بازدید 13414

آمار خروج نخبگان رشته ریاضی در کشور بالاست

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: آمار خروج نخبگان رشته ریاضی نسبت به دیگر رشته ها از جمله تجربی بالاتر است.
کد خبر: ۵۳۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 11 October 2015
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: آمار خروج نخبگان رشته ریاضی نسبت به دیگر رشته ها از جمله تجربی بالاتر است.

سعید سهراب پور در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: آمار خروج نخبگان تا ورودی سال 86 وجود دارد، ولی برای سال‌های بعد این آمار تهیه نشده است. 

وی با اشاره به دلیل پیگیری نشدن آمار خروج نخبگان گفت: به دلیل تغییرات صورت گرفته در برخی از معاونت ها این آمار از سال 86 تاکنون هنوز تهیه نشده است، البته تهیه چنین آماری بسیار سخت و مشکل است. 

وی افزود: هم اکنون دانشجویان رشته های ریاضی با توجه به وضعیت اشتغال در کشور و مشکلات ناشی از رشته های تحصیلی‌شان بیشترین آمار خروج از کشور را دارند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: نخبگان رشته های تجربی به دلیل طولانی بودن دوره های پزشکی خیلی کمتر به خارج از کشور می روند. 

وی افزود: باید وضعیت اشتغال در کشور بهبود یابد تا نخبگان به کشور برگردند و هم اکنون آماری نیز درباره بازگشت نخبگان ایرانی به کشور وجود ندارد. 

سهراب پور گفت: بیشتر نخبگان ایرانی، اروپا، کانادا و آمریکا را برای ادامه تحصیل و حتی اقامت خود برمی‌گزینند و دیگر ایرانیان نیز در کشورهایی همچون تاجیکستان اقامت دارند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی درباره تهیه آمار خروج و ورود نخبگان به کشور در حال انجام است افزود: هم اکنون ارتباطاتی با نخبگان ایرانی خارج از کشور صورت گرفته است تا آن‌هایی که در کشورهای خارجی شرکتی تاسیس کردند شعبه ای از آن شرکت را در داخل کشور نیز تاسیس کنند. 

سهراب پور گفت: باید هرچه زودتر آماری درباره خروج و ورود نخبگانی ایرانی در کشور تهیه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴۴
انتشار یافته: ۳۱
دلیلش هم واضحه :
ایران بهشت پزشکان و جهنم مهندسان می باشد..
ضمنا اروپا و بالاخص آمریکا مدرک پزشکی ایران را قبول ندارند و پزشکان محترم ایرانی در امتحانات دانشگاههای خارجی اکثرا مردود می شوند !!!!!
آیا این درسته که ما امکانات تحصیلی و دانشگاهی کشور رو به رایگان در اختیار افرادی قرار بدیم که چند سال دیگه تبعه کشور دیگری خواهند بود؟! الان مد شده که خیلی از افراد اینجا تا لیسانس و فوق لیسانس میخونن فقط به این هدف که بتونن برای پذیرش دانشگاه و اقامت کشور دیگری به راحتی اقدام کنند. به نظر من تحصیل اینجور افراد نباید رایگان باشه و باید موقع رفتن از کشور هزینه های 16 سال یا 18 سال تحصیلی که در کشور کردند ازشون تمام و کمال دریافت بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
شما از فرزندانت وقتی به خانه بخت میروند بابت تحصیلشان هزینه میگیری؟... اینها هم فرزندان این خاک و بوم هستند و حق دارند...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
به شدت موافقم. یک نفر حرف دل ما رو بالاخره زد. دلیلی نداره کسی که قراره تابعیت کشور دیگری رو به واسطه همین تحصیلاتی که در کشور انجام داده بگیره و قرار هم نیست دیگه یک ایرانی باشه و بنا هم نداره به کشورش و مردم کشورش خدمت کنه براش امکانات تحصیلی رایگان فراهم کنیم. این موضوع باید به طور جدی مورد بررسی قرار بگیره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
بهتر اینه که از فارغ التحصیلان لیسانس به ازای هر سال تحصیل در دانشگاه 20 میلیون و از فوق لیسانس سالی 30 میلیون و از دکتری سالی 40 میلیون گرفته بشه و صرف ایجاد امکانات تحصیلی بهتر و ایجاد اشتغال برای افرادی بشه که دوست ندارند کشورشون رو ترک کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
جناب مصطفوی خیالتون راحت که مسئولین خیلی زودتر از شما به این فکر افتادند و هزینه ی کلانی رو تحت عنوان "آزاد کردن مدرک " از فارغ التحصیلانی که کاری برایشون تو ایران فراهم نکردند دریافت میکنند.
رشته های پزشکی به خاطر بازار کار خوب داخلی مهاجرت نمی کنند نه به خاطر طول مدت تحصیل. فارغ التحصیلان رشته های فنی هم به خاطر حقوق و مزایای کم مهاجرت می کنند. با این اوضاع فکر کنم چند سال دیگر همه دانش آموزان برن رشته تجربی. به نظر من دانشگا های علوم پزشکی باید دوباره به وزارت علوم برگردند. اگر این کار رو نمی کنند دانشکده های فنی رو ببرن زیر مجموعه وزارت نیرو یا نفت یا ارتباطات یا صنایع
کسانی هم که رتبه خوب داشتن اما بخاطر سهمیه های مختلف نتونستند در شته دلخواه وارد بشوند میروند . پسر من با معدل 19.75 تجربی بخاطر رشته نه چندان جالب که در پیرا پزشکی قبول شد از ایران رفت در حالی که رتبه به مراتب پائین تر بخاطر سهمه رفت پزشکی .
در ایران نخبه یا غیر نخبه فرقی نمی کند همه بیکارند
اگر تو ایران کار میبود مگر دیوانه بودند که بروند؟
ايشالله منم سال بعد امريكام تحويلم نگرفتين بهتر از شما سراغمو گرفتن
دیگه بحث خروج نخبه ها نیست بحث موندن ....
واقعا متاسفم برای کسانی که بیش از سی سال در این کشور برمسندهای مختلف تکیه زده اند اما خروج جوانان نخبه از کشور که سرمایه های ارزشمندوواقعی کشورمان میباشند هیچگاه زنگ خطری همچون صدای جنگ نبوده درحالیکه اگر مغزهای اقتصادی وعلمی کشور که باهزینه گزاف به این مرحله رسیدهاند دروقت ثمر دهی به اغوش دیگران میروند ازهر جنگ خانمانسوزی بدتر است.
اقا چرا نرن پسرعموی خانم بنده بامعدل 18 ازدانشگاه خواجه نصیر رشته مکانیک بیکار وهرکجا سر میزه سر کار میزارند شما چکار میکردید
اگر چاپ کنید ممنون می شوم.
- می دانید گرفتن مدال المپیک از همین بخشی که ایشان متولی هستند یک سال طول می کشد . در حالی که مزد کارگر را هم قبل از خشک شدن عرق می دهند(بر اساس روایت و حدیث).
- می دانید مدالی که ایشان می دهند نه طلاست، نه نقره و نه برنز بلکه آب طلا، آب نقره و آب برنز است!
- می دانید یک مدال طلای کوچک نهایتا دو میلیون تومان، یک مدال نقره کوچک دویست هزار تومان و برنز 50 هزر تومان قابل تولید است اما نفر اول ، دوم و سوم شایسته همین مبلغ هم نیستند!
- می دانید مدالها را بدون حضور حتی یک همراه به بچه های مدال آور می دهند! نه مراسمی نه تشویقی و نه ....!!
- می دانید ....
حالا ایشان مدعی خروج نخبه می شوند!!!
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
شما هم می دانید که گفته اند کم گوی و گزیده گوی چون در ، از اندک تو جهان شود پر !
معلومه که رشته های تجربی که پزشکان محصول آنهاست ایران میمونن کدوم کشوره که پزشکان آنها درامد ماهیانه100میلیون به بالا داشته باشن بغیر ایران!!!تازه بدون تعهد و پول زیر میز هم بگیرن!! مهندسین بیچاره هستن که علیرغم هوش نسبی بالاتر نسبت به پزشکان حتی اگه دکترای مهندسی هم بگیرن و شانس بیارن هیءت علمی یه دانشگاه بشن بازم حقوقشون 3 تا4 میلیون بیشتر نمیشه
نخبگان رشته رياضي فيزيك در كشور نهايتا با كلي دردسر عضو هيات علمي خواهند شد و مي بايست جهت امرار معاش در چندين دانشگاه نيز تدريس نمايند وضعيت معيشت اعضاي هيات علمي جوان كه از نخبگان جامعه بوده اند انگيزه دانشجويان را براي خروج از كشور بيشتر مي كند
اره برگردن بيان اينجا و مشغو بكار شوند تا مدير عامل شركت عوض شد اونها رو اخراج تا مدير عامل جديد بيتونه اتوبوسش رو پياده كنه و اين بازي هميشه ادامه داره و در تمام طول عمر نگران كار باشي
دختر دوست من کارشناسی ارشد از دانشگاه شریف در رشته ریاضی داشت سه سال بیکار بود و در اخرسر در یک فروشگاه لباس فروشندگی میکرد سه ماه قبل از عید 94مدارکش را فرستاد برای دانشگاهی در برلین بلافاصله در مقطع دکترا پذیرفته شد با حقوق ماهیانه 2200یوره بعلاوه خوابگاه و بیمه درمانی و امکانات ورزشی و امکانات تحصیلی مفصل مثل کتابخانه و ازمایشگاه واینترنت و.. الان شش ماه است انجاست چند روز پیش صحبت میکردیم پدرش میگفت پسرم را هم میفرستم پیشش برادر این دختر نخبه فیزیک است باور کنید نصف این خدمات را بدهید هیچکس از این کشور نمیرود بیرون
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
شما چرا 2200 یورو را 2200 یوره نوشتی؟! خودشو ناراحت نکن!
كدام نخبه اي وارد كشورمون ميشه كه آمار تهيه كنند ؟
سلام حالا اونهایی که ماندن چیکار براشون کردن دختر برادر خودم دکترای ریاضی داره و جزو بهترینها هم بود وهم هست حالا داره تو یک دانشگاه ازاد با ماهی چندر غاز اون هم با منت کار می کنه شاید هم به خاطر که زن هست کسی اینجا تحویلش نمی گیرند اینم اشتباه کرد که نرفت نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوش به حالشون
منم اشتباه کردم که نرفتم
واقعا بدبخت شدم که نرفتم
در دست اندازهای قانونی وبی کفایتی مسئولین مربوطه توقعی بیش از این نیست .
خوب بمونند بیکار و سماق بمکند خوب معلومه میرن جایی که قدرشون را بدونند و زمینه برای کار و پیشرفتشون فراهم باشه بشینند اینجا تا عقده ا ی بشن ببینند تازه به دوران رسیده های بیسواد از مرحمت مدیریت ضعیف کشور یک شبه به همه جا برسند و امثال این تحصیلکرده ها را صد تا صد تا با پول بخرند.؟
به دلیل استعداد بیشتر است.
بدلیل استعداد بیشترشان است. قابل توجه پزشکان.
آمار نخاله هایی که دو دو تا را بیست و دو تا حساب
می کنند چطور؟!
نخبه بیکار به درد نمیخوره که
من خودم در یکی از بیست دانشگاه برتر دنیا فارغ التحصیل شدم. اشتباه کردم و برگشتم ایران. کار-پارتی بازی-همکارای بی انگیزه- اتلاف وقت در محل کار-کمبود امکانات تحقیقاتی- روحیه ناجوانمردانه همکاران- درامد پایین نسبت به خرج روزانه- و غیره باعث شد مجددا برگردم. ایران برای من کارمند مناسب نبود، ولی برای کار ازاد مناسبه. تازه اگه تو لخش تحقیقات باشی که کمبود امکانات عملا دست و پاتم بسته
دلالی ، بساز بفروشی ، کاسبی که درآمد مناسب دارند که هوش و سواد نمی خواد بلکه برعکس اگر بفهمی که با این کار ها چه بر سر منابع کشور و آیندگان می آوری ، تن به آنها نمی دهی . برای کارمند بودن هم ، نخبه بودن سم است چون احساس ناامیدی به نخبه می دهد و این را به سایرین هم منتقل می کند . در جامعم هم اعتبار نداری چون افرادی که بیشتر می فهمند معمولا منفوذ بقیه هستند و مرتب باید بشنوند خوب حالا که چی ... من صد تا تو را می خرم و می فروشم !!! کشورهای غربی ، حلوا خیر نمی کنند ، رقابت زیاده ، تضمین شغلی وجود نداره و .... ولی اقلا امید هست اگر خوب باشی می تونی خودت را بالا بکشی . به این می گویند . این که می گویند دولت مقصر است من موافق نیستم چون حکومت ها از پدر به مردمشان شبیه ترند ... جایی که رفاه اقتصادی اعتبار اجتماعی به پول راحت است جای افرادی که باهوشند نیست چون تنها بدرد ویترین دولت ها در آمار یا جبران احساس حقارت اکثریت می خورند تا بی پولی اشان را به رخشان بکشند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی