بازدید 2310

کندی پرداخت مطالبات بیمارستان‌

کد خبر: ۵۳۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 13 October 2015
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه نگاه بخش بیمه‌ای در کل کشور درآمدی است، گفت: پرداخت مطالبات از سوی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها بسیار با تاخیر انجام می‌شود تاجایی که حدود 7 الی 8 ماه نیز طول می‌گشد تا بخشی از اعتبارات پرداخت شود.

عابد فتاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره هشدار دوباره وزیر بهداشت به بیمه‌ها برای پرداخت مطالباتشان به بیمارستان‌ها افزود: امروزه بیمه‌ها مشکلاتی را در حوزه سلامت ایجاد کرده‌اند به گونه‌ای که هیچ‌گاه پشتوانه محکمی برای این حوزه محسوب نشدند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پرداخت مطالبات از سوی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها بسیار با تاخیر انجام می‌شود تاجایی که حدود 7 الی 8 ماه نیز طول می‌گشد تا بخشی از اعتبارات پرداخت شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه نگاه بخش بیمه‌ای در کل کشور نگاهی درآمدی است، تصریح کرد: بیمه‌ها معتقد به درآمدزایی هستند و همین عامل منجر شده تا از وظایف اصلی خود یعنی ارایه خدمات مطلوب دور بمانند.

وی یادآور شد:‌ از سویی دیگر بیمه‌ها در کشور کارایی لازم را ندارند و به همین سبب در بسیاری از مواقع حوزه سلامت را با چالش مواجه می‌سازند تا جایی که وزیر بهداشت نیز بارها از بیمه‌ها درخواست کرده تا به وظایف خود عمل کنند.

فتاحی با تاکید بر ضرورت بررسی خدمات بیمه‌ای در کشور، افزود: باید بازنگری دقیقی بر روی عملکرد بیمه‌ای شکل گیرد تا بر فعالیت آن ارزش‌گذاری شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها منجر به از بین رفتن انگیزه کاری پزشکان می‌شود و همین عامل سبب می‌شود برخی از پزشکان به سمت اخذ زیرمیزی شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش وزیر بهداشت با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر به وعده خود جهت پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها تا پایان شهریور ۹۴ عمل نکرده‌اند، گفت: امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر این هشدارها را جدی گرفته و قانون را رعایت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار