بازدید 1827

اعدام همیشه بازدارنده نیست

کد خبر: ۵۳۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 10 October 2015
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر بررسی تأثیر قوانین ‌کیفری همچون مجازات اعدام بر آسیب‌های اجتماعی در این کمیسیون، گفت: اینکه با مجازات اعدام بخواهیم یک معضل را کاهش دهیم به طور قطع نمی‌توانیم شاهد تاثیرگذاری آن باشیم.

عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری بحث وبررسی پیرامون تأثیر قوانین ‌کیفری (مجازات اعدام) بر آسیب‌های اجتماعی، افزود: قرار است این مهم در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گیرد زیرا قوانین کیفری مانند مجازات اعدام می‌تواند بر آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه که امروزه در مورد آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است عوامل به وجود آورنده آن و مبارزه با عاملان است اینکه با مجازات اعدام بخواهیم یک معضل را کاهش دهیم به طور قطع نمی‌توانیم شاهد تاثیرگذاری آن باشیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: البته در برخی مواقع مجازات اعدام می‌تواند تاثیرگذار باشد اما به طور عام نمی‌تواند عامل بازدارنده‌ای در جلوگیری از ارتکاب جرم باشد و بهتر آن است که گام‌هایی در راستای مبارزه با عوامل به وجود آورنده جرم برداشته شود.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی میزان تاثیر قوانین کیفری بر آسیب های اجتماعی، یادآور شد: باید در این زمینه تحقیقات و برنامه‌ریزی موثری در دستور کار قرار گیرد تا اعتبار یا زمانی که قرار است صرف شود در مسیری هزینه شود که افراد کمتر تحت تاثیر آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

صلاحی با بیان اینکه مجازات اعدام همیشه نمی تواند بازدارنده باشد، تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه مواد مخدر اگر بخواهیم عوامل سرکرده را اعدام کنیم می‌تواند اقدامی موثر باشد اما اگر قرار باشد با خرده‌پاها یا افرادی که زیر شاخه‌های پایین هستند برخورد شود قطعا بازدارنده نخواهد بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: همچنین در مورد ایجاد خانه‌های فساد باید با سرکرده‌ها برخورد و مجازات اعدام در نظر گرفته شود اما اگر با زیرمجموعه آن برخورد شود نمی‌تواند تاثیرگذاری مستقیمی داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر