بازدید 1940

مشکلی برای تصویب برجام در مجلس وجود ندارد

کد خبر: ۵۳۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ 10 October 2015
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اتفاقات خوبی که در فضای پس از توافق هسته‌ای رخ داده٬ گفت: تیم‌های اقتصادی از سوی کشورهای بزرگی به ایران اسلامی سفر کرده‌اند تا بازار ایران را از دست ندهند، اما با کمال تاسف بازی‌های سیاسی سعی دارند این فرصت را از بین ببرند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایلنا؛ حجت الاسلام روح‌الله بیگی توافق ناشی از مذاکرات هسته‌ای بسیار مهم دانست و گفت: مدت‌هاست که آقایان از تورم گلایه می‌کنند و دولت را به ناکارآمدی متهم می‌کنند و بد‌ترین شرایط را تورم با رکود می‌دانند. اما اکنون که فرصت برای حل همه این مشکلات پیش آمده است، سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه تاکنون مسئولان عالی‌رتبه از کشورهای اروپایی و آسیایی و حتی آمریکایی به کشورمان سفر کرده‌اند٬ گفت: آنها پی برده‌اند که فرصتی برای رونق اقتصادی کشورشان به وجود آمده است؛ در حالیکه عده‌ای در کشور ما سعی دارند این فرصت را از بین ببرند.

نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری حرف آخر را می‌زنند٬ خطاب به مخالفان برجام گفت: تا به امروز کی شنیده‌اید ایشان بگویند برجام را رد کنید یا با این مصوبه جهانی مخالفت کنید؟

وی با اشاره به بیانات اخیر ایشان در خصوص آمریکا گفت: مقام معظم رهبری با کسی تعارف ندارند. اگر احساس کنند اشکالی در کار وجود دارد، بی‌شک به سرعت موضع گیری خواهند کرد؛ همانگونه که بار‌ها اظهاراتی را خلاف نظر مسولان عالی‌رتبه کشورمان مطرح کرده‌اند و حتی به تازگی در خصوص رابطه با آمریکا نیز به صراحت اعلام موضع کرده‌اند.

بیگی با تاکید بر اینکه اگر از‌‌ همان روزی که برجام ارایه شد از‌‌ همان روز نیز اجرا می‌شد تا کنون منافع زیادی کسب کرده بودیم٬ گفت: آنهایی که سعی دارند برجام را به تاخیر بنیندازند آیا بررسی کرده‌اند که چه وضعیتی داریم؟ آیا می‌دانند که بسیاری از کالا‌ها را با چند دست واسطه می‌خریم و همین امر باعث می‌شود قیمت بسیاری از کالا‌ها درکشورمان چند برابر باشد؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان واقعی مردم هرگز به زیان کشور کاری انجام نمی‌دهند٬ گفت: وقتی به آمارهای بیکاری نگاه می‌کنیم و به عینه می‌بینیم که بیش از ۶۰ درصد مراجعه‌کنندگان به دفا‌تر نمایندگان را بیکاران تشکیل می‌دهند، پی به عمق فاجعه می‌بریم که اگر این شرایط اصلاح نشود هیچ‌کس نمی‌تواند مانع رشد بیکاری شود.

وی با یادآوری اینکه برجام باید در شورای‌عالی امنیت ملی بررسی شود که ریاست آن با فرمانده کل قواست٬ گفت: مصوبات این شورا باید به تایید رهبر معظم انقلاب برسد و آنچه شنیده می‌شود این است که شورا با این مصوبه موافق است. چرا آنهایی که دم از ولایتمداری می‌زنند، پشت سر ولایت فقیه حرکت نمی‌کنند؟

نماینده میاندوآب با تاکید بر اینکه زمان اجرای برجام در یک دوره ۲۰ ساله تعریف شده است٬ گفت: اکنون حق غنی‌سازی برای کشورمان به رسمیت شناخته شده و فرصت داریم تا در این دوره طولانی مدت، با رایزنی منطقی امتیازهای دیگری را نیز بگیریم به‌ویژه آنکه حساسیت‌های ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی را از بین ببریم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه برجام در صحن علنی به تصویب برسد٬ گفت: گمان نمی‌کنم برجام مشکلی در تصویب داشته باشد و نظر بیشتر نمایندگان نسبت به این مسئله مثبت است.

بیگی در پاسخ به اینکه چرا مقام معظم رهبری برجام را به مجلس محول کرده‌اند٬ گفت: با وجود آنکه رهبر معظم انقلاب مشاوران بسیار کارآمد و توانمندی دارند که همه موارد را به دقت بررسی می‌کنند و گزارش را به ایشان ارائه می‌دهند و ایشان پس از تجزیه و تحلیل تصمیم نهایی را می‌گیرند، اما همواره سعی دارند دموکراسی در کشور به نمایش گذاشته شود و مجلس را به عنوان نماد مردمسالاری مطرح می‌کنند٬ اما نکته مهم این است که ما باید پشت سر ولایت‌فقیه حرکت کنیم و بدانیم ایشان تاکنون در خصوص برجام هیچ موضع‌گیری منفی نداشته‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر