بازدید 4431
۱

بانک دی موتور محرک کتابخوانی در کشور می‌شود

بانک دی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و حمایت از انتشارات کتب نفیس اسلامی و ایرانی با کتابخانه ملی ایران تفاهمنامه همکاری امضا کرد.
کد خبر: ۵۳۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 10 October 2015
بانک دی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و حمایت از انتشارات کتب نفیس اسلامی و ایرانی با کتابخانه ملی ایران تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک دی دکتر احمد شفیع‌زاده ـ مدیرعامل بانک دی ـ در نشستی خبری ضمن تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های بانک دی در زمینه ترویج کتابخوانی در کشور با تاکید بر اهمیت مسئوليت اجتماعي بنگاه‌اي اقتصادي اظهار کرد: یکي از مفاهيمي که طي سال‌هاي اخير در ادبيات مديريتي سازمان‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي قرار گرفته و حائز اهميت است، مسئوليت‌هاي اجتماعي بنگاه‌هاست.

وی گفت: بانک دی خود را متعهد می داند که در کنار فعالیت های اقتصادی به مسئولیت های اجتماعی خویش توجه کند و در همین راستا در خصوص ورزش و سلامت تاکنون اقداماتی خوبی انجام داده است و این بار نیز بر اساس مطالعات وسعیی که برای سند راهبردی بانک انجام داده است تا در مسیر تعالی با افق بلندتری پرواز کند توجه به عرصه فرهنگی به خصوص کتابخوانی را در دستور کار داده است.

شفیع‌زاده با اشاره به اینکه " کتاب خوانی پایه توسعه علمی است" گفت: کتاب ابزار مهمی برای توسعه علم است و پذیرفتن مسئولیت اجتماعی در این حوزه می تواند بسیار ارزشمند باشد. امیدواریم بتوانیم با حمایت در این حوزه اقتصاد کتاب و دانش را در این حوزه فعال و بتوانیم موتور محرک این جریان در کشور باشیم.

مديرعامل بانک دي با ابراز اينکه نمي‌توان از دولت انتظار توسعه همه حوزه‌ها را داشت، عنوان کرد: توسعه اجتماعي و فرهنگي محقق نمي‌شود مگر با مشارکت همگاني. در واقع با حرکت بنگاه‌هاي اقتصادي به سمت توسعه فرهنگي مي‌توانيم منتظر اتفاق‌های خوبی باشيم.

شفيع‌زاده ادامه داد: در صورت ورود بنگاه‌هاي اقتصادي به حوزه فرهنگي مي‌توان اميد به رشد و توسعه اين بخش داشت. بانک دي نيز در اين راستا گام نهاده و تمام تلاش خود را به کار مي‌گيرد تا در کنار ساير مسئوليت‌هاي اقتصادي که بر عهده دارد در حد توان اقدامات شايسته‌اي در اين زمینه انجام دهد.

مدیر عامل بانک دی اعلام کرد: این بانک با درک صحیح از این واقعیت و رهنمود مقام معظم رهبری به منظور، ضرورت حمایت و تقویت این بخش، توجه خود را به نهضت کتابخوانی معطوف کرده است و دست همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملی داد و آمادگی خود را برای حمایت از این بخش در حد توان خود را اعلام کرد، که آقای صالحی، مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی هم دست ما را به گرمی فشردند و زمینه همکاری در جهت اعتلای فرهنگی در کشور را برای ما فراهم کردند که امیدوارم با امضای این تفاهم نامه و همکاری صمیمانه با این سازمان بتوانیم اقدامات موثری در این خصوص انجام دهیم و بتوانیم گام های بلندی در این بخش برداریم.

در ادامه این مراسم سیدرضا صالحی امیری ـ رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ـ با اظهار تاسف از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت: متاسفانه پايين بودن ميزان مطالعه معضلي است که امروزه با آن دست و پنجه نرم مي کنيم. اين در حالي است که همواره شاهد توصيه‌هاي مقام معظم رهبري درخصوص تلاش براي ارتقاي سطح کتابخواني هستيم و بايد اين موضوع مجدانه در دستور کار قرار گيرد.

وي افزود: خوشبختانه بانک دي با پذيرش مسئوليت فرهنگي در اين عرصه پيشقدم و آغازگر حرکتي شده است که مقام معظم رهبري همواره بر آن تاکيد دارند.

صالحي اميري با توجه دادن به این نکته که همواره هزينه هاي بسياري صرف حوزه سلامت مي شود و لازم است که حوزه فرهنگي هم مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: متاسفانه در زمينه فرهنگي و به ويژه کتابخواني تلاش چندانی صورت نگرفته است. از اين رو پيشگام شدن بانک دي در اين راستا را مي توان اقدامي بسيار ارزشمند و کمک شاياني در جهت تحقق اهداف فرهنگي دولت دانست.

در این تفاهم‌نامه که در محل کتابخانه ملی این تفاهم‌نامه به امضای طرفین رسید، حمایت مالی و معنوی از جریان کتابخوانی و همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملی، حمایت مالی از برگزاری رویدادهای مشترک با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و مشارکت در انتشار نفایس مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین همکاری کتابخانه ملی با بانک دی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی و برگزاری رویدادهای مشترک نیز از بندهای دیگر این تفاهم‌نامه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل