بازدید 17165

مهم ترين علت مهاجرت به تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهاجران به تهران باید در شهرهای خودشان ساکن شوند و دارای شغل باشند.
کد خبر: ۵۳۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ 13 October 2015
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهاجران به تهران باید در شهرهای خودشان ساکن شوند و دارای شغل باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، رحمت الله حافظی در دیدار مشترک رئیس و اعضای شورای شهر با استاندار و مدیران استانی شهر تهران با اشاره به حجم زیاد معتادان، زنان خیابانی و کودکان کار در سطح شهر و تهران افزود: اشتغال مهم ترین راه حل این مسئله است و باید ترتیبی اتخاذ شود تا 60 درصد این افراد که غیر بومی هستند به شهرستان های خود بروند و در همانجا شاغل شوند چرا که صرف جمع آوری و فرستادن این افراد به شهرستان ها دردی را دوا نخواهد کرد و این افراد مجددا باز خواهند گشت.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای اعلام شده معتادین، زنان خیابانی و کودکان کار در تهران در قالب 6200 خانوار شناسایی شده اند ، گفت: با اقدام شهرداری و نهادهای مربوطه، محله هرندی از این افراد پاکسازی شد تا این محله برای ساکنین امن باشد و هم اکنون معتادین در پارک خواجه کرمانی مستقر هستند.

وی افزود: باید یک مدیریت و یا قرارگاهی در شهرداری تهران برای هماهنگی همه نهادهای مرتبط با این معضلات اجتماعی تاسیس شود و برخورد با این ناهنجاری ها را می توان در سه سطح به اجرا در آورد.

حافظی گفت:‌ در سطح اول شهرداری بر اساس توان خود و در چارچوب قوانین وظایف اولیه خود را انجام می دهد؛ در سطح دوم نیاز است همه دستگاه های مرتبط وارد شوند و به صورت جزیره ای عمل نکنند و در سطح سوم آسیب شناسی شود که چرا این همه معتاد، زنان خیابانی و کودکان کار به وجود آمده اند که علت ان را می توان در توسعه نامتوازن شهری دانست.

وی در ادامه گفت: شاهدیم فردی با 10 نفر عائله به تهران کوچ می کند و با 8 خانوار دیگر در یک منزل زندگی می کند و حاضر هم نیست به شهر خود بازگردد که علت اصلی این مسئله را نبود اشتغال عنوان می کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۲۱
باید یه شهر بزرگتر از تهران ساخته بشه
اینجوری تهران تا 10 سال آینده از بین میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
شغللللللللللل و درآمد و امکانات و تحصیلات و رفاه و نزدیکی به شمال و ..........
وقتی تمام امکانات و سرمایه های کشور در تهران است وقتی کسی می تواند با مسافر کشی با یک موتور 500 هزار تومانی روزی 200 هزار تومان در تهران درامد داشته باشد وقتی در بیمارستان یک شهر 150هزار نفری به زور به یک پزشک عمومی دسترسی داری ولی در بیمارستان درجه 2 تهران فوق تخصص ویزیتت می کند وقتی بهترین دانشگاهای کشور در تهران قرار دارند وقتی در ادارات تهران احترام به ارباب رجوع رعایت می شود و صدها مورد دیگر فقط در تهران قرار دارد چرا سیل مهاجرت روانه تهران نشود؟
وقتي هر چي امكانات رو مي ريزيد تو تهران نتيجه اش ميشه اين .
از بس که امکانات رو توو شهرهای مختلف پخش نکردند همه فکر میکنند تهران چه خبره و میایند برای مثلا زندگی....همین کرج شده یه معضل واسه تهران صبح 3میلیون میریزند میان عامل ترافیک و ناهنجاری و بیکاری و...میشوند غروب هم درحال برگشت که بیا مترو و اتوبان رو ببین
دقیقا همینه. من تنها تو یه آپارتمان بالای شهر با حقوق خوب، یه زندگی با کیفیت دارم اما همین شغل رو تو شهر زادگاهم بهم بدن حاضرم همین الان برگردم. همین الان
برا اینکه تمامی امکانات در تهران جمع شده.
وقتی اختلاف سطح رفاه در شهرستانهای دور و آبادی ها را میبینید حتما اگر شما هم بودید این کار را انجام میدادید.
وقتی مسکن مهر در نهران و البرز اول از همه پروأه ها و بزرگتر از همه شهرستانها شروع شد و یا کارخانجات عظیمی مثل ایران خودرو - سایپا - پارس خودرو - ایران خوردرو دیزل - سایپا دیزل - مپنا - بهمن - و کلیه وزارتخانه ها در تهران و اطراف تهران هستند چه توقعی از مردم دارند؟
شغل، تفریح، امکانات، پیشرفت
در هیچ کجای کشور موارد فوق وجود ندارد
مسئولان فکری کنند
بیکاری و بی پولی و آینده نا مطمین. این هم سوال داره ؟ این معضل مهاجرت است.
از کرامات شیخ ما این است
شیره را خورد و گفت شیرین است

اینها را که همه می دانیم. راه حل ایشان چیست؟ آیا شهرداری تهران می توتند در تمام شهرستانها و روستا های ایران تولید اشتغال کند؟ چند نفر از اعضای خود شورای اسلامی شهر تهران مهاجر هستند؟ اگر در روستاهایشان برایشان کار جور شود بر خواهند گشت؟
مهمترین علت مهاجرت اجباری فقر و بیکاری میباشد
چشم درست شد
شغل . شغللللللللللللللللللللللللللل
ده درصد درامد استانی مثل خوزستان
اگه تو خودش صرف استان بشه هرکی اگه کلاهشم گم بشه تو تهران دنبالش نمیاد .
علت مهاجرت به شهرهای بزرگ نتیجه عدم توجه به صنایع روستایی است.
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
ایجاد وتوسعه صنایع روستایی در شکل تعاونی های تولیدی وکشاورزی وبازرگانی وحمایت از انها راه پیشگیری از مهاجرت است.
شما خود هم شهرستانی هستی .بهتره برگردی به شهر خودت و آنجا مشغول بکار شوی.
وقتی امکانات ناعادلانه توزیع بشه و همه شهرکای صنعتی و کارخونه ها در تهران و اطرافش ایجاد بشه وضعیت میشه همین. نه تهران شبیه پایتخته نه شهرای دیگه واسه زندگی مناسب اند و این یعنی ضعف مدیریتی در اداره کشور و توزیع امکانات......
مهمترین علل: 1-ساعت سه نیمه شبه قلبت درد میگیره کمتر از پنج دقیقه میری بهترین بیمارستان و تمام امکانات رو دارن 2- ساعت یازده شبه حوصلت سر میره میری سینما 3- رستورانهای متنوع تا دوازده شب بازن 4- برای تردد در سطح شهر مشکل حمل و نقل وجود ندارد (اتوبوس شبانه روزی . مترو تاکسی) 5- پیدا کردن شغل بسیار راحته چون هیچ کار خوبی گیر نیاد فوقش کارگر همه جا میخوان 6- تنوع انتخاب مسکن بسیار زیاده از ارزان ترین نقطه تا گران ترین نقطه و لوکس و ساده 7- امنیت در شب و روز در خیابان و محله ها بیشتر از شهرستانه 8- امکانات رفاهی. ورزشی و تفریحی بسیار بیشتر از شهر های کوچک تره 9- به علت فضای بزرگ اجتماعی دخالت در زندگی شخصی که مختص مجامع کوچتر است وجود ندارد 10- امکانات زیر ساخت در تهران تکمیله از قبیل اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه و دسترسی به پمپ بنزین و جمع آوری مرتب زباله و ... ولی متاسفانه در شهرستان ساعت هشت شب به بعد شهر تعطیله و در روز هم امکانات رفاهی درصد بسیار پایینی هست و حتی برای حمل و نقل باید زمان زیادی تلف شود
من سال 84یکی از دانشگاه های تهران قبول شدم از منطقه سه . الان 2ساله فوق لیسانسمو گرفتم و گوشه خونه نشستم .از 11بچه شهرستانی که سال 84تهران قبول شدیم 9تاشون ساکن تهران شدند و دیگه برنگشتند به شهرشان .چرا ؟ امکانات بالای تهران شهرک های صنعتی بزرگ اطراف و اشتغال بهتر
روزی هزار بار هم آرزو میکنم کاش تهران بودم چون اینجا کار نیست . 
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی