بازدید 54713
در تحسین یک اتفاق خوب اخلاقی

صالحی و حسینیان، دوستان سابق، همدیگر را در آغوش کشیدند

خبرها حاکی از یک اقدام مبارک در صحنه سیاسی کشورمان است که نشان از این دارد، اختلافات سیاسی در این مورد به کدورت و اختلافات شخصی تبدیل نشده است. امیدواریم این نوع اقدامات زنگ آغازی برای برادری، همکاری و همفکری جهت اعتلای کشور در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد.
کد خبر: ۵۳۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 12 October 2015
دیروز یکشنبه کلیات طرح اجرای برجام با عنوان اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران با 139رأی موافق در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. در این رأی گیری از مجموع 253 نماینده حاضر در جلسه، 100 نماینده رأی مخالف و 12 نماینده نیز رأی ممتنع دادند.

به گزارش «تابناک»، دیروز برای مجلس شورای اسلامی یک روز تاریخی بود که بدون تردید در آینده حوادث آن بیشتر مورد کندوکاو قرار خواهد گرفت؛ گویی «یکشنبه ها» برای مجلس شورای اسلامی به تدریج به تراژیک هایی تبدیل می شود که از اذهان پاک نمی شود.

چند سال پیش، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دولت پیشین در دفاع از استیضاح وزیر رفاه خود، فیلمی علیه برخی مسئولان کشور منتشر کرد که موجبات تنش های فروانی در سطح جامعه و کشور را فراهم نمود. اهالی سیاست از آن روز مجلس به «یکشنبه سیاه» یاد می کنند.

در همین حال، دیروز نیز یکی دیگر از «یکشنبه های» عجیب مجلس رقم خورد که برخی آن را «یکشنبه تلخ» یا «یکشنبه تهدید» نام گذاری کردند؛ جایی که قبل از سخنرانی آقای دکتر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حمایت از برجام یکی از نمایندگان وی را تهدید به مرگ می کند.

دقایقی بعد مشخص شد، نماینده ای که آقای صالحی را تهدید به مرگ کرده بود، آقای حسینیان یکی از نمایندگان تهران که عضو جبهه پایداری است این تهدید را انجام داده است. حسینیان خطاب به صالحی بیان داشته بود، «اگر برجام به فرجام برسد، تو را می‌کشیم و سیمان رویت می‌ریزیم».

این سخنان به سرعت در فضای مجازی با واکنش های مختلف از سوی کاربران روبه رو شد، به نحوی که بلافاصله هشتک های فروانی در حمایت از آقای صالحی و محکومیت این تهدیدها ایجاد شد که نشان می داد، جامعه کشور نسبت به این گونه اظهارات تنفر دارند.

هرچند در این میان برخی مدعی شدند که آقای حسینیان برای شوخی و مزاح این صحبت ها را انجام داده یا اینکه اعلام شد، هدف آقای حسینیان از این تهدید برای عصبانی کردن آقای صالحی بوده و قس علی هذا، نکته اینجاست که با هر دلیل و برهانی، چنین صحبت هایی قابل قبول نیست.

در این میان برخی اخبار حکایت از آن دارد که روح الله حسینیان ـ که یکشنبه جنجالی و پرتنشی را در مجلس شورای اسلامی پشت سر گذاشت ـ پس از ترک جلسه علنی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده است.

اقدام قابل تحسین صالحی در واکنش به شوخی تهدید آمیز حسینیان
با این حال، خبرها حاکی از یک اقدام مبارک در صحنه سیاسی کشورمان است که نشان از این دارد، اختلافات سیاسی در این مورد به کدورت و اختلافات شخصی تبدیل نشده است. اخبار حاکی از آن است که علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، کمتر از 24 ساعت پس از آنکه روح الله حسینیان او را تهدید به مرگ کرد، در بیمارستان به عیادت این نماینده اصولگرای مجلس رفته و برایش آرزوی سلامتی کرد.

صالحی در توضیح این دیدار بیان داشت، امروز باخبر شدم که روح الله حسینیان نماینده تهران در بیمارستان بستری شده، بسیار ناراحت شدم و فوری به بیمارستان برای عیادت رفتم و مطمئن شدم حالشان مساعد است.

وی با بیان اینکه همه ما در کشور عضو یک خانواده هستیم و روی مسائل تبادل نظر داریم، افزود: همه ما به دنبال حاکمیت و منافع ملی هستیم و نمی خواهیم خلاف منافع مردم کار کنیم. اما ممکن است در رابطه با موضوعاتی اختلاف نظر وجود داشته باشد.

صالحی با اشاره به اینکه بحث در مسائل سیاسی و امور مجلس با بیان تند و آرام امری طبیعی است و در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد، گفت: اتفاق دیروز یک بحث سیاسی بود و دوستی مان پابرجاست، خیرخواهی ما نسبت به دوستانمان ادامه دارد، زیرا از بین رفتن اینگونه مسائل دور از تربیت و اخلاق اسلامی است.

وی تأکید کرد: همه ما از یک خانواده هستیم و در جهت بهبود شرایط و ایجاد بهترین‌ها برای کشور تلاش می‌کنیم.


صالحی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حال جسمی خودتان چگونه است، گفت: بنده بعد از مجلس فوری به دکتر مراجعه کردم چون قلبم به قدری تند میزد که داشت از جا کنده می‌شد [با خنده]، که الحمدالله رفع شد. شاید این اتفاق ها هرچند سال یک بار برای هر کسی رخ دهد که این گونه از کوره در رود و من نوعا آدمی نیستم که از کوره در بروم؛ اما دیروز شرایطی پیش آمد که خارج از اراده بود.

متأسفانه مدتی است از این نوع اقدامات و رفتارها که ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی ایرانیان دارد، کمتر می بینیم و می شنویم. اما امیدواریم این نوع اقدامات، زنگ آغازی برای برادری و همکاری و همفکری جهت اعتلای کشور در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی