بازدید 67158

نظر روحانی مشهور درباره خاطره اکبر عبدی

حجت‌الاسلام والمسلمین زائری که اظهارنظرهای چند وقت اخیرش درباره برخی موضوعات نظیر حجاب، موافقان و مخالفان زیادی پیدا کرده بود، حالا درباره خاطره جنجالی اکبر عبدی در یک برنامه زنده تلویزیونی، یادداشتی منتشر کرده است.
کد خبر: ۵۳۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 10 October 2015
حجت‌الاسلام والمسلمین زائری که اظهارنظرهای چند وقت اخیرش درباره برخی موضوعات نظیر حجاب، موافقان و مخالفان زیادی پیدا کرده بود، حالا درباره خاطره جنجالی اکبر عبدی در یک برنامه زنده تلویزیونی، یادداشتی منتشر کرده است.

در یادداشت زائری که در روزنامه خراسان منتشر شده، آمده است: چند روز است که فایل ویدئویی یک برنامه ترکیبی تلویزیون در عید غدیر با حضور اکبر عبدی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می گردد و همه دُرفشانی و ادب هنرمند محبوب و مشهور را با حیرت و تعجب تماشا و تکرار می کنند.

به نظر من اکبر عبدی خیلی تقصیری ندارد زیرا او دقیقاً همان‌طور که خود در انتهای صحبت‌هایش به صراحت می گوید خواسته صداقت به خرج بدهد و دروغ نگوید و خودش باشد! (و اتفاقاً از این بابت من او را به برخی مجریان هوشمند تلویزیون که اصلاً خودشان نیستند و می دانند هر جایی چه بگویند و چگونه حرف بزنند ترجیح می‌دهم!)

اکبر عبدی تقصیری ندارد ، بلکه تقصیر اتفاقاً از خود ماست و مشکل از رسانه ملی است که قرار بوده دانشگاه عمومی باشد و اخلاق و ادب و معرفت و آگاهی را ترویج کند اما به این ابتذال و درماندگی افتاده است.

نه اکبر عبدی و نه هیچ هنرپیشه دیگری ادعا نکرده اند که استاد هستند و قرار است اخلاق و ادب را ترویج کنند. هنرپیشه ها، ستاره‌های موسیقی، هنرمندان، بازیکنان فوتبال و  ... در همه‌جای دنیا به دلایلی که کاملاً مشخص است (از جمله تبعات شهرت و ثروت و محدودیت آموزش‌های اخلاقی و تربیتی) اتفاقاً به بی ادبی و بی‌اخلاقی معروفند. این‌گونه افراد به طور طبیعی بددهان و بی ادب هستند ، به سیگار و مواد مخدر معتادند ، چند بار ازدواج می کنند و خانواده پایداری ندارند.

گرچه در ایران و کشورهای شرقی و اسلامی گاهی به اقتضای فرهنگ عمومی شرایط اندکی بهتر است اما به هر حال تصور عمومی مخاطب ما نیز از چنین افرادی معمولاً تصور یک شخص فرهیخته و متخلق یا یک استاد فرزانه دانشگاه نیست.

مشکل اما وقتی شروع می شود که صداوسیمای ما به هر بهانه‌ای مخصوصاً در اعیاد و مناسبت‌های سراسری که اتفاقاً مخاطب بیشتری هم دارد، از این چهره ها در بهترین ساعات و جذاب‌ترین بخش ها مانند ساعت تحویل سال نو و گاهی تا 10 ساعت متوالی استفاده می کند و جالب تر آن که آنتن زنده را به راحتی در اختیارشان قرار می دهد تا هرچه می خواهند بگویند و خاطره تعریف کنند و تحلیل ارائه دهند و  ... جالب تر هم اینکه مجریان برنامه ها در بسیاری از اوقات آنان را با عبارت «استاد» خطاب می کنند!

همین شیوه صداوسیما و همین ذائقه‌سازی عمومی باعث شده تا مراکز فرهنگی ، مؤسسات ، نهادهای دولتی و ... برای مراسم خود این افراد را دعوت کنند و با پرداخت هزینه‌های سنگین برای حضور این «استاد»ها وقت مردم را در اختیارشان قرار دهند و این گردونه سطحی‌گرایی و لمپن‌بازی روز به روز شتاب بیشتری بگیرد تا جایی که برخی واسطه‌های حرفه‌ای که دلالی این‌گونه برنامه ها و استیج ها را بر عهده دارند به صورت یک صنف جدی و تازه درآمده اند.

همه‌جای دنیا هنرپیشه و مطرب و فوتبالیست و رقاص و نوازنده و بازیگر دارند اما هیچ جای دنیا آنها را «استاد» خطاب نمی کنند و به جای «استاد» نمی نشانند.

همه‌جای دنیا اتفاقاً به بزرگترین بازیکنان و بازیگران با لحنی کاملاً عادی جورج و رونالدو می گویند و هر بدوبیراهی را هم نثارشان می کنند و هیچ‌وقت آنان را حضرت استاد فلان و جناب مستطاب بهمان نمی خوانند، بلکه فقط درباره بازیشان با آنها حرف می زنند! هنرپیشه‌ای ساده هر چند توانمند و محبوب را «استاد» گفتن و برای مناسبتی عظیم مثل عید غدیر هنرپیشه و مطرب و فوتبالیست را الگو کردن نتیجه طبیعی اش همین است.

تقصیر از اکبر عبدی نیست ؛ تقصیر از همه ما و شماست که اشتباه گرفته‌ایم! 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۹۳
انتشار یافته: ۴۲
احسنت صحیح است
دمت گرم این بندگان خدا هم هرگز ادعای استادی ندارند این صدا وسما است که اینا را میبرن بالا وقتی هم که یکیشون خرابکاری میکنن ملت حیرون میشن
حالا نیست که خودت خیلی مودبانه حرف زدی
البته در مورد اکبر عبدی کاملا حق دارید و ایشان همینی هست که می بینید ولی بسیار هنرمندان بزرگ و شایسته ای داریم که می شود در مراسم های مهم بطور زنده روی آنتن با مردم حرف بزنند مثل استاد شجریان - استاد ناظری - استاد عقیلی - استاد مشایخی - استاد علی نصیری و بسیاری از هنرمندان فرهیخته خانم که نامشان را حفظ نیستم ولی ترا به جان امام در اعیاد از روحانی استفاده نکنید ولی در مراسم های عذاداری مقدم روحانییون عزیز روی چشم ما جا دارد.
سلام
با نظر آقای زائری در مورد فرهنگ سازی غلط صدا و سیما موافقم، که البته در همین یک مورد هم خلاصه نمی شود، که اگر بخواهیم به همه اونها اشاره کنیم مثنوی هفتاد من کاغذ میشه، اما اکبر عبدی رو هم دوست دارم، هرچند خاطره ای رو که تعریف کرد، نپسندیدم.
خوشم اومد انصافا راس گفته
بسیار ممنونم از حجت‌الاسلام والمسلمین زائری بخاطر تفسیر بسیار زیباو منطقی ایشان. این مسئله از سالها پیش دغدغه فکری و ذهنی بنده نیز بوده و بارها بر سر این موضوع بحثها کرده ام
مرحبا
جانا سخن از دل ما گفتی. واقعا رادیو تلویزیون اینها به اوج درماندگی و پیسی افتاده که همین ادما رو با التماس کردن میاره تو برنامه هایش. چون ادمهای حسابی که پا داخل این برنامه ها نمیذارن. همین ادما لایق تلویزیون ایرات هستن
ازکوزه همان طراوت که دراوست متاسف آقای عبدی ماکه پیامبر ص از اعراب است کلی هم وطن عرب داریم آیا تلویزیون جای الفاظ زشت است توهین به هرشکل زشت است مرد باشید مردانه دربرابر دشمن بایستید
به اکبر عبدی کاری ندارم. ولی به هنرمند پیشکسوت و نوازنده چیره دست یا ورزشکار ملی پر افتخار استاد نگیم به شما بگیم استاد آقای زائری!؟
منظور حاج آقا اینست که خودش استاد است . و این لقب استاد برای دیگران بکار نرود .
حرف حساب جواب ندارد
خیلی عالی نوشتن و واقعیت همینه که گفتن البته منظور من در مورد شخص اکبر عبدی نیست، در کل چنین جریانی متاسفانه در صدا و سیما وجود داره که ایشون صریح اونو بازگو و واکاوی کردند،آفرین
هزار تا لايك داري جناب آقاي زائري
آقای زائری عزیز هم لباسان شما مقصر هستند یا نه ؟ نهادهای انقلابی چطور ؟
زمانی که الگوها از برادر و انقلابی و بسیجی و خانواده شهید ، رزمنده ، جانباز تغییر پیدا کردند . از همان زمان باید به این فکر می بودیم که بعضی از همین مطربها و هنرپیشه ها و فوتبالیسها را در جای مطهرات نظام قرار دادیم . هر جا که می خواهند مردم رادشته باشند از آنها استفاده می کنند . تازه این را هم بگویم که حضور آنها با مبلغ گزاف صورت می گیرد . اینطور نیست .
نوشته بسیار بی منطقی بود....هنرمند بسیار ارج و ارزشمند است و اقای عبدی از هنرمندان با ارزش کشورمان هستند و اتفاقا استفاده از ایشان بسیار به جا و منطقی بوده همیشه که نمیشود تریبون ملی دست سلیقه شما باشد .به نظر و سلایق دیگران هم احترام بگذارید
چرا این استاد ارجمند از دزدیها نمیگوید؟!
من تا حدود زیادی شاید تا 90 درصد موافق این نظر هستم. بزرگترین مشکل جامعه قرار گیری افراد در جای نابجاست. این توهین به افراد نیست بلکه منظور این است که اگر فردی در جای درستش نباشد آسیب می رساند و بیشترین آسیب نسیب خودش می شود.
کلا اکبرعبدی در صحبتهای خود خوب صحبت نمی کند وبرای اینکه مردم بخنند هرچیزی را می گوید . مانند کلید کم شدن روحانی توبرنامه خندوانه در صورتی که همه مردم می دانند ما پس از انقلاب در تمام دوران ریاست جمهور تورم زیادی داشتیم وفقط در دوران دکتتر روحانی تورم ماکمتر بوده واین نیز همان کلیدی است که در دست دکتر روحانی می باشد لیکن چون صدا وسیما از ابتدای ریاست دکتر روحانی مرتب منفی بافی میکند وبرای اینکه بتواند نظر صدا وسیما را به خود جلب کند آن حرف را زد
براستی که وای بر ما ! ما دارای عقبه ای هستیم به وسعت تاریخ ، از نظر اسلامی ما نبی مکرم اسلام را داریم که اول واخر همه انسانها بلحاظ اخلاق و سلوک است ورحمه العالمین است چه کسی شنیده ویا خوانده که حتی کلامی ناپسند از ان حضرت ،چه کسی کلامی حتی کوچک بقدر اف از مولا علی و یا ائمه اطهار شنیده ؟؟!! حال ما که مدعی پیروی از این هاییم بکجا رسیدیم ؟! ان از مداحان و گفتارشان که انسان شرم میکند از شنیدن ان سخنان !!! ان بعض از روحانیون و اشخاص مثلا مسئول که بعضی وقتها انچنان وقیحانه ونابجا و سخن میگویند که انسان از خودش خجالت میکشد!! و دراین بین مسئولین تلوزیون ورادیو چنان گندی زدند که بوی ان مشمئزکننده است .
دقیقا همینطور است
جالب بود.
حالا ی چیزی گفته دیگه بی خیال.شایدم خواسته ما بخندیم به هر حال دمش گرم
كليت حرفهاش درست است، اما اينكه همه هنرپيشه ها، خواننده‌ها، فوتباليست‌ها و ... را افراد بي‌ادب و ... خواندند، كار بدي است و خود نشان از بي‌اخلاقي است. ولي در كل تلويزيون ما برنامه‌هاي خيلي چيپي دارد.
عالي بود لطفاً همگي يه ذره فكر كنيم ايا واقعاً خود اكبر عبدي به اين شاني كه ما ورسانه ملي برايش قايليم ،براي خود قايل است؟!!! ما عادت به بزرگ كردن افراد ، اسطوره ساختن وسپس خورد كردن انان داريم
حتما شما استادي كه راجع به همه يه جور قضاوت ميكني؟!!! هر چي بي اخلاقيه اولش از قضاوت و پيش داوري نادرست شروع ميشه. لا اقل اين بنده خدا با متانت و ساده زيستي و هنري كه داشته به قول خودتون محبوبه. ولي شما رو با اين ادبيات كجاي دلمون بذاريم؟
احسنت طیب الله
این شامل شما هم میشود که ...!
استاد محترم با نتیجه گیری نهایی جناب عالی کاملا موافقم به شرط انکه نتیجه اش این نباشد که در همه مراسمات این چنین تنها از اساتید ی چون شما دعوت شود .
احسنت جانا سخت از زبان ما میگوئی
خوب گفت دمش گرم ... آدم مردی بوده که تو عربستان این عرف رو به اون وهابی پست فطرت زده ... تو بودی چیکار میکردی ؟؟ بگو تورو خدا بگو چیکار میکردی ؟؟؟
آقای زائری رو با چه عنوان صدا بزنیم
بد وبیراه بهش بگیم که نمیشه
تقصیر از سقوط اخلاق در جامعه است که علتش هم بر همگان معلوم، و ایشان مشتی از خروار است،تابناک اگر حقیقت گویی انشار بده،
چند سال پیش یه نفر به من گفت صاحب خانه آقای عبدی را از خونه اش بیرون کرده . وقتی یکی مثل عبدی خونه نداره خب حقشه هزار تا فحش دیگه هم به ما بده
البته اکبر عبدی دوست داشتنی هستن. اما استاد نیستن کاملا با فرمایشات اقای زائری موافقم.
یه جامعه وقتی پیشرفت می کنه بتونه تعصبات و کنار بگذاره.
این حرف اقای عبدی از طرف یک ناظر بی طرف کاملا اشتباه بود.
از اونجایی که ایرانی ها خودشونو نقد می کنن تا بهترین رفتار و داشته باشن.
هر چند که اقای عبدی رو خیلی دوست دارم این خاطره رو نباید می گفت. مسلما شاید هر کدوم از ما جای اقای عبدی بود غیرتی می شد و شاید رفتار بدتری از خودش نشون می داد.
چقدر عالی تحلیل کردند.
استاد خیلی ممنون ، صحبت از دل ما کردی .
مرحبا به شما
احسنت.
آقای زایری درست گفته مملکتی که اهمییت به افراد این چنینی بیشتر میدهدمسلم ادب وفرهنگ را بی ارزش میکند واین تقصیر این افراد نیست تقصیر از بی محتوایی وبی برنامگی صداوسیما است که بجای استفاده ازافراد فرهیخته ودانشمندوتربیت مجریان آگاه ومطلع باری بهرجهت عمل میکندوبیشتربه روز مره گی فکر میکندو گرنه برای روزی مثل عید سعید غدیر که جزءاعیادبزرگ وازجهات مختلف سیاسی اجتماعی وفرهنگی بییشترین منابع ومآخذ را دارد میشود بهترین برنامه هاراساخت
1
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی