بازدید 2227

آغاز مرحله دوم عملیات «لبیک یا رسول الله» با دستور حیدر العبادی

نخست وزیر عراق اعلام کرد که مرحله دوم عملیات«لبیک یا رسول الله» با هدف آزادسازی کامل استان صلاح الدین و شهر بیجی آغاز شده است.
کد خبر: ۵۳۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 13 October 2015
نخست وزیر عراق اعلام کرد که مرحله دوم عملیات«لبیک یا رسول الله» با هدف آزادسازی کامل استان صلاح الدین و شهر بیجی آغاز شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله، حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد که مرحله دوم آزادسازی استان صلاح الدین از عناصر داعش آغاز شده است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق دوشنبه شب آغاز دومین مرحله از عملیات "لبیک یا رسول الله" برای آزادسازی کامل استان صلاح الدین از جمله بخش بیجی در شمال این استان از دست عناصر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

در بیانیه دفتر العبادی آمده است: نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح مرحله دوم آزادسازی کامل استان صلاح الدین را اعلام کرد.

این بیانیه افزود: این عملیات و پیروزی در آن، نیروی محرکی برای آغاز آزادسازی استان موصل از باندهای داعش خواهد بود که فروپاشی آنها آغاز شده است و قدرت نگهداری مناطق را ندارند و نمی توانند تروریست ها را جذب کنند و این امر یک موفقیت برای نیروهای دلاور ما به شمار می روند که نماینده همه اقشار ملت عراق هستند.

العبادی در این بیانیه خواهان "وحدت همه تلاش‌های نظامی از ارتش و نیروهای فدرال و مبارزه با تروریسم و نیروهای داوطلب مردمی گرفته تا نیروی هوایی ارتش و هوانیروز برای رساندن پیام مهم تشدید تلاش های نیروهای امنیتی و مردم عراق شد".

قرار است نیروهای عراقی و نیروهای داوطلب مردمی شهر بیجی را به صورت کامل از عناصر داعش پاکسازی کنند.

مرحله اول عملیات لبیک یا رسول الله با هدف آزادسازی بخش‌هایی از استان صلاح الدین عراق از جمله تکریت مرکز این استان سال گذشته با آزادسازی تکریت و پاکسازی اطراف شهر مقدس سامراء به پایان رسید.

این عملیات با مشارکت ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی این کشور انجام شد.


تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار