بازدید 14025

آیت‌الله مکارم: یارانه بلای خانمان‌سوزی است

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه یارانه‌ها بلای خانمان‌سوزی است که سابقاً‌ ایجاد شده است، گفت: حذف یارانه ثروتمندان نیاز به شجاعت دولت دارد.
کد خبر: ۵۳۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 13 October 2015
یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه یارانه‌ها بلای خانمان‌سوزی است که سابقاً‌ ایجاد شده است، گفت: حذف یارانه ثروتمندان نیاز به شجاعت دولت دارد.

به گزارش فارس آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با رئیس امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه پرداخت مالیات باید فرهنگ‌سازی شود، اظهار کرد: مردم نمی‌دانند به چه علتی مالیات پرداخت می‌کنند.

وی افزود: برخی می‌گویند وقتی مالیات پرداخت‌ می‌کنیم دیگر نباید وجوهات پرداخت کنیم این نشان دهنده عدم آگاهی مردم از علت پرداخت مالیات است. مردم مالیات را به دلیل استفاده‌هایی که از مصارف مختلف کشوری می‌برند، پرداخت می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه درآمدها تنها به علت سرمایه‌گذاری مردم نیست، گفت: هزینه‌های باید سرشکن شود تا مردم توانایی پرداخت مالیات را داشته باشند اگر کمک‌ةای دولت نبود مردم نمی‌توانستند فعالیت‌های مختلفی در اجتماع داشته باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: مردم گمان‌ می‌کنند مالیات یک زور است از همین رو باید فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها در خصوص پرداخت مالیات انجام شود تا سازمان امور مالیاتی به فعالیت‌های خود بپردازد.

وی با اشاره به اینکه دولت نیاز به مالیات دارد، گفت: باید به وضعیت مالی مردم توجه شود در برخی موارد مالیات‌ها در حد توان پرداخت مردم نیست. پرداخت مالیات توسط مردم باید با عدالت همراه باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گاهی اشتباهاتی صورت می‌گیرد و این اشتباهات زبان به زبان می‌چرخد که این امر سبب بی‌اعتمادی مردم نسبت به سازمان امور مالیاتی و ارگان‌های مختلف کشور می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه باید به مشکلات و سخنان مردم توجه شود، گفت: باید به مسئولان آموزش‌های لازم داده شده تا آنان به سخنان مردم توجه داشته باشند تا به این وسیله بتوانیم مشکلات مردم و دولت را حل کنیم.

وی بیان کرد: بالا رفتن درآمد مردم سبب افزایش مالیات می‌شود از همین رو باید روی منابع تولیدی توجه بیشتری داشته باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی با دیگر ارگان‌ها باید همکاری داشته باشد، گفت: اگر این همکاری وجود داشته باشد تولید و درآمد مردم بیشتر می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: یارانه‌ها بلای خانمان سوزی است که سابقاً‌ ایجاد شده است اما امروز باید در این خصوص برنامه و تفکر جدی صورت بگیرد نیازی نیست که افراد  ثروتمند یارانه بگیرند. حذف یارانه ثروتمندان گرچه با اعتراض همراه خواهد بود اما نیاز به شجاعت دولت دارد.

وی با اشاره به اینکه تنها یک سوم مردم نیاز به یارانه دارند، گفت: با حذف یارانه ثروتمندان می‌توان به افراد کم‌درآمد جامعه کمک بیشتری کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مالیات برای حفظ امنیت مردم است، گفت: اگر با تدبیر به مردم توجه داشته باشیم به طور قطع مشکلات مردم و دولت حل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵۴
انتشار یافته: ۱۱
البته قشر ضعیف جامعه اعم از کارگران و کارمندان شرکتهای خصوصی و دولتی قبل از دریافت حقوق مالیات از آنها دریافت میشود و فقط افراد پولدار و مرفه هستند که فرار مالیاتی دارند ضمنا چه قبل از شروع مرحله یارانه و چه بعد از آن فقط به مردم ضعیف فشار می آمد و می آید
یارانه باید قطع شود و بیمه بیکاری تامین اجتماعی بصورت هدفمند برای افراد ناتوان از کار کردن برقرار شود مثل کشورهای اروپائی. یارانه بصورت کنونی یعنی ظلم به طبقات کم درامد جامعه. یارانه مهر سکوت بر دهان مردم در رابطه با افزایش بی رویه قیمتها می باشد ودست دلالها را برای مکیدن خون مردم باز گذاشتن است.
یعنی دولت اینقدر نیاز به یارانه ما دارد؟
پس سابق بر این که یارانه روی برق و گاز و کالا های اساسی پرداخت می شد چکار می کردند؟
ای کاش بجای یارانه پول نفت و سهم هرکسی را جداگانه میدادند تا فقر ریشه کن شود مثل کشور مسلمان نشین عربستان و یا کویت و امارات.
تنها یک سوم مردم نیاز به یارانه دارند!!
بیشتر مردم نیاز دارند نه یک سوم. باور کنید خیلی از خانواده ها پول مایحتاج اولیه خود را ندارند:هزینه های درمان، تغذیه سالم، تحصیل، شغل مناسب، ازدواج، خرید مسکن و وسیله نقلیه مناسب و .....
آقای مکارم:یارانه بلای خانمان سوزی است.اما گران کردن چندبرابری قیمت حاملهای نرژی وسوخت وتمامی اقلام مصرفی وغیرمصرفی وخالی کردن جیب فقرا بلای خانمان سوز نیست.عین رحمت است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یارانه این بلای خانمانسوز تعریف شده مال خود دولت ، لطفا قیمت حامل های انرژی را برگردانید .
همانطور که وجوهات شرعی را واجب اعلام کرده اید، می بایست مالیات واجب عینی اعلام شود.
چرا نهادها مالیات پرداخت نمی کنند در صورتی که بیشتر ثروت کشور دراختیار اینهاست وبالاترین سود وبهره وری را دارند وبیشترین خدمات دولتی را دریافت می کنند شاید زمانی کم توان بودند و نیازمند حمایت بودند ولی حالا که بال و پر در اورده اند ودر اسمان کشور جولان می دهند چرا مالیات نمی دهند هر ارگان ونهاد ومجموع حقوقی وحقیقی این کشور باید برای حمایت از حکومت مالیاتش را بپر دازد وگرنه خیانت کرده است
وقتي مردم شب ميخوابند و صبح بيدار ميشوند ميبينند كه دلار 1000 توماني 3500تومان شده و هزينه هاي ها هم به تبع آن 3.5 برابر ميشود و افزايش دستمزدي صورت نميگيرد ديگر ماليات دادن معني ندارد
ایات عظام چرا فتوا جهت لغو یارانه نمیدهند . همزمان میشود به قشر ضعیف از راهای دیگر کمک رسانی کرد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار