بازدید 2305

تعرفه‌‌های پزشکی به صورت متوازن افزایش یابد

کد خبر: ۵۳۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 10 October 2015
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم سریع‌تر اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تاکید کرد وگفت: لازم است تعرفه‌‌های پیراپزشکی، پرستاری و پزشکی به صورت متوازن و براساس سختی کار آنها افزایش یابد.

احمد آریایی‌نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ با بیان اینکه مسئولان مشکلات مالی را عامل اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عنوان می‌کنند،‌ افزود: متاسفانه حوزه سلامت کشور از نداشتن یک نظم سیستماتیک رنج می برد لذا این معضل موجب هدررفت منابع و هدررفت بودجه نیز منجر به اجرایی نشدن طرح ها و قوانین می شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را دغدغه جدی پرستاران عنوان کرد وگفت: با توجه به حساسیت این قانون برای پرستاران از وزارت بهداشت تقاضا داریم با فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم  هر چه سریعتر این قانون را اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: لازم است تعرفه‌‌های پیراپزشکی، پرستاری و پزشکان به صورت متوازن و براساس سختی کار آنها افزایش یابد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مدیریت بودجه را در راستای اجرای قوانین حوزه سلامت مهم عنوان کرد وگفت: با توجه به اینکه هنگام اجرای قوانین با کمبود بودجه مواجه می شویم لذا لازم است همزمان با  تصویب طرح‌ها اعتبار مورد نیاز نیز لحاظ شود؛ متاسفانه قوانین زیادی هستند که علیرغم تصویب هنوز به مرحله اجرا درنیامده است.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای نظام ارجاع هزینه‌های حوزه سلامت کاهش می‌یابد،‌ تصریح کرد:‌ با اجرای نظام ارجاع از ازدحام بیماران در بیمارستان ها جلوگیری و همچنین  حجم و ساعت کاری پرستاران نیز کاهش می یابد.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم، تصریح کرد: لازم است وزارت بهداشت برای سریعتر اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، نهایت تلاش خود را داشته و در صورت کمبود بودجه با معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری هماهنگ و از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی نیز در این خصوص با وزارت بهداشت همکاری لازم را داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: لازم است وزارت بهداشت و درمان در جلساتی که در خصوص مشکلات پرستاران برگزار می‌کند نماینده ای از طرف پرستاران نیز دعوت کند که این نماینده بتواند از حقوق این قشر دفاع و خواسته ها و مشکلات آنها را به گوش مسئولان ذی ربط برساند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار