بازدید 54526
بسته ویژه خبری «تابناک»؛

نسخه معاون احمدی‌نژاد برای ظریف/ نظر هاشمی درباره جنگ با عربستان/ حمله بی سابقه عضو جبهه پایداری به لاریجانی/ فاسدترین بخش کشور، محل کار من بود!/ چرا روحانی از امام (ره) ده هزارتومان پول گرفت؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند،«آخرین توصیه آیت الله خزعلی چه بود؟»«ملاقات های مخفیانه برخی روحانیون با شورای نگهبان»،«ادعاهای مصلحی درباره تحریف امام از دوره هاشمی تا احمدی‌نژاد»،«ظریف از این جرم سیاسی توبه کند»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 10 October 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

به گزارش«تابناک»، برجام و تصویب آن در مجلس در کانون توجه رسانه ها در امروز بوده است. این در حالی است که کشمکش میان طیف های سیاسی راست و چپ بر سر انتخابات ادامه دارد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش مشاور رئیس جمهور به کمپین خودروی صفر نخرید

مشاور عالی رییس جمهور با اشاره به کمپین نخریدن خودروی صفر داخلی گفت: در این‌باره حق با مردم و مشتریان است اما از مصرف کنندگان تقاضا داریم به خودروسازان فرصت دهند.به گزارش جماران، اکبر ترکان با بیان اینکه باید بپذیریم همیشه حق با مشتری است، ادامه داد: باید به خواسته‌ی مشتریان توجه و خودمان را متناسب با تکنولوژی و نیازهای روز اصلاح کنیم.وی تاکید کرد: بنابراین با این اصل که حق با مشتری است؛ باید به سراغ مساله رفت و از مردم می‌خواهیم به صنعت ما فرصت دهند تا خود را بسازد. مشاور عالی رییس جمهور با اشاره به عملکرد دو ساله‌ی صنعت خودروسازی کشور گفت: در یکی دو سال گذشته وزارت صنعت تلاش کرده تولید را راه‌اندازی کند اما نتوانسته به تکنولوژی، ارتقای فناوری و به افزایش کیفیت به اندازه کافی رسیدگی کند.دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه مردم به این صنعت باید مهلت دهند، ادامه داد: باید به خودروسازان و وزارت صنعت مهلت دهیم تا زمانی که تحریم‌ها لغو شود، به روزرسانی صنعت خودرو را شروع کند. خودروسازان باید هم مدل‌های تولید، هم تکنولوژی تولید، صادرات و کیفیت را ارتقا دهند. ترکان تاکید کرد: با اینکه حق با مردم و مشتری است اما از مردم می‌خواهیم به خودروسازان فرصت دهند تا این صنعت با یک برنامه منظم و متناسب با خواست مشتریان، تکنولوژی و کیفیت تولید خود را ارتقا دهد.

*******

چرا روحانی از امام (ره) ده هزارتومان پول گرفت؟

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در خاطرات خود می نویسد: روز دوشنبه 57/07/17 که به نوفل لوشاتو رفتیم، موقع ظهر که امام (س) برای نماز جماعت آمدند، و من پس از سال ها ایشان را زیارت می کردم، آن چنان گریه شادی و احساسات بر من غلبه کرد که نتوانستم از نزدیک خدمت ایشان برسم و لذا عصر آن روز، خدمت ایشان شرفیاب شدم. در منزل رو به رو که محل اقامت امام (س) بود، اولین اتاق سمت راست، برای ملاقات های خصوصی بود. وارد اتاق شدم، امام (س) نشسته بودند، خدمت امام (س) شرفیاب شدم، دست ایشان را بوسیدم.بسیار لحظه شیرینی در زندگی من بود که هرگز آن را فراموش نمی کنم.دقایق اول، آقای اشراقی، داماد امام (س) هم بودند، ولی بعدا رفتند و من تنها خدمت ایشان بودم. خیلی به من لطف و محبت کردند. از وضع من سوال کردند.تقریبا به طور مفصل شرایط خودم را خدمت شان عرض کردم. سپس راجع به اوضاع ایران مطالبی که در نظرم بود گفتم و در پایان هم از ایشان سوال کردم که در شرایط فعلی، آیا آن جا بمانم و یا به تهران برگردم؟ امام (س) فرمودند، فعلا همین جا بمانید، نیاز این جا بیشتر از ایران است، ولی برنامه ی سخنرانی هایتان را بیشتر کنید، به دانشگاه ها بروید و برای دانشجویان صحبت کنید. حتی امام (س) فرمودند، با خارجی ها صحبت کنید و آن ها را از اوضاع ایران مطلع نمایید؛ نیز فرمودند، حتی اگر یک یا دو نفر هستند، برایشان صحبت کنید؛ نگویید دو نفرند.دیدار شاید حدود نیم ساعت طول کشید و از محضرشان مرخص شدم.چند دقیقه بعد، آقای اشراقی، داماد امام (س) که ظاهرا همان روز از تهران آمده بودند، من را صدا زدند و از طرف امام (س) یک پاکت پول (10 هزار تومان) به من دادند. من به آقای اشراقی گفتم :« فعلا نیاز به پول ندارم.» ایشان خندید و گفت، مثل این که شما امام (س) را نمی شناسید! امام (س) به کسی پول نمی دهد؛ نمی دانم چطور شده که این پول را برای شما فرستاده اند؛ پول را بگیرید. من هم پول را گرفتم که آن پول برای من برکت زیادی داشت.

*******

آخرین توصیه آیت الله خزعلی چه بود؟

دکتر محسن خزعلی فرزند ارشد مرحوم آیت‌الله خزعلی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه در 20 سالی که به عنوان معاون دبیرکل بنیاد غدیر و یا دیگر ایامی که به عنوان خادم پدر خدمت می‌کردم ایشان همیشه درجلسات هفتگی هیات مدیره غدیر و دیگر مجالس می‌فرمودند «مثل آقای مصباح واضح و محکم از اهل بیت (ع) و ولایت فقیه دفاع کنید».وی تصریح کرد:‌ پدرم تاکید داشتند «امروز علم حیدری بدست آقای خامنه‌ایست وکسانی که ایشان را تضعیف کنند ناخواسته دشمن امیرالمومنین (ع) را شاد کرده‌اند».وصی آیت‌الله خزعلی نیز تاکید کرد: ایشان در آخرین نفس‌ها هم همین توصیه را داشتند «ولایت اهل بیت (ع)؛ ولایت فقیه».

*******

جزئیات پرداخت یارانه 200 میلیارد تومانی صنعت

یک منبع آگاه درباره تعیین سهم بخش تولید از محل اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: این موضوع بر اساس آئین‌نامه تبصره 20 قانون بودجه امسال تعیین تکلیف شده است.وی در پاسخ به این سوال که به گفته رئیس سازمان مدیریت 200 میلیارد تومان برای تولید پیش‌بینی شده؛ این اعتبار مربوط به کدام بخش‌ها می‌شود، گفت: این یارانه برای طرح‌های متوسط و کوچک بخش صنعت است که در قالب یارانه تسهیلات پرداخت خواهد شد و برای بخش‌هایی مثل کشاورزی راهکارهای دیگری دنبال می‌شود.این مقام آگاه با اشاره به اینکه وزارت صنعت روی این موضوع متمرکز شده و با بانک‌ها در ارتباط است، یادآور شد: کل اعتبار 200 میلیارد تومانی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط خواهد بود.وی در مورد یارانه پرداختی به خودروسازان بیان داشت: برای خودروسازان مکانیزم دیگری در نظر گرفته شده و با تفاهم میان سازمان مدیریت و وزارت صنعت حمایت‌ها شکل دیگری خواهد داشت اما یارانه‌ای به آنها پرداخت نمی‌شود.این منبع آگاه گفت:‌ با تحریک تقاضا و افزایش تسهیلات خودرو و حمایت از صادرات خودرو این کار انجام می‌شود.

*******

ملاقات های مخفیانه برخی روحانیون با شورای نگهبان

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اعلام دیدار جمعی از فعالان اصلاح‌طلب با فقهای شورای نگهبان گفت: برخی روحانیون شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با چند تن از فقهای شورای نگبهان ملاقات داشته‌اند.وی با اعلام اینکه این ملاقات‌ها در شهرهای قم و تهران انجام شده است، اظهار داشت: در جلسه‌ای که ما با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات داشتیم اعلام کردند که شورای نگهبان اطمینان داده انشاءالله حرکاتش بر مدار قانون بوده و تعلقات حزبی و جناحی تأثیری در تأئید صلاحیت‌ها نداشته باشد.نماینده اصلاح‌طلب مجلس همچنین تصریح کرد: شایستگی کاندیداها و دلبستگی آنها به نظام و انقلاب امری است که ما نیز باید مراعات کنیم و همین موضوع ملاک است.

*******

سردار همدانی قبل از شهادتش چه گفت؟

ظهر امروز شنبه 18 مهرماه همسر،فرزندان و همرزمان سردار شهید حاج حسین همدانی با پیکر این شهید در معراج شهدای تهران دیدار کردند.همسر سردار شهید حاج حسین همدانی در ابتدای ورودش در معراج شهدا گفت: شهادت حق همسرم بود و اگر اینچنین نمی‌شد حسرت می‌خوردیم برای همین خدا را شکر می‌کنم. از روزی که شنیدم حاج حسین به آرزویش رسیده‌ است مدام خدا را شکر می‌کنم.وی همچنین توضیح داد: روز آخری که حاج حسین قرار بود به سوریه برود گفت: این بار شهید خواهم شد که فرزندانم گفتند این چه حرفی است که شما می‌زنید من در جواب به آنها گفتم که پدرتان از روز اول در جبهه و جنگ حضور داشته است و باید روزی شهید بشود و خطاب به حاج حسین گفتم اگر شهید شدی قول بده که من را شفاعت کنی.

*******

نظر هاشمی درباره جنگ با عربستان

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌گوید: بعد از پذیرش قطعنامه و پایان جنگ تحمیلی با آقای امیر عبدالله ولیعهد وقت عربستان ملاقات کردم. بسیاری از یخ‌های روابط بین دو کشور آب شد. یک یا دو سال طول نکشید که روابط ما با همه کشورهای عربی طبیعی و دوستانه شد. الان سخت‌تر از آن موقع نیست. هاشمی در ادامه گفت و گو با «شفقنا» گفت، البته فعلاً در عربستان وضع خوبی پیش نیامده است. یعنی سیاستی که حاکمان جدید پیش گرفتند، عاقلانه نیست. ولی باز هم راهش جنگ نیست. راهش این است که ما باید به نحوی منطقی مذاکره و صحبت کنیم و آنها را مطمئن کنیم که از ما نترسند و ما هسته‌ای نظامی نیستیم. نمی‌خواهیم سلاحمان را علیه کسی بکار ببریم.

*******

نسخه معاون احمدی‌نژاد برای ظریف

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در بخشی از یک گفت‌وگو، در پاسخ به پرسشی درباره دیدار اتفاقی ظریف و اوباما، راه‌حلی برای پرهیز از این رویارویی ارائه داد.خبرآنلاین فیلم مربوط به بخشی از گفت‌وگو با میرتاج‌الدینی - که زمانی به معاون رئیس‌جمهور در دولت قبل فعالیت می‌کرد - را منتشر کرده است.او در قسمت‌های از اظهارنظر خود می‌گوید: «آنجا (راهروی سالن محل برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل که دیدار ظریف و اوباما در آنجا صورت گرفت) دوتا در دارد و ظریف باید توجه می‌داشت و به اطرافیانش هم می‌گفت که حواسشان باشد... البته حرف آقای طریف را قبول دارم که این دیدار تصادفی اتفاق افتاده است اما باید برنامه‌ریزی می‌کرد که تصادفی هم اینطور نمی‌شد... وقتی هم اتفاقی روبرو شدند، می‌توانست از دور اشاره کند و رد شود.»میرتاج‌الدینی که چند سال قبل در لحظه مصافحه احمدی‌نژاد و مادر هوگو چاوز شاهد ماجرا بوده، در پاسخ به این پرسش که "اگر شما به عنوان یک مقام دولتی در آنجا حضور داشتید به جای آقای ظریف چه‌کار می‌کردید؟" گفت: «چون ما با آنها (آمریکا) رابطه نداریم، نمی‌ایستادم که با او سلام و علیک کنم و از کنارش رد می‌شدم.»

*******

واجب شرعی از دیدگاه وزیر اطلاعات

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در همایش عشایر غیور و معتمدین شعیبیه و شهرستان شوشتر که در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه استان خوزستان در کشورمان گفت: مردم خوزستان یاری‌گر اسلام، شیعه، امام راحل (ره) و انقلاب بوده‌اند.وی توطئه‌های دشمنان اسلام را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ایجاد فرقه‌گرایی بین شیعه و سنی، عرب و عجم، کُرد و ترک از توطئه‌های دشمنان است، در حالی که ملاک اسلام فقط تقواست و اینها برنامه شیطانی است و امروز شیطان آمریکا و صهیونیست است.وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: جمهوری اسلامی حمایت از کشورهایی مثل فلسطین، لبنان و بحرین را واجب شرعی می‌داند.

*******

فرزند شهید بهشتی ادعاي صادق خرازی را تكذيب كرد

ملوک‌السادات حسینی بهشتی اظهارات بحث برانگیز صادق خرازی در مورد شهید بهشتی را تکذیب کرد.به گزارش انتخاب، وي گفت: در طول اقامت پدرم در اروپا در کلیه جلسات ایشان همراه مادرم شرکت می کردم و حتي یک مورد هم دست دادن با زن نامحرم را از ايشان مشاهده نكردم.بهشتی افزود: دوستان براي توجيه كارهاي خودشان شهيد بهشتي را سپر قرار ندهند.خرازی اخیرا طی گفتگویی با رضا رشیدپور گفته بود: مرحوم بهشتی و امام موسی صدر، کسانی بودند که اگر خانم اهل کتابی دست دراز میکرد انجا تسامح در ادله سنن میکردند و دست می دادند.

*******

احمدی‌نژاد و « استراتژی آقای دوربینی»

نامه نیوز نوشت؛احمدی نژاد 84 با احمدی نژاد 88 و احمدی نژاد 94 هیچ تفاوتی نکرده است. او برای رسیدن به هدف خود از هر مسیری که میسر باشد عبور می‌کند حتی یک مراسم ختم. برای سیاسیون که می‌خواهند خود را در معرض رای مردم قرار بدهند به ویژه اینکه در راس قدرت هم نباشند حضور در رسانه‌ها از نان شب هم واجب تر است و احمدی نژاد با استفاده از استراتژی « آقای دوربینی» به دنبال انداختن نام خود بر سر زبان‌هاست.

*******

عکس معنادار اینستاگرام هاشمی از مراسم قربانیان منا

نسخه معاون احمدی‌نژاد برای ظریف/ سه روایت از خسارت روزانه تاخیر در بررسی برجام/ نظر هاشمی درباره جنگ با عربستان/ فاسدترین بخش کشور، محل کار من بود!/ چرا روحانی از امام (ره) ده هزارتومان پول گرفت؟

*******

سخنان روحانی در مورد حضور سرمایه گذاران آمریکایی در ایران

حسن روحانی رئیس جمهور امروز در همایش بین‌المللی سیاست‌های صنعتی و تجارتی برای توسعه صادرات و اشتغال گفت: من در سفر اخیرم برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در جلسه‌ای که با فعالان اقتصادی آمریکایی داشتم، آنها را به حضور و سرمایه‌گذاری در ایران دعوت کردم البته در صورتی که بتوانند موانع داخلی خودشان را بردارند. در بعضی از رسانه‌ها از مشکلات حضور کارآفرینان آمریکایی در ایران سخن گفته می‌شود، ممکن است مشکل داشته باشند، اما مشکل از آن طرف است و اتفاقاً یکی از کارآفرینان معروف و مدیران معروف اقتصادی آمریکا از من می‌خواست که دولت ایران دولت آمریکا را تشویق کند برای این که موانع پیش روی آنها را بردارد تا بتوانند در ایران حضور یابند. هیچوقت ایران مانع حضور سرمایه‌گذاران آمریکایی در ایران نبوده بلکه هر زمان مانعی بوده تحریم از طرف آنها بوده است. امروز هم اگر بتوانند موانع را بردارند راه پیش پای همه باز است.

*******

واکنش سخنگوی حزب ندا به اظهارات اخیر عطریانفر

حسن یونسی” در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: اولین بار است که در این سطح شورایی تشکیل می‌شود و همه احزاب و شخصیت‌های موثر اصلاح‌طلب در آن حضور دارند. وی افزود: حزب ندای ایرانیان هم در این شورا حضور دارد، باتوجه به حضور آقای عارف در این مجموعه، پیش‌بینی ما این است که محور مدیریت برعهده وی باشد. یونسی درباره اینکه آیا تشکل متبوعش برای حضور در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شرطی را مطرح خواهد کرد، گفت: خیر؛ هدف شورای سیاست‌گذاری این است که یک لیست واحد از جریان اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس ارائه شود و برای ندای ایرانیان هم این موضوع در اولویت قرار دارد. سخنگوی حزب ندای ایرانیان در واکنش به اظهارات اخیر "محمد عطریانفر” از اعضای حزب کارگزاران که گفته بود، "عارف فاقد استقلال سیاسی است”، گفت: من فکر می‌کنم که منظور آقای عطریانفر چیز دیگری بود اما آقای عارف به عنوان یک شخصیت موثر اصلاح‌طلب دارای نفوذ اجتماعی و سیاسی بالایی است.

*******

خطوط قرمز طرح ایران برای سوریه

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم رباره طرح ایران برای حل بحران سوریه اظهار داشت: هیچ طرحی که مورد نظر دولت سوریه و جناب بشار اسد نباشد، مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست، اگر هر طرحی هم که جمهوری اسلامی ایران عرضه می کند حتما این طرح باید با موافقت دولت و مردم سوریه باشد که جز این هم ما مدعای دیگری هم نداریم؛ بدون تردید بعضی خطوط قرمز در آن است که از جمله آنها این است که دولت کنونی سوریه و شخص بشار اسد و همکارانش در دولت چه در گذشته و چه اکنون ثبات و استواری خود را در حمایت از مقاومت نشان دادند بنابراین ما جایگزینی برای چنین دولتی نمی‌شناسیم مگر آنهایی که خط مشی مورد توافق مردم سوریه یعنی خط مقاومت را حمایت کنند، بنابراین بعضی خطوط قرمز مانند مقاومت و استمرار مقاومت در مقابله با صهیونیستها تا آنجا که اطلاع داریم جزو شروط مردم سوریه است، و نباید دولتی آنجا سرکار بیاید که مخالف نظر مردم سوریه باشد.

*******

نظر رئیس دولت اصلاحات در مورد نقش عارف در انسجام این طیف

دبیرکل حزب اراده ملت ایران تاکید کرد: تصمیم بر این است که ترکیب شورای سیاست گذاری هر چه زودتر سر و سامان بگیرد و بیش‌تر از این معطل نماند. احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه فردا جلسه‌ای برای انتخاب هیات رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: معتقدیم حضور عارف به عنوان سرمایه جریان اصلاحات می‌تواند انسجام بیشتری به این جریان بدهد. وی افزود: به احتمال زیاد در جلسه فردا رئیس و هیات رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان انتخاب خواهد شد و فکر می‌کنم برای ریاست این شورا همه دوستان از شورای هماهنگی و کمیته راهبردی روی گزینه آقای عارف اتفاق نظر دارند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: تصمیم بر این است که ترکیب شورای سیاستگذاری هرچه زودتر سر و سامان بگیرد و بیش‌تر از این معطل نماند. وی گفت: به نظر من اگر آقای عارف این مسئولیت را بپذیرد٬ با توجه به هویتی که در سطح ملی دارد شاهد انتخاباتی گرم و رقابتی در اسفندماه خواهیم بود. دبیرکل حاما با تاکید بر اینکه با تشکیل شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هیچ یک از سازوکارهای انتخاباتی منحل نمی‌شود، عنوان کرد: با تشکیل این شورا فعالیت‌های گذشته به شکل منسجم‌تری ادامه پیدا خواهد کرد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: خوشبختانه در رابطه با انتخابات مجلس دهم در جریان اصلاح‌طلب کارها در استان‌ها به خوبی جلو رفته و مشکلی در این خصوص نداریم. حکیمی‌پور در مورد نظر سیدمحمد خاتمی در رابطه به حضور عارف در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: آقای خاتمی شخصا در نامه‌ای که به اصلاح‌طلبان دادند بر نقشی که آقای عارف می‌تواند در انسجام هرچه بیشتر جریان اصلاحات داشته باشد و ضرورت استفاده از این ظرفیت تاکید کردند.

*******

عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌شود

محسن رهامی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب گفته: شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان شامل دبیران کل احزاب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و اعضای کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان است و البته قرار است اعضای مجمع اصلاح‌طلبان، فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس و نمایندگان احزاب اعتدال و توسعه، اتحاد ملت ایران، ندا و مجمع ایثارگران نیز در این تشکل حضور یابند.وی با بیان اینکه، از آقای عارف دعوت کرده‌ایم که در این شورا حضور یابد، اظهار کرد: در جلسه فردا یا خود عارف یا نماینده وی حضور می‌یابد. اصرار ما این است که عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری شود. عارف نیز با حضور در این شورا مخالفتی نکرده است. احتمال اینکه وی به ریاست این شورا برسد بسیار زیاد است.

*******

لاریجانی و قالیباف عددی به حساب نمی‌آیند

بیژن نوباوه، عضو جبهه پایداری و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد ائتلاف برخی از گروه‌های اصولگرایی همانند موتلفه ایثارگران و پایداری و عدم پیوستن قالیباف و لاریجانی به این ائتلاف گفت: وقتی ما از وحدت اصولگرایان صحبت می کنیم گروه‌های عمده را مدنظر داریم که این گروه‌ها نیز به ائتلاف رسیده اند ولی در هیچ کدام از این آقایانی که نپیوسته اند عمده و تاثیر گذار در جریان وحدت اصولگرایی نیستند. در واقع اینها جز گروه‌های عمده اصولگرایی که در جریان انتخابات تاثیرگذار هستند نیستند و در جریان بزرگ اصول‌گرایی عددی به حساب نمی‌آیند. ،گرچه منافع این افراد نیز ایجاب می کند که با گروه‌های اصولگرا همراهی کنند.

*******

بخش بزرگی از صنایع کشور در مسیر ورشکستگی

صدای اقتصاد در گفت و گو با بیت الله ستاریان، کارشناس مسکن نوشته: اگر رکود تا سه-چهار ماه دیگر ادامه پیدا کند، احتمالا با موجی از ورشکستگی در بخش ساختمان و صنایع وابسته به آن مواجه خواهیم شد.

*******

کتابهایم را غیرقانونی دانلود نکنید

محمود دولت آبادی نویسنده و رمان نویس بزرگ ایرانی از کسانی که آثار وی را به صورت غیرقانونی دانلود می کنند و یا در سایت های خود قرار می دهند، درخواست کرد که به این کار پایان دهند.وی در گفتگو با فیدیبو گفت: دوستانی که آثار من را دانلود می کنند و در اینترنت می گذارند، از سر علاقه است. ولی به یاد داشته باشند که من نویسنده حرفه ای هستم، و از طریق فروش آثارم زندگی می کنم. وقتی شما اثری را دانلود می کنید و یا نسخه غیرقانونی کتاب را در اینترنت قرار می دهید، به طور عملی حق معیشتی ام را ضایع می کنید.

*******

زیباکلام این بار به سردار جزایری نامه نوشت

صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی در ادامه سلسله نامه‌های سرگشاده خود، این بار در نامه به سردار مسعود جزایری به بیان برداشت‌های خود از اظهارات اخیر معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخته و از جمله نوشته: باسلام وتحیات، از آن مقام منیع نقل شده بود که حضرتعالی فرموده بودند "چنانچه برجام درمواردی منجربه محدودیتی برای قوای مسلح شود، سپاه آن را باجرا نخواهد گذارد" و این را هم به مسئولین داخلی و هم به خارجی ها اعلام کرده اید. جناب سردار جزایری عزیز، من نسبت به کم وکیف آن‌چه فرموده‌اید هیچ علم و اطلاعی ندارم و نمی‌دانم کدام قسمت از برجام ممکن است به تضعیف توان رزمی سپاه منجر شود. آن‌چه که در این اظهار نظراسباب شگفتیم شد آن بود که چه راحت جنابعالی می‌فرمایید که سپاه اگر با موضوعی موافق نباشد آن را اجرا نخواهد نمود. یعنی سپاه می‌تواند از بالای سر مقامات رسمی و مسئول کشور امر و نهی نموده و خود را موظف به رعایت تصمیمات نهادهای رسمی نظام نمی‌داند.بنده تصورم آن بود که توافق هسته‌ای محصول بیست ماه مذاکرات مقامات ذیربط و مورد تایید ارکان‌ و نهادهای نظام از جمله تیم مذاکره کننده،هیات دولت و اکثریت مجلس می‌باشد؛ بنابراین تمام نهادهای کشور، ازجمله سپاه، موظف به اجرای کامل آن هستند. اما اینطور که جنابعالی می‌فرمایید سپاه خود را از این قاعده کلی مستنثی می‌داند.

*******

فاسدترین بخش کشور، محل کار من بود

علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای رییس دولت‌های نهم و دهم در گفت و گو با ایسنا گفته: من از رسانه‌ها انتقاد دارم؛ به نظر من فاسدترین بخش در کشور رسانه است؛ اگر رسانه فاسد نباشد، هیچ فسادی در کشور رخ نمی‌دهد؛ چراکه رسانه ناظر، آگاه و بیدار است؛ رسانه رصد می‌کند و اجازه فساد نمی‌دهد؛ در این شرایط اگر فسادی اتفاق بیفتد به این دلیل است رسانه وظیفه خود را انجام نمی‌دهد و به جریان‌ها و گروه‌ها وابسته‌اند و در حق ملت خیانت می‌کنند. اگر رسانه وظیفه خود را انجام دهد، بسیاری از مشکلات در کشور پیش نمی‌آید.

*******

ظریف از این جرم سیاسی توبه کند

حجت الاسلام و المسلمين عابديني در نماز جمعه اين هفته قزوين گفته: دستان رییس‌جمهور آمریکا کثیف‌ترین و آلوده‌ترین چنگال‌هایی است که در جهان دست به جنایت می‌زند و حال اگر دستی به هر دلیل به آن چنگال می‌رسند آلوده می‌شود و آلودگی آن هرگز پاک نخواهند شد. الا این که از این جرم سیاسی توبه کنند و تحولی دیده شود. این اقدام را مردم ما نمی‌بخشند چرا که از آن رهبر انقلاب ابراز نگرانی کردند و فرمودند هر نوع مذاکره با آمریکا ممنوع است.

*******

دلیل سکوت حلقه نیاوران در قبال نامه ۴ وزیر چیست؟

خبرگزاری نسیم در گزارشی مدعی شده: نگاه دقیق وضعیت اقتصادی کشور در دو سال اخیر بیانگر این است، که افراد حلقه نیاوران که از پیروان جدی سیاستهای اقتصادی لیبرال و یا آموزه های بازار آزاد هستند، از همان دو سال پیش چندان با حضور برخی از وزرا (از جمله طیب نیا) در کابینه یازدهم موافق نبودند و تمام تلاش خود را برای پیاده کردن آنها از قطار دولت تدبیر و امید به کار بسته اند. اما تا به این لحظه موفق به عملی کردن هدفشان نشده اند و تنها برخی از وزرای دولت از جمله طیب نیا، نعمت زاده و ربیعی را در کابینه منزوی کرده اند. به نظر می رسد آنها به دنبال بهانه ای برای قراردادن این وزرا در برابر رئیس جمهور بودند و هفته گذشته خودشان با انتشار این نامه گلایه آمیز در رسانه ها شرایط را برای به خطر افتادن موقعیت این سه وزیر روحانی محیاتر از قبل کرده اند. فرضیه ای در این زمینه مطرح است که بر اساس آن، اعضای حلقه نیاوران با علنی کردن نامه یک ماه پیش وزرا به رئیس جمهور، در گوش روحانی این گونه نجوا می کنند که طیب نیا، نعمت زاده و ربیعی تبدیل به اپوزیسیون دولت شده اند و اگر قرار است تغییر و تحولی در دولت انجام شود باید کار را از وزرای معترض شروع کرد.

نمونه این صحبتها را در مصاحبه کاملا حساب شده و برنامه ریزی شده موسی غنی نژاد دوست نزدیک مسعود نیلی و از مشاوران غیر رسمی کابینه یازدهم با یکی از رسانه ها حامی دولت در هفته گذشته به راحتی میتوان مشاهده کرد که در آن گفتگو به صراحت از وزرا خواسته می شود که اگر اعتراضی به سیاستهای اقتصادی دولت یازدهم دارند، استعفا داده و از کرسی وزرات کنار بروند! پازل اعضای حلقه نیاوران وقتی تکمیل می شود که در روزهای امضای توافق برجام میان ایران و 5+1 در وین، سعید لیلاز از اعضای شاخص حزب کارگزاران که نفوذ زیادی روی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دارد، در مصاحبه های مکرری با رسانه های اصلاح طلب اعلام می کند که حالا که برجام امضا شده وقت تغییر در کابینه است.

*******

ادعاهای پورنجاتی درباره رابطه میرحسین موسوی و احمدی‌نژاد

احمد پورنجانی در صفحه فیسبوکش نوشته: " روزی احمدی نژاد با من تماس گرفت كه اگر اجازه بدهید می خواهم برای شما "حكم مشاور رییس جمهوری" بزنم.پاسخ دادم : نیازی نیست.من اگر نكته ای به نظرم برسد،به شما می گویم.اصرار كرد.گفتم:نه.لازم نیست. گفت:شما مشاورت آقای هاشمی و آقای خاتمی را پذیرفتید حالا به من كه رسید،قابل نمی دانید؟ ..."

این ها را مهندس میرحسین موسوی -گمانم سال 85 بود- در پاسخ به لحن منتقدانه ی من گفت كه پرسیدم: چرا شما كه شخصیت مورد احترام صدر و ذیل هستید و از مدار قدرت فاصله دارید ودر خیرخواهی و صداقتتان شائبه ای نیست، با توجه به روند نگران كننده ی مدیریت فردمحور و تصمیمات"هردمبیل" محمود احمدی نژاد كه نتیجه ای جز فروپاشی ساختار مدیریت كشور و تلف شدن سرمایه های مادی و كارشناسی كشور ندارد،كاری نمی كنید؟دستكم نظراتتان را با مقامات ارشد نظام در میان بگذارید...

در ادامه ی همان فرازی كه در بالا آوردم،اضافه كرد:

" مطرح كردم.نتیجه ای نداشت.به من گفتند: اطلاعات شما درست نیست.حتی در مورد دیدگاه های آقای مصباح كه صحبت كردم،گفتند: شما خبر ندارید.ایشان بین جوان ها پایگاه گسترده ای دارند..."

این خاطره زمانی در ذهنم تداعی شد كه چند ماه پیش شنیدم از دفتر محمود احمدی نژاد با دفتر آقای خاتمی تماس گرفته اند كه فلانی (احمدی نژاد) می خواهد با آقای خاتمی صحبت كند(یا ایشان را ببیند.تردید از من است)»

*******

رکوردزنی ۵۵۰ میلیونی اثری از محمود فرشچیان

در مراسم دومین «حراج ملی» آثار هنری در ایران، اثری از محمود فرشچیان با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان رکورد گران‌ترین اثر فروخته شده را به خود اختصاص داد. دومین «حراج ملی» آثاری هنری در حالی در روز جمعه، ۱۷ مهرماه، در تهران برگزار شد که بیش از ۹۰ درصد آثار هنری و صنایع دستی عرضه‌شده‌ در این مراسم حدود چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رفتند و رکورد گران‌ترین اثر فروخته‌شده در این حراجی نیز به نام محمود فرشچیان به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان ثبت شد.

*******

ادعاهای مصلحی درباره تحریف امام از دوره هاشمی تا احمدی‌نژاد

حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات، در همایش آموزشی تبلیغی مبلغان محرم الحرام با اشاره به پروژه تحریف در داخل کشور مدعی شده: مرحله اول دوره سازندگی است زیرا در آن دوره دقیقاٌ نقطه مقابل امام(ره) که تأکیدشان بر مستضعفین بود، فضای کشور به سمت سرمایه داری و تجمل گرایی رفت و امروز هم همین افراد تصمیم گیرندگان اصلی نظام اقتصادی هستند و می‌گویند برای این که مشکلات اقتصادی کشور حل شود باید دو سه نسل فدا شوند.

حجت الاسلام مصلحی افزود: مرحله دوم دوره اصلاحات است که از خصوصیات این دوره نفی ارزش‌های نظام، نفی کارآمدی انقلاب اسلامی و نفی اندیشه ولایت فقیه بود. وی مرحله سوم تحریف را دوران فتنه 88 با کینه ورزی از شخص امام(ره) و ستیز با اندیشه‌های ایشان به ویژه در مورد مسأله فلسطین عنوان کرد و گفت: مرحله چهارم هم در دو سال آخر دولت دهم بود که یک حلقه انحرافی شکل گرفت که افرادی بدون عقبه و برنامه به تحریف شخصیت امام(ره) و انقلاب پرداختند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان