بازدید 22639
۳

واکنش‌ها به حمله تروریستی در پایتخت ترکیه + ویدیو

بحرانی که دولت ترکیه از یک سو به واسطه مسائل داخلی خود با گروه های مسلح کرد و از سوی دیگر به دلیل اقداماتش در سطح منطقه به آن دچار شده، روز به روز ابعاد وخیم تر و گسترده تری به خود می گیرد. در تازه ترین مورد، وقوع دو انفجار تروریستی در پایتخت این کشور به جان باختن 86 تن و زخمی شدن ده ها نفر دیگر منجر شده است.
کد خبر: ۵۳۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 10 October 2015
واکنش‌ها به حمله تروریستی در پایتخت ترکیه + ویدئوبحرانی که دولت ترکیه از یک سو به واسطه مسائل داخلی خود با گروه های مسلح کرد و از سوی دیگر به دلیل اقداماتش در سطح منطقه به آن دچار شده، روز به روز ابعاد وخیم تر و گسترده تری به خود می گیرد. در تازه ترین مورد، وقوع دو انفجار تروریستی در پایتخت این کشور به جان باختن 86 تن و زخمی شدن ده ها نفر دیگر منجر شده است.

به گزارش «تابناک»، صبح امروز دو انفجار مهیب آنکارا، پایتخت ترکیه را به لرزه در آورد. بنا به گزارش خبرگزاری‌ها، دست‌کم 80 نفر کشته و 186 نفر مجروح شده‌اند. دولت ترکیه اعلام کرد که این انفجارها احتمالاً حمله‌ای تروریستی بوده است. این انفجارها در مرکز آنکارا و در نزدیکی ایستگاه قطار مرکزی رخ داده است.

این دو انفجار با فاصله زمانی کمی از یکدیگر به وقوع پیوسته‌اند. انفجار نخست در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی رخ داده است. شبکه خبری «سی ان ان» در گزارش خود خبر داده که انفجارها پیش از شروع یک تجمع اعتراضی به‌وقوع پیوسته است. این تجمع قرار بود در آنکارا در اعتراض به اختلافات و درگیری‌های خونین میان شورشیان کرد و ارتش ترکیه برگزار شود. دولت ترکیه در نخستین واکنش نسبت به این حادثه گفت که این دو انفجار حمله‌ای تروریستی بوده است.

در پی وقوع این انفجارها، منابع خبری ترکیه اعلام کردند احمد داووداوغلو، نخست وزیر این کشور در نشستی اضطراری، با مقامات مسئول امنیتی کشور درباره این مسئله گفت‌وگو خواهد کرد. «رویترز» نوشت مقامات مسئول در ترکیه، این انفحار را تروریستی اعلام کرده و دستور تحقیق در این باره را صادر کرده اند. برخی منابع نیز اعلام کردند که وزیر بهداشت و وزیر کشور ترکیه قرار است درباره این انفجارها به داووداوغلو گزارش دهند.

همزمان، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن حملات تروریستی امروز در آنکارا تأکید کرد: «این حملات در واقع اتحاد و یکپارچگی ترکیه را هدف گرفته است». از سوی دیگر، در یکی از نخستین واکنش های خارجی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی خطاب به اردوغان، همدردی خود را با مقامات ترکیه به دلیل کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در انفجارهای امروز اعلام کرد.

گفتنی است دولت ترکیه با اشاره به این که این انفجارها، حمله‌ای تروریستی بوده، در حال بررسی گزارش هایی است که براساس آن گفته شده که یک بمبگذار انتحاری دست کم مسئول یکی از این انفجارها بوده است. اما حزب دموکراتیک خلق‌ها (حزب کردی ترکیه) سیاست های دولت ترکیه را عامل بروز این گونه حملات دانسته است.

تعداد بازدید : 18

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۳
1
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی