بازدید 5145
۲
ساز مخالف چمدان‌ها ؛

مرزنشينان‌ روزانه‌ چقدر كالا به‌ خارجي‌ها‌ می‌فروشند؟

نيم سالي هست كه تجار دست و دلشان به كار نمي‌رود و از ترس نوسانات ارزي، براي هرگونه عمليات تجاري تعلل مي كنند. دغدغه آنها در آمارهاي گمرك به وضوح قابل مشاهده است.
کد خبر: ۵۳۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ 10 October 2015

نيم سالي هست كه تجار دست و دلشان به كار نمي‌رود و از ترس نوسانات ارزي، براي هرگونه عمليات تجاري تعلل مي كنند. دغدغه آنها در آمارهاي گمرك به وضوح قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، افت 14 درصدي صادرات و 20 درصدي واردات در شش ماهه نخست سال در گزارش‌هاي ماهانه گمرك ديده مي شود اما با وجود اين كاهش در سطح تبادلات تجاري كل، صادرات از طريق مرزنشينان و به صورت چمداني روند صعودي در پيش گرفته به طوري كه در نيمه نخست سال 30 درصد فعاليت مرزنشينان افزايش يافته است.

آمارها نشان مي دهد مرزنشينان در مدت مورد اشاره 44 ميليون و 414 هزار دلار كالا فروخته‌اند كه به عبارتي روزي 239 هزار دلار مي شود، اين درحالي است كه در شش ماهه اول سال 93 صادرات به طريق چمداني حدود 34 ميليون و 212 هزار دلار بوده است كه به اين ترتيب 29.8 درصد رشد صادرات از اين رويه اقتصادي به دست آمده است.

در شش ماهه نخست سال 94 گمرك لطف آباد با اختصاص 15 ميليون و 836 هزار دلار يا 35.66 درصد از ارزش تجارت چمداني رتبه اول را از آن خود كرده است.

در اين مدت صادرات تجارت چمداني از لحاظ ارزش از گمرك بيله سوار، درااي كاهش 54.38 درصدي، گمرك آستارا درااي كاهش 16.39 درصدي، گمرك سرخس داراي كاهش 8.86 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

در اين مدت صادرات چمداني از گمرك لطف‌آباد، جلفا، اينچه برون، پلدشت، باجگيران و سرو به ترتيب از رشد 372، 77،57، 15 و 10 درصدي نسبت به مدت مشابه سال 93 برخوردار بوده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر