بازدید 2640

خشم پاکستاني‌ها از حادثه منا

کد خبر: ۵۳۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 10 October 2015
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از خشم مردم پاکستان از فاجعه منا خبر داد.

روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای درباره حادثه منا تاکید کرد این حادثه باعث خشم علنی مردم پاکستان شده است که در آن دهها نفر از مردم این کشور جان باختند.

این روزنامه در مقاله ای با عنوان «حادثه منا وجهه سعودی ها را در پاکستان مخدوش کرد»، نوشت: دهها خانواده پاکستانی این سوال را مطرح می کنند که برای نزدیکان آنان در صحرای منا چه اتفاقی رخ داده است.

عربستان در سال های گذشته از احترام مردم پاکستان برخوردار بود و اجازه هیچ نوع طرح سوال یا انتقادی از سعودی ها داده نمی شد اما حادثه منا باعث مخدوش شدن وجهه سعودی ها در اسلام آباد شده است.

نیویورک تایمز افزود: حادثه منا باعث خشم علنی و بی سابقه مردم پاکستان شد تا جایی که دولت پاکستان مجبور شد به شبکه های تلویزیونی و رادیویی این کشور درباره هر نوع انتقاد از سعودیها هشدار دهد.

رسانه های پاکستان به شدت از این اقدام دولت این کشور انتقاد کردند.

روزنامه پاکستانی «نیشن» که به زبان انگلیسی منتشر می شود ، نوشت: دولت پاکستان که باید به دنبال تعقیب و بازخواست سعودیها باشد، بر دهان خود مهر زده است و در برابر حجاج جانباخته پاکستانی بی مبالاتی و بی توجهی از خود نشان می دهد.

این روزنامه تاکید کرد پاکستان متحد نزدیک عربستان است و سعودیها در سال های گذشته کمک های سخاوتمندانه ای به اسلام آباد و ارتش پاکستان داشته اند.

مقامات پاکستانی پس از حادثه منا تلاش کردند این فاجعه را کم اهمیت جلوه دهند و در ابتدا مدعی شدند فقط ده شهروند این کشور در این حادثه جان باختند و سیصد نفر مفقود شدند. 

مقامات پاکستانی به طور رسمی شمار قربانیان این کشور را درحادثه منا هفتاد و شش نفر اعلام کرده اند که همچنان سرنوشت دهها نفر از حجاج پاکستانی مشخص نیست. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها