بازدید 4882

ایران محل فروش کالاهای بنجل نمی‌شود

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تبدیل شدن ایران به محلی برای فروش کالاهای بنجل، خیالی باطل است.
کد خبر: ۵۳۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 13 October 2015
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تبدیل شدن ایران به محلی برای فروش کالاهای بنجل، خیالی باطل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری با بیان اینکه دستیابی به توافق هسته ای جهشی را در حوزه های مختلف اقتصادی کشور آغاز خواهد کرد، اظهار داشت: این موفقیت بزرگ و حل این مشکل اساسی که سال های متمادی در پیشرفت کشور دست انداز ایجاد کرده بود در آستانه تدوین برنامه شش توسعه اتفاق افتاده است .

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر این که تنها راهکار دستیابی به اقتصاد عزتمند ، پویا و رقابتی تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی است افزود: وقتی در زمان گشایش تصمیم بر عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی میگیرم و منتظر باز شدن گره های متعددی از پای فعالان اقتصادی هستیم یعنی یک تصمیم راه بردی برای رسیدن به اقتصادی پویا و رقابتی اتخاذ کرده ایم که دارای ارزش است. 

وی  ادامه داد: اصول تدوین استانداردها و اجرای صحیح آنها یکی از لوازم اصلی تحقق اقتصادی مقاومتی است که از نظر دولت در شرایط فعلی به آن پرداخته است .

شریعتمداری با بیان اینکه مفهوم استاندارد نه تنها در تولید کالا بلکه در تمام شمول اقتصادی و سیاسی باید تالیف شود گفت: لازم است در شرایط فعلی کشور شاهد تحولات اساسی در عرصه  استاندارد باشد که این موضوع نیاز به کار و تلاش فوق العاده دارد. 

وی تصریح کرد : تمام ارکان دولتی و غیر دولتی و بخش خصوصی و تعاونی ها باید درکنار سازمان استاندارد برای ایجاد تحول درعرصه فعالیت ها حضور دشته باشند.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: از طرفی سازمان استاندارد باید به سمت آگاهی بخشی به مردم حرکت کند تا از این طریق درمسیر حمایت ازحقوق مصرف کنندگان گام بردارد .

وی ادامه داد: تحول در سازمان ملی استاندارد باید در منابع انسانی و مالی رخ دهد به نحوی که اگر زمانی درآمدها پایین آمد کیفیت کارها نزولی نشود.

شریعتمداری با تاکید بر این که تبدیل شدن ایران به محل فروش کالاهای بنجل در دوران پساتحریم خیالی باطل است اظهار داشت: با لغو تحریم ها نه واردات در دستور کار دولت است و نه دولت اجازه می دهد بازار ایران تبدلی به محل فروش کالاهای بنجل خارجی شود و هم اکنون نیز تمام تلاش دولت جلوگیری از بروز این اتفاق است.
 
وی افزود: مهمترین فرآیند دولت حمایت از تولید است که این موضوع باید واقعی شود که البته یک بسته اقتصادی در این راستا تهیه شده که نکات این بسته طی هفته جاری به اطلاع عموم مردم می رسد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین گفت: رئیس جمهور در دوره انتخابات وعده داده بود که چرخ سانتر فیوژ میچرخد اما درکنار آن  باید چرخ زندگی مردم بچرخد.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز تاکید داشتند که هزینه های فریادها باید از جیب خود پرداخت شود اما این درحالی است که برخی این هزینه ها را از جیب مردم پرداخت می کنند. 

به گفته شریعتمداریريال همه می دانند هر ثانیه ای که برجام اجرا نشود، هزینه های سنگینی به کشور وارد می شود که حتی بر سطح رفاه عمومی نیز تاثیر دارد.

وی بابیان اینکه اقدامات اساسی در این حوزه باید انجام شود افزود: پیشرفت متوازن کشور ایجاب می کند که رفتارهای سیاسی و اقتصادی در تراز جمهوری اسلامی انجام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار