بازدید 1912

لزوم تسریع در موضوع قیمت گذاری ارز

کد خبر: ۵۳۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ 10 October 2015
عضوکمیسیون برنامه،بودجه ومحاسبات مجلس با تاکید بر لزوم تسریع در ساماندهی فعالیت صرافی‌های کشور گفت: تاخیر در یکسان سازی ارزی باعث فراهم بودن شرایط برای نوسانات شدید ارزی است که معمولا آشفتگی سایر بازارها را در پی دارد.

سیدسعید زمانیان دهکردی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از روند افزایشی قیمت دلار گفت: سابقه نشان داده نرخ دلار تاثیر قابل توجهی در قیمت کالاهای اساسی دارد،‌بنابراین با توجه به این نکته باید روند افزایشی قیمت دلار مهار شود.

تاخیر در تعین نرخ ارز آشفتگی بازار را درپی دارد

نماینده مردم شهرکرد درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد:تیم اقتصادی دولت باید تکلیف نرخ دلار را مشخص کند و دراین راستا باید نرخ ارز یکسان شود به دلیل اینکه تاخیر در اجرای این مهم می تواند باعث فراهم شدن شرایط برای نوسانات شدید ارزی باشد که معمولا آشفتگی سایر بازارها را در پی دارد.

این نماینده مردم درمجلس نهم گفت:انتشار اخباری مبنی بر قیمت گذاری دلار به نرخ 3100 تومان در بودجه سال 95 ازعوامل موثر در رشد قیمت دلار درچند روز گذشته بوده است، بنابراین باید تصمیم گیری جامعی در این زمینه انجام شود.

 

ضرورت به سرانجام رسیدن ساماندهی فعالیت صرافی ها

زمانیان دهکردی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت درچند روز گذشته نتواسته بازار ارز را مدیریت کند،تاکید کرد: بانک مرکزی  تا زمان دست‌یابی به هدف یکسان‌سازی نرخ ارز باید درقالب نظام ارزی شناور مدیریت شده، این بازارحساس را کنترل کند.

وی ادامه داد: درحال حاضر میزان عرضه ارز پاسخگوی تقاضای بازارنبوده است و این موضوع در بالارفتن قیمت دلار موثر بوده است.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس یادآورشد: تسریع درساماندهی صرافی‌ها نیز درجلوگیری از هیجانات کاذب بازار ارز موثر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار