمال سرلیستی عارف و ناطق نوری در انتخابات اسفند سال جاری اظهار داشت: ما به جایگاه ناطق‌نوری واقف هستیم و به گذشته و مرام سیاسی وی به عنوان یک سیاستمدار متعادل احترام می‌گذاریم اما واقعیت این است که ناطق در دایره اصلاح‌طلبی تعریف نمی‌شود. وی در ادامه با بیان اینکه ما به اندازه کافی از وجود شخصیت‌های اصلاح‌طلب غنی هستیم که بتوانیم از درون این جریان سرلیست انتخاب کنیم، افزود: در حال حاضر اکثر اعضای جریان بر سرلیستی عارف اتفاق نظر دارند چرا که قطعا برای بدنه جریان اصلاح‌طلبی بسیار مشکل خواهد بود که سرلیستی‌شان را فردی غیر از بدنه این جریان برعهده بگیرد. شریف در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شورای انتخاباتی اصلاح‌طلبان با ترکیب اعلام‌شده فراگیری لازم را ندارد و بر همین اساس چه پیشنهادی برای فراگیرشدن این شورا مطرح می‌کنید، تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که تمامی احزاب و تشکل‌هایی که خود را در محدوده اصلاح‌طلبی معرفی می‌کنند در کنار یکدیگر با همفکری و انسجام بیش از گذشته فعالیت کنند. سخنگوی جبهه اصلاحات ادامه داد: در همین راستا بهتر است تمامی گروه‌های اصلاح‌طلب در نشستی سراسری گرد هم آمده و مسائل بین خود را مطرح کنند تا به نظر و خط مشی واحد دست پیدا کنند چرا که اعضای این جریان محوریت رئیس دولت اصلاحات را قبول دارند و اختلاف نظری در این زمینه وجود ندارد.


پاداش های جبهه النصره برای ترور بشار اسد و سید حسن نصرالله

سرکرده جبهه النصره برای کشتن دبیرکل حزب الله لبنان و رئیس جمهور سوریه ۵ میلیون یورو پاداش تعیین کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، "ابو محمد الجولانی،"سرکرده جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه در یک پیام صوتی جدید، برای کشتن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مبلغ ۳ میلیون یورو و برای سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان مبلغ ۲ میلیون یورو جایزه تعیین کرد. وی در پیام خود گفت: من پاداشی به ارزش ۳ میلیون یورو برای هرکس که بشار اسد را به قتل رساند و زندگی وی را پایان دهد تعیین می کنم. حتی اگر این فرد از اقوام و خاندان بشار اسد باشد، در امان است و ما او را به هرجایی که بخواهد می رسانیم. من او را تضمین می کنم. همچنین من پاداشی دو میلیون یورویی برای هرکسی که حسن نصرالله را به قتل برساند تعیین می کنم. حتی اگر این فرد از خاندان و نزدیکان حسن نصرالله باشد، او را به هرجایی که بخواهد می رسانیم و من ضامن او هستم.


ثروت داعش به 2200 میلیارد دلار رسیده است

مرکز "تحلیل مسائل تروریسم" که در سال 2014 شروع به کار کرده، مدعی شده ثروت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در حدود 2200 میلیارد دلار است و این گروه تروریستی ظرف تنها یک سال 200 میلیارد دلار بر دارایی‌های خود افزوده است. ثروت مذکور مربوط به دارایی‌های منقول و غیر منقول، ذخایر نفت و گاز و دیگر دارایی‌هایی است که داعش توانسته بر آنها سیطره یابد. اکنون فروش نفت تنها منبع درآمد داعش نیست و مالیات‌های اجباری بر درآمد ساکنان مناطق تحت اشغال داعش نیز پول زیادی را روانه خزانه این گروه می‌کند. تنظیم کنندگان این گزارش می‌گویند که این ثروت هنگفت مربوط به کنترل روز افزون این گروه تروریستی بر مساحت‌های بیشتری از خاک سوریه است به ویژه که در سپتامبر گذشته میدان‌های نفتی جدیدی را تصرف کرد و به این ترتیب 80 درصد از تولید نفت در سوریه و 10 درصد تولید آن در عراق را به دست گرفته است.


عکاسی رسایی از گریه های زارعی برای اینستاگرام؟

در جریان تصاویری که امروز از تنش در مجلس در پی تصویب جزئیات برجام منتشر شده، حمید رسایی نماینده منتقد و مخالف دولت با موبایل خود به دنبال شکار تصاویری از گریه زارعی است که گویا میتواند محتوی اینستاگرام وی را برای چند روز تعیین کند:

سه شنبه


تبديل اتوبوس‌هاي فرسوده به سرويس بهداشتي سيار

شورای اسلامی شهر شیراز با تبدیل پنج دستگاه اتوبوس فرسوده به سرویس بهداشتی و حمام سیار برای زمان بحران موافقت کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این اتوبوس ها، اتوبوس‌هایی هستند که قابلیت بازسازی و بازگرداندن به چرخه حمل‌ و نقل را ندارند و اکنون از رده خارج‌شده اند. رضا محمدیان افزود: هزینه تبدیل این اتوبوس ها، از خرید کانکس کم تر است و با یک بازسازی و تجهیز می‌توان از این اتوبوس‌ها به عنوان سرویس بهداشتی استفاده کرد. عضو دیگر شورا نیز گفت: پیشنهاد استفاده از اتوبوس به علت نبود نیاز به تأمین زمین و رفع مشکلات ترافیکی، مقرون‌ به‌ صرفه است و نمونه آن در کشورهای خارجی هم وجود دارد. سید محسن معین بیان کرد: شهرداری موظف است سالیانه 20 تا 30 چشمه سرویس بهداشتی ثابت بسازد.


لیست واحد اصلاح‌طلبان آماده نیست!

سید حسن رسولی عنوان کرد: لیست واحد اصلاح‌طلبان آماده نیست چراکه هنوز تعیین تکلیف تایید صلاحیت‌ها مشخص نشده است و سخن حجت‌الاسلام رهامی در این باره با واقعیت انطباقی ندارد. وی در گفتگو با ابتکار در مورد سخنان رهامی گفته: با توجه به شناختی که از حجت‌الاسلام رهامی دارم بعید می‌دانم که وی چنین حرفی را بیان کرده باشد. زیرا آقای رهامی خودشان حقوقدان هستند و دارای سابقه سیاسی و طولانی نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارا هستند و در امر مدیریت و سازمان‌دهی جبهه اصلاحات قرار دارد و اگر هم چنین حرفی را گفته باشد شاید منظور وی از لیست واحد، افراد سرشناس و تاثیرگذار اصلاح‌طلبانی که مد نظر خود آقای رهامی است، بوده باشد. همان طور که گفتم لیست واحد اصلاح‌طلبان آماده نیست چراکه هنوز تعیین تکلیف تایید صلاحیت‌ها مشخص نشده است و سخن حجت‌الاسلام رهامی با واقعیت انطباقی ندارد.


شکاف میان اصولگرایان و تندروها با تصویب برجام

دکتر حشمت الله فلاحت پیشه استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با فرارو گفت: «من معتقدم فارغ از اختلافات اصولگرایان درباره برجام در مجلس، موضوع هسته ای به یکی از مباحث انتخاباتی در ایران تبدیل شده است. لذا حتی قبل از این هم در جلسات و نشست های پیشاانتخاباتی موضوع هسته ای و تاثیر برجام بر آینده توسعه کشور مطرح شده است و برجام تبدیل به بحثی انتخاباتی شده است.» وی ادامه داد: «اما قضایا و اتفاقاتی که دیروز و امروز در مجلس روی داد و طیفی به شدت مخالف با برجام در مجلس شکل گرفت موضوع را جدی تر کرد و کمک کرد که موضوع برجام به مباحث انتخاباتی تبدیل شود.» این فعال سیاسی اصولگرا درباره تبدیل این اختلافات به چالشی بین جریان اصولگرا گفت: «با این وقایع بخشی از اصولگرایان که در مباحث مختلف، سیاست افراطی در پیش می گیرند و افراطی گری و رادیکالیسم بخشی از سیاست آنها است در آینده کمتر می توانند در درون ائتلاف فراگیر اصولگرایی قرار بگیرند.» وی ادامه داد: «در گذشته حتی موضوعات سیاسی کمتر حاد و با شدت کمتر باعث جدایی این طیف از ائتلاف اصولگریان شده و اکنون که موضوع هسته ای پیش آمده باعث خواهد شد اختلاف آنها با دیگر گروههای اصولگرا بیشتر شود.» وی افزود: «اصولگرایان در آینده سعی خواهند کرد ائتلافی را شکل دهند که در موضوع سیاست خارجی موضع گیری های ملایم تری داشته باشد که طبیعتا این موضوع دو جریان کنونی اصولگرا در مجلس را از هم دور می کند


روایت بروجردی از جلسه شب گذشته با شمخانی

علاءالدین بروجردی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان به لاریجانی در خصوص طرح پیشنهادهایی در طرح مربوط به برجام توضیح داد: در جلسه شب گذشته با آقای شمخانی از مجلس، بنده، دکتر زارعی، دکتر زاکانی و دکتر جلالی حضور داشتند. در این نشست چند توافق صورت گرفت. وی به توافق صورت گرفته بین نمایندگان مجلس از دو فراکسیون اصولگرای مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی اشاره و اظهار کرد: مقرر شد کلیه پیشنهاد‌ها به طرح سه پیشنهاد محدود شود. این سه پیشنهاد‌‌ همان مواردی است که آقای دکتر لاریجانی دو بار برای وکلای مردم توضیح داد. وی تشریح کرد: دکتر لاریجانی این پیشنهاد‌ها را قبل از صحن علنی و به رسمیت رسیدن نشست مجلس به اطلاع نمایندگان رساند. رئیس مجلس هم چنین در زمان علنی شدن صحن مجلس، پیشنهادهای مذکور قرائت شد. بروجردی همچنین عنوان کرد: در جلسه شب گذشته با دبیر شورای عالی امنیت، دوستان به آقای شمخانی گفتند نمایندگان تعداد زیادی پیشنهاد دارند، که وی تاکید کرد توافق ما به عنوان دبیرخانه شورای عالی امنیت همین سه پیشنهاد است، به همین علت نمایندگان دو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و اصولگرایان پذیرفتیم به این توافق با دبیرخانه شورای عالی امنیت عمل کنیم. این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: به این دلیل سه پیشنهاد چاپ و در صحن علنی توزیع شد و مبنای بررسی طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در برجام قرار گرفت.


افزایش 1250 درصدی قیمت گوجه فرنگی

به گزارش ایلنا قیمت گوجه فرنگی که درسال ۸۴ هر کیلو ۲۴۰ تومان بود در سال ۹۲ نزدیک به ۷۴۰ درصد رشد داشت و به قیمت کیلویی 3 هزار تومان رسید.این محصول که پس از افزایش ناگهانی قیمت به مساله‌ای حیثیتی در دولت احمدی‌نژاد تبدیل شده بود بعد از مدتی رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت تا جایی که اعتراض برخی از نمایندگان را در صحن علنی مجلس به دنبال داشت و از طرفی پاسخ حیرت انگیز محمود احمدی‌نژاد (رئیس جمهوری که شاخص‌های اقتصادی را بر مبنای مغازه‌های محل زندگی خود قرار می‌داد) را به دنبال داشت؛ تا جایی که رئیس جمهور به مردم پیشنهاد داد که برای خرید گوجه‌ای ارزان به محل زندگی وی (نارمک) مراجعه کنند.


آشپز «به خانه بر میگردیم» ،اخراج شد

تهیه کننده برنامه «به خانه بر میگردیم» از اخراج کارشناس آشپزی این برنامه در پی هتک حرمت به مقام والای شهید سردار حسین همدانی خبر داد.به گزارش خبرگزاری میزان ، مائده حجاری کارشناس آشپزی برنامه به خانه بر میگردیم در پی هتک حرمت به مقام سردار شهید حسین همدانی در یکی از شبکه های مجازی از این برنامه اخراج شد.بنابراین گزارش، سعید لطفی تهیه کننده برنامه با تایید این خبر گفت: با توجه به مطلب توهین آمیز این کارشناس، ما به هیچ عنوان از وی در برنامه های آتی خود دعوت نخواهیم کرد و وی برای همیشه اخراج شده است.گفتنی است مائده حجاری پیش از این در یکی از شبکه های مجازی با کلماتی زشت و توهین آمیز نسبت به شهادت این سردار شهید هتک حرمت کرده بود.


اخذ مالیات به شیوه کنونی نادرست است

آیت الله نوری همدانی اخذ مالیات از روی اجناس را خلاف دستورات اسلامی دانستند و گفتند: مالیات بر روی اجناس کشیده شود، فقرا نیز باید آن مالیات را پرداخت کنند که مناسب و درست نیست.به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له صبح امروز در دیدار دکتر علی عسکری رئیس امور مالیاتی کشور خاطر نشان ساختند: اقتصاد از موضوعات بسیاری مهمی است که آثار خود را زودتر از دیگر ابعاد موجود، خود را در زندگی مردم نشان می دهد.ایشان با تأکید بر رابطه دریافت مالیات با تمکن و رفاه مالی مردم، به نامه 53 نهج البلاغه اشاره و اظهار داشتند: در این نامه حضرت امیر(ع) به مالک اشتر فرموده است: ای مالک؛ نظرت به رفاه، عمارت و آبادی مردم بیش از نظرت به مالیات باشد؛ چراکه اخذ مالیات بدون توجه به احوال مردم، شهرها را خراب و مردم را به هلاکت می رساند.این مرجع تقلید با اشاره به گلایه های مردم از گرانی ها، ابراز داشتند: در توصیه هایی به رئیس جمهور و معاونان ایشان این نکته را تذکر دادم که باید قیمت اجناس در کشور یکسان بوده و بستگی به بالا یا پایین شهر نداشته باشد.


بنيامين ازدواجش را تكذيب كرد

بنيامين بهادري خواننده جوان با انتشار عكسي در اينستاگرام خود شايعه ازدواجش را تكذيب كرد.صبح امروز، يكي از خبرگزاري ها با انتشار عكسي از بنيامين بهادري و بهاره افشاري، خبر ازدواج اين دو هنرمند را منتشر كرد كه مورد توجه كاربران قرار گرفت.بنيامين در اينستاگرام خود نوشت: " آقاى ... (!) شما ديگه چرا ؟ مگه تو هم از اين سايت هاى زردى؟ ما فكر مى كرديم شما يه فرقى با بقيه مى كنى (حداقل در مورد صحت اخبارى كه منتشر مى كنى!!) حالا خودت بگو اين دروغ آيا انسانيه يا دينى ؟؟مرگ بر شايعه."


آیا حسینیان گفت: ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم؟!

این روز ها تصویری از روزنامه "صبح امروز" با آنچه منتسب به اظهارات "حسینیان" نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در سال 78، در گروه های مختلف فضای مجازی دست به دست می شود.در تیتر یکی از روزنامه ها در سال 78 این گفته به روح الله حسینیان منتسب شده است : "آخه بابا جون، ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم"، حالا شهریار مستوفی خبرنگار وقت روزنامه «صبح امروز» توضیحاتی را پیرامون این اظهار نظر جنجالی منتسب به روح‌الله حسینیان که در صفحه نخست روزنامه صبح امروز در سال 1378 چاپ شده بود ارائه کرد.مستوفی در صفحه فیسبوک خود نوشته: این روزها و بعد از تهدید ‏صالحی توسط روح‌الله‌ حسینیان در مجلس به قتل؛ عکس صفحه نخست روزنامه صبح امروز 1378 با این نقل قول از حسینیان که" آخه باباجون، ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم" دست بدست می شود و در صفحات شبکه های اجتماعی میچرخد، سخنی که هیچگاه از دهان حسینیان خارج نشد. در سال 78 من در روزنامه صبح امروز کار میکردم نوار سخنرانی حسینیان درجمع شاگردان مدرسه حقانی در مورد کشته شدن سعید امامی در زندان به روزنامه رسید و یکی از همکاران آنرا پیاده و برای چاپ آماده کرد. پس از انتخاب این تیتر برای مطلب و چاپ آن، تکذیبه ای از حسینیان به روزنامه رسید مبنی بر اینکه این جمله را او نگفته است پس از گوش کردن دوباره نوار مشخص شد اصل جمله این بوده است: "آخه ما خودمان والله یک زمان قاضی بودیم، یک زمانی زندانبان بودیم. تاکنون صدها نفر واجبی خوردند و نمردند. " اما به اشتباه همکار ما قاضی را قاتل شنیده بود البته اصلاحیه خبر چاپ شد اما جمله "ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم" برای همیشه به نام حسینیان ثبت شد.


روایت جلالی از بستری شدن حسینیان

رییس فراکسیون رهروان ولایت گفت: حسینیان به من گفت من وصیت هم کردم که اگر از دنیا رفتم همه بدانند صالحی و لاریجانی مقصر نبودند، من دو روز داروهایم را فراموش کردم.به گزارش ایرنا، کاظم جلالی روز سه شنبه این مطلب را در جمع خبرنگاران بیان کرد و افزود: آقای حسینیان از ابتدای جلسه علنی امروز مجلس در جلسه حضور داشت.روح الله حسینیان پس از جلسه روز یکشنبه که در مخالفت با کلیات برجام سخن گفت و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در پشت تریبون بدون ذکر نام به فردی اشاره کرد که آرزوی مرگ کرده بود، راهی بیمارستان شد.


راه‌اندازی کمپین لباس تنگ نپوشیم

پوشیدن لباسهای تنگ برای سلامتی دختران و پسران مضر است. بنابراین قرار است این کمپین راه اندازی شود.به گزارش تابناک یزد،معاون امور فرهنگی و جوانان استان یزد با بیان اینکه یکی از کمپین‌هایی که راه‌اندازی خواهیم کرد، کمپین «لباس تنگ نپوشیم» است، گفت: پوشیدن لباسهای تنگ برای سلامتی دختران و پسران مضر است. بنابراین قرار است این کمپین راه اندازی شود.طوبی مازارزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: ازهفته آینده فعالیت کمپین مجازی ازدواج و زندگی سالم آغاز می‌شود علاوه بر آن راه اندازی چهار کمپین دیگر را نیز مدنظر داریم. قرار است کمپین‌های آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، لباس تنگ نپوشیم و حمایت از زنان بدسرپرست را نیز طی ماه‌های آینده راه‌اندازی کنیم.


دفن تعدادی از پیکرهای ایرانی در عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تعدادی از پیکرهای زائران ایرانی در عربستان دفن شده و تعدادی نیز قابل شناسایی نیست.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه شناسایی اجساد با مشکل جدی روبرو شده است، گفت: در جلسه امشب با مقامات سعودی، مشخص می‌شود چند نفر از مفقودان ایرانی در عربستان دفن شده‌اند.وی در ادامه افزود: مقامات سعودی می‌گویند مشخصات زائران دفن شده ثبت شده بنابراین امکان شناسایی وجود دارد.اوحدی با اشاره به اینکه شرایط نگهداری اجساد در سردخانه به شکلی بوده که پیکرها متلاشی شده‌اند، افزود: از طریق چهره، دیگر هیچ جنازه‌ای قابل تشخیص نیست.وی با تاکید بر اینکه تعدادای از پیکرهای زائران ایرانی در عربستان دفن شده و تعدادی نیز قابل شناسایی نیست، اضافه کرد: عربستان خواستار انجام آزمایش‌های دقیق برای تعیین سرنوشت مفقودان ایرانی است.


فواید مرگ بر آمریکا از دید سردار نقدی

سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دلیل اینکه امروز ملت های آزادیخواه منطقه اینقدر نسبت به ایران محبت دارند که عکس رهبر و فرماندهان و سرداران ایران را در خانه هایشان نگاه می دارند، این است که، ایران امروز سردمدار مبارزه با آمریکای جنایتکار، خونریز، مستبد و مستکبر است و آنها از این همه ظلم به ستوه آمده اند و ایران را به عنوان منجی شناخته و در مبارزه با استکبار از آن الگو می گیرند.وی با تأکید بر اینکه نطق رؤسای جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل دارای اهمیت فراوانی است و تمام مسئولین کشورها مخاطب این سخنان هستند، افزود: رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی که کارشناسان بسیاری در تهیه آن نقش دارند، مردم ایران را مخاطب قرار می دهد و می گوید «شعار مرگ بر آمریکا شغل و امنیت نمی آورد» و از آنها می خواهد شعار مرگ بر آمریکا را کنار بگذارند.


رابطه هیتلر و اخوان المسلمین!

مفتی سابق مصر مدعی شد که گروه اخوان المسلمین تروریسم را از هیتلر فرا گرفته است.به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی جمعه" در برنامه ای تلویزیونی گفت: 700 نفر از عناصر اخوان المسلمین برای آموزش نزد هیتلر اعزام شدند و همه این مسائل با اسنادی که مسؤولان آلمانی منتشر کرده اند، ثابت شده است.


اولین اظهار نظر رسمی شورای نگهبان درباره برجام

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید بالاترین مصلحت در بررسی مصوبه مجلس درباره اجرای «برجام» رعایت اصول قانون اساسی است. وی روز سه‌شنبه دراین‌باره به واحد مرکزی خبر گفت: « وظیفه شورای نگهبان، تطبیق مصوبات مجلس با شرع و قانون اساسی است و نمی‌توانیم هیچ ملاحظه دیگری را مدنظر قرار دهیم».


سدی که تاکنون چهارصد هزار نخل را نابود کرده است

چند روز پس از هشدار یک نماینده مجلس درباره خطر «نابودی» دو میلیون نخل در آبادان، مدیرکل محیط زیست استان خوزستان خبر داد که ۴۰۰ هزار نخل منطقه اروندکنار آبادان در سال ۹۳ «نابود» شده است. به گزارش ایلنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل محیط زیست خوزستان، روز سه‌شنبه، ۲۱ مهر، از سد گتوند به عنوان «یکی از عوامل موثر» در نابودی این درختان نام برد. وی با اشاره به این که نخل‌های آبادان و خرمشهر در انتهایی‌‌ترین قسمت رودخانه کارون و قبل از اتصال این رود به دریا قرار دارد تاکید کرد که تاثیر کاهش آب این رودخانه بر نخلستان‌های این دو شهر بسیار «چشمگیر» است.


تحلیل هولوکاستی حادثه منا!

محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت دهم که به عنوان القاکننده ایده انکار هولوکاست به احمدی‌نژاد شناخته می‌شود، در مناظره‌ای در دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع مرزهای ایران پس از برجام اولین سیلی بعد از برجام را کشتار هشت هزار نفری مسلمانان در منا دانسته و از جمله دلایل این‌گونه برخورد با مسلمانان را وجود حالت انفعالی در برخورد ایران با مسائلی مانند برجام خواند که فرصت را برای غرب و دشمنان اسلام مهیا ساخت.


متدینین نمی‌خواهند بچه‌هایشان دانشگاه بروند!

دخیل عباس زارع زاده مهریزی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس و نماینده یزد در مجلس مدعی شده که متاسفانه امروز دانشگاه تابلو بدحجابی و تبلیغ ضد ارزش شده است و بعضی از متدینین تردید دارند که فرزندان خود را به دانشگاه بفرستند. این مسائل برای نظام جمهوری اسلامی زشت و ننگ آور است به جای اینکه در دانشگاه تبلیغ ارزشها شود و جوانان محیط علمی و سالمی راتجربه کنند آزادی به حدی است که کم کم اذهان عمومی به این سمت می رود که دانشگاه ها خودشان مبلغ و ناشر ضد ارزش ها هستند.


شهرتي كه با توهين به دست آيد، عين ذلت است

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی استاد برجسته اخلاق طی نامه ای سرگشاده به حجت الاسلام ابوترابی خواستار نصیحت دلواپسانی شد که توهین و بی ادبی می کنند.در بخشی از این نامه امده: چهارم آنكه با بيان شیوا و تاثيرگذار تان به آقايان بفرماييد ، حكومت، اسلامي است و مسئولان دولت کنونی از زبان مقام معظم رهبري تعابير حمایتی و تاييداتي دريافت كرده اند ، بنابراین، هتك حرمت آنان ، مغایر ولايتمداري است. لازم است دوستان عزيز در مجلس را دعوت به اخلاق كنيد و يادآوري كنيد شهرتي كه با توهين به ديگران به دست بيايد ، عين ذلت است. به آنان يادآوري كنيد اگر انتقاد كنند نيت شان خالصانه است اما وقتي توهين مي كنند ، لاجرم ، نيت شان نفساني مي شود و خطرات جبران ناپذيري در پي دارد.


ماموریت «فابیوس» به تاجران فرانسوی برای ایران

هیأت تجاری گردشگری فرانسه که با مأموریت وزیر امور خارجه این کشور به ایران سفر کرده است، برای تعامل و سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری کوهستان، سلامت، آموزش و هتل‌سازی اعلام آمادگی کرد. به گزارش ایسنا، متن قراردادهای هیأت گردشگری فرانسه که از جانب «لوران فابیوس» به ایران آمده‌اند، هنوز آماده نشده؛ اما آن‌ها اشتیاق زیادی برای همکاری با ایران نشان می‌دهند و می‌گویند، آمده‌اند که بشنوند، حرف بزنند و برای ادامه همکاری‌ها تصمیم‌گیری کنند. با این حال در نخستین گام از دیدارها که صبح سه‌شنبه 21 مهر با مقامات ارشد وزارت اقتصاد کشورمان صورت گرفت، به نقطه مشترکی برای سرمایه‌گذاری رسیده‌اند؛ اشتراکی که از کوهستان‌ها و پیست‌های اسکی ایران نشأت می‌گیرد.


شوخی لاریجانی با توکلی درباره گوسفندهایش

علی لاریجانی و احمد توکلی که نسبت فامیلی با هم دارند، در اعلام موضعی در مخالفت با یکدیگر، از تریبون علنی مجلس با هم شوخی کردند. احمد توکلي نماينده تهران که نسبت به عدم تبيين پيشنهادات اصلاحي عموم نمايندگان در بررسي جزئيات طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، معترض بود، در تذکري خطاب به رئيس مجلس گفت: شما و هيات رئيسه سوگند خورده ايد آيين نامه را رعايت کنيد، من نمي دانم اگر مي خواستيد براي نقض اين سوگند در جلسه امروز گوسفند قرباني کنيد، چند گوسفند را بايد ذبح مي کرديد؟ علي لاريجاني هم که پسرخاله توکلي است به شوخي به او گفت: تمام گوسفندهاي شما را از بهشهر مي آورديم و مي کشتيم!


آلمان بین ایران و عربستان میانجیگیری می‌کند

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه «برای تحقق برخی از برنامه های خود روی ایران حساب می کنیم و به بازیگران منطقه ای برای حل بحران سوریه نیاز داریم»گفت: بین ایران و عربستان میانجیگری می کنیم. وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ تصریح کرد: با موانعی بر سر روابط ایران و عربستان سعودی مواجه هستیم و سعی می کنیم در این مورد میانجیگری کنیم. خبرگزاری آلمان روز سه شنبه نوشت: اشتاین مایر از سفر آتی خود به ایران و عربستان سعودی برای میانجیگری بین دو قدرت منطقه ای استفاده خواهد کرد تا راه حلی سیاسی برای مناقشه سوریه پیدا شود. خبرگزاری آلمان ادامه داد: اشتاین مایر که در ابتدای هفته آتی به ایران و عربستان سعودی سفر خواهد کرد، بارها خواستار ایفای نقش کلیدی تهران و ریاض در حل و فصل مناقشه سوریه شده است.


وعده هاشمی در دیدار با مادر سه شهید و چهار جانباز

مادر، برادر، خواهر و چند تن از اعضای خانواده‌های سه شهید و چهار جانباز دفاع مقدس یعنی شهیدان محمدرضا، علیرضا و احمدرضا زمانی و جانبازان غلامرضا، عبدالرضا، محمودرضا و حمیدرضا زمانی از استان فارس پیش از ظهر دیروز با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند. در این دیدار که در فضایی کاملاً صمیمی برگزار شد، حاجیه خانم همدم زمانی در آغاز گفت: آقای هاشمی، سال‌ها بود دلم می خواست شما را از نزدیک ببینم که فرمانده فرزندان شهید من بودید.این مادر شهیدان در ادامه گفت: «هفت پسر داشتم که سه فرزندم شهید و چهار فرزندم جانباز شدند و افتخار می‌کنم که خداوند قربانیانم را قبول کرده است. رئیس مجمع تشخیص که کاملاً تحت تأثیر روحیه این مادر بزرگوار قرار گرفته بود، با تقدیر از صبر، بردباری، استقامت و روحیه این مادر شهید، گفت: شما خانواده‌ی پر افتخاری هستید، گنجهای زیادی پیش خداوند ذخیره دارید و خداوند با کرم خویش در دنیا به شما عزت داده است. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این جمله که خانواده‌های شهدا چشم و چراغ این ملت‌ هستند، گفت: دیدار با شما برایم درس بود که خانواده‌ای با این روحیه، خلوص بالا را دیدم و حرف‌های امیدوار کننده‌ای را شنیدم و مطمئن باشید تا مدت‌ها به حرف‌های شما فکر می‌کنم. وی در پاسخ به این جمله مادر شهیدان که «در صحنه بمانید و نگذارید خون شهیدان ما هدر رود»، گفت: تا زنده‌ام و نفس می‌کشم، برای رضای خدا و حمایت از این انقلاب تلاش می‌کنم.


نصب بنری بسیار عجیب برای حجاج برگشته از منا

سه شنبه

اصطلاح جدیدی که لاریجانی وارد ادبیات سیاسی کرد

مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در مجلس امروز سه شنبه پس از تصویب جزییات طرح اجرای برجام با حضور در جایگاه خبرنگاران گفت: صبح قبل از اینکه شما خبرنگاران به صحن بیایید آقای لاریجانی گفت: کشور تصمیم گرفته است پیشنهادهای نمایندگان درباره جزییات طرح مطرح نشود من پرسیدم چه کسی تصمیم گرفته است که جواب داد همانی که خودت می‌دانی.وی ادامه داد: آقای باهنر آمد پیش من و گفت دیشب آقایان لاریجانی، شمخانی و حجازی این تصمیم را گرفتند. ما فقط می‌خواهیم بگوییم این تصمیم طبق فرمایش خود آقای باهنر تصمیم رهبری نیست که به مجلس ابلاغ شده است. این تصمیم لاریجانی، شمخانی و حجازی است.


ادعای پناهندگی یک ملی‌پوش

"سعید فضل اولی” که نزدیک به یک ماه پیش راهی آلمان شد تا تمریناتش را در این کشور ادامه دهد، اعلام پناهندگی کرد. پیش از این خبرنگار از مهاجرت این ملی‌پوش قایقرانی به آلمان خبر داده بود اما برخی رسانه با رد این خبر مقصد او را انگلیس معرفی کردند اما اکنون این دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون، در کشور آلمان پناهنده شده است. او به همراه علی آقا میرزایی در کایاک دو نفره پارو می زد و پس از ناکامی در قهرمانی جهان با قهر از اردوی تیم ملی رفت و راهی آلمان شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی