بازدید 2126

مخالفت با دولت یازدهم باعث تخریب برجام نشود

کد خبر: ۵۳۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 10 October 2015
یک نماینده مجلس اظهار داشت که مخالفت با دولت یازدهم٬ به هر دلیل نباید باعث ضربه زدن به برجام شود.

به گزارش ایلنا؛ ابراهیم نکو برجام را فرصتی برای بازسازی اقتصادی کشور دانست و گفت: برجام این فرصت را به ما می‌دهد که از فضای تحریم و تهدید دور شویم و آنچه تاکنون به دلیل برخوردهای نامناسب در سیاست خارجی در دولت گذشته از دست دادیم را بار دیگر به دست بیاوریم.

نماینده رباط کریم در مجلس با تاکید بر اینکه هرچقدر در تصویب برجام تاخیر کنیم، از مزایای آن محروم خواهیم ماند٬ گفت: در حالی که تمامی کشورهای جهان برای برجام برنامه دارند و از هم اکنون با اعزام هیات‌های اقتصادی به همراه مسئولان عالی‌رتبه خود اقدام می‌کنند، جای تعجب و البته تاسف دارد که چرا برخوردهای سیاسی مانع تصویب سریع برجام می‌شود.

وی با اشاره به بازدیدهای مکرری که از بنگاه‌های اقتصادی دارد و دیدارهایی که با کارگران و کارفرمایان داشته است٬ گفت: باید بپذیریم که شرایط اقتصادی خوب نیست و گردش مالی بنگاه‌های اقتصادی قفل شده است. صنعت ساختمان که فراگیر‌ترین صنعت کشور است، با رکود شدید رو به رو است و دیگر صنایع نیز دست کمی ندارند. بنا بر این باید هرچه سریع‌تر به این شرایط پایان بدهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه باید در مورد برجام منطقی باشیم٬ گفت: مقام معظم رهبری درباره بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی نظر دادند٬ اما هرگز با آن مخالفت نکردند بلکه اختیار را به نمایندگان گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه ایشان هرگز نگفتند برجام را رد کنید٬ گفت: دیدیم مجلس کمیسیون تخصصی تشکیل داد و در هر صورت گزارش به صحن علنی ارایه شد. به زودی هم در این مورد تصمیم نهایی گرفته می‌شود که به نظر می‌رسد نظر بیشتر نمایندگان مجلس در مورد برجام مثبت باشد.

نکو با اشاره به نهادهای بالا‌تر از مجلس همچون شورای عالی امنیت ملی که فرمانده کل قوا مصوبات آن را تایید یا رد می‌کند٬ گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که این شورا برجام را تصویب کرده است. در این شرایط همه باید بپذیریم و معنا ندارد که مجلس با برجام مخالفت کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به دست دشمنان نظام و انقلاب بهانه بدهیم٬ گفت: تصور کنید که مجلس بخواهد برجام را رد کند در حالی که شورای عالی امنیت ملی آن را تایید کرده است. در این صورت برای مجلس شورای اسلامی وجهه‌ای باقی نمی‌ماند. به همین دلیل است که تاکید دارم با دقت بیشتری در این خصوص وارد شویم.

نماینده رباط کریم نکو با تاکید بر اینکه مجلس نمی‌تواند به جزییات برجام وارد شود٬ گفت: مجلس نمی‌تواند مواد برجام را تغییر دهد و فقط می‌تواند در مورد آن اظهار نظر کلی کند.

وی با اشاره به اینکه برجام یک مصوبه بین ایرن و ۱+۵ است٬ گفت: هرگز نمی‌توانیم با تغییر برجام، دیگر اعضای دخیل در این مصوبه را به اطاعت از نظرات خودمان ملزم کنیم. بنابراین نباید بر کار بیهوده‌ای که امکان اجرا ندارد، تاکید داشته باشیم.

نکو با تاکید بر اینکه باید در نظر بگیریم که آیا منافع برجام بیشتر است یا مظرات آن٬ گفت: به عقیده من برجام مضراتی ندارد، بلکه می‌تواند با تغییراتی دیگر، بیشتر به نفع ایران باشد. اما چون آقای روحانی بار‌ها بر سیاست برد–برد تاکید داشته‌اند و بی‌شک گروه‌های حاظر در مذاکرات نیز می‌خواهند پاسخگوی مردم خودشان باشند، باید این برجام را بپذیریم.

وی با تاکید بر اینکه اگر ما بخواهیم هرچه ما می‌گوییم آن بشود معنای مذاکره را نمی‌دهد٬ گفت: سال‌ها بر نظرات خودمان اصرار داشتیم، نتیجه چه شد؟ روز به روز بر تحریم‌ها افرودند و ایران اسلامی را در اذهان عمومی به غلط تروریست معرفی کردند لذا تغیر سیاست نیاز بود.

عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ به آنهایی که تاکید دارند مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در برجام از خطوط قرمز‌ عبور کرده‌اند٬ گفت: آیا اینکه ایران حق بهره‌برداری از فناوری هسته‌ای را دارد، عبور از خطوط قرمز است؟ اگر به طرفین مذاکرات اجازه بدهیم بازرسی‌های هدایت‌شده با نظر مسئولان نظام را داشته باشند تا اطمینان پیدا کنند ساخت سلاح اتمی را دنبال نمی‌کنیم، عبور از خطوط قرمز است؟

وی با تاکید بر اینکه هرچه میزان اطمینان‌سازی را بیشتر کنیم، به‌‌ همان اندازه اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران را بالا‌تر برده‌ایم٬ گفت: مقام معظم رهبری فتوا داده‌اند که استفاده از بمب اتم حرام است و چیزی که ولی فقیه آن را حرام بداند، هرگز به سوی آن نخواهیم رفت و بازرسی‌ها این حقانیت ما را اثبات می‌کند.

نماینده رباط کریم با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی می‌تواند نظرات و ایرادهای خود را درباره برجام مطرح کند گفت: باید آنچه مطرح می‌شود به صورت کار‌شناسی و به دور از بازی‌های سیاسی چپ و راست باشد. در بررسی‌ها نباید رنگ و بوی تسویه حساب‌های سیاسی به مشام برسد. مخالفت با دولت یازدهم به هر دلیل نباید باعث ضربه زدن به برجام شود.

نکو با تاکید بر اینکه خوشبختانه بیشتر نمایندگان نگاه ملی به برجام دارند٬ گفت: شرایط مجلس به نوعی است که می‌توان تایید برجام را در صحن علنی پیش‌بینی کرد و گمان نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل