بازدید 2715

امضای ده ها میلیارد دلار قرارداد جدید نفتی

وزیر نفت گفت: تا دو سال آینده ده ها میلیارد دلار قرارداد جدید منعقد و فرصت خوبی از طریق آن برای بخش های مختلف از جمله موسسات حقوقی فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 12 October 2015
وزیر نفت گفت: تا دو سال آینده ده ها میلیارد دلار قرارداد جدید منعقد و فرصت خوبی از طریق آن برای بخش های مختلف از جمله موسسات حقوقی فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه اظهار داشت: از جمله مشکلات حقوقی در حوزه نفت که در کشور ما وجود دارد، فقدان نهاد بی طرف صاحب صلاحیت در داوری است.

وی گفت: هرچند تاکنون تلاش هایی صورت گرفته تا در اتاق بازرگانی چنین نهادی فعالیت کند اما همچنان در این حوزه ضعف داریم و در بیشتر داوری ها مسئولیت داوری را به دولتی ها واگذار کرده ایم تا در مورد اختلافات بخش دولتی با خصوصی تصمیم گیری کنند.

وزیر نفت با بیان آنکه ما همچنان در مراحل ابتدایی کسب و کار حقوقی قرار داریم، گفت: شرکت های معدود و معتبری در بخش حقوقی داریم که آنها نیز حتی قادر نیستند نیروهای خود را برای چند سال نگاه دارند.

زنگنه ادامه داد: در حال حاضر پرسودترین حرفه در کشور، اقامه دعوی علیه شرکت های دولتی است که به علت ضعف حقوقی دولتی ها، اقامه دعوی علیه آنها باعث کسب سودهای کلانی می شود.

وی اضافه کرد: امروز در شرایط پساتحریم قرار داریم و شرکت های متعدد خارجی قصد دارند به ایران آمده و با ما قرارداد ببندند اما متاسفانه ما شرکت های معتبر حقوقی به میزان کافی نداریم.
وی افزود: در اروپا ده ها شرکت معتبر و باسابقه حقوقی فعالیت می کنند که هزاران وکیل و کارشناس در زیرمجموعه آنها فعالیت دارند.

وی گفت: پساتحریم فرصت خوبی را فراهم می کند تا موسسات حقوقی ایرانی با موسسات حقوقی بین المللی که دارای تجربه هستند، مشارکت داشته باشند.

وزیر نفت با اشاره به ضعف حقوقی بخش های دولتی، گفت: ما برای امضای قرارداد و تحویل لوایح باید به موسسات حقوقی مراجعه کنیم که انجام دهند اما موسسات حقوقی صاحب تجربه در این بخش معدود هستند.

زنگه خاطرنشان کرد: دانش حقوقی در کشور ما پیشرفت خوبی داشته است اما در کسب و کار حقوقی ما ضعیف و عقب مانده هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل