بازدید 6541
۱

لاریجانی: روسیه با ایران مشورت کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه قبل از حمله به مواضع داعش در سوریه مشورت‌هایی با ایران برای تشکیل ائتلافی جهت مبارزه با تروریسم داشته است.
کد خبر: ۵۳۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 10 October 2015
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روسیه قبل از حمله به مواضع داعش در سوریه مشورت‌هایی با ایران برای تشکیل ائتلافی جهت مبارزه با تروریسم داشته است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی پس از دیدار و نشست مشترک با رئیس مجلس سنای لهستان با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جزئیات این دیدار به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ارزیابی از حمله هوایی روسیه به داعش در کشور سوریه، گفت: در مورد حمله روسیه به سوریه قضاوت زود است. البته قبل از این اقدامات مشورت‌هایی با ایران انجام شده تا ائتلافی برای مبارزه با تروریسم ایجاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: به نظرم در این مسأله روسیه با دقت نظر عمل کرده ولی باید دید که چقدر این اقدامات ادامه خواهد داشت و با چه کیفیتی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، لاریجانی همچنین ضمن ابراز خشنودی از سفر رئیس مجلس سنای لهستان به ایران، گفت: رئیس مجلس سنای کشور لهستان در رأس هیأت عالیرتبه از نمایندگان مجلس سنا به ایران آمده که ما از ایشان به دلیل پذیرش دعوتمان تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایران و لهستان در طول صدها سال ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند، گفت: حدود 120 هزار نفر از مردم لهستان در جنگ جهانی دوم به ایران پناهنده شدند و ایران در نهایت احترام از آنها پذیرایی کرد. در طول سالیان گذشته همواره ایران و لهستان روابط دوستانه و صمیمانه‌ای داشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست مشترک با رئیس مجلس سنای لهستان در زمینه همکاری‌های پارلمانی و همچنین گسترش همکاری‌های اقتصادی صحبت شده است، گفت: در این جلسه در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه نفت،‌ گاز، کشتی‌سازی، واگن و سایر صنایع بحث و بررسی صورت گرفت. همچنین در مورد تصویب قوانینی همچون اجتناب از مالیات مضاعف و قوانینی که به تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور بیانجامد، صحبت شد.

به گفته لاریجانی، در این جلسه در خصوص موضوعات مهم منطقه‌ای همچون وضعیت آشفته امروز در منطقه به وسیله تروریست‌ها و بحران‌آفرینی‌ها در فلسطین و مشکلات کشورهایی مثل سوریه، عراق و افغانستان به دلیل حضور تروریست‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس قوه مقننه با مهم خواندن سفر رئیس مجلس سنای لهستان به ایران ابراز امیدواری کرد که این سفر در ارتقاء سطح روابط و همکاری‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و دانشگاهی کمک جدی کند.

وی در پایان آرزوی سفری خوب را برای رئیس مجلس سنای لهستان و همراهانش به ایران داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان