بازدید 16353
۱

زن سالمند ایرانی در مالزی محکوم به اعدام شد

دادگاه «شاه عالم» مرکز ایالت سلانگور مالزی روز جمعه دو خواهر ایرانی 57 و 60 ساله را که دام باندهای مواد مخدر گرفتار شده بودند به اتهام قاچاق مواد مخدر به پای میز محاکمه کشاند
کد خبر: ۵۳۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸ 10 October 2015
دادگاه «شاه عالم» مرکز ایالت سلانگور مالزی روز جمعه دو خواهر ایرانی 57 و 60 ساله را که دام باندهای مواد مخدر گرفتار شده بودند به اتهام قاچاق مواد مخدر به پای میز محاکمه کشاند و یک نفر از آن ها را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، پلیس، این دو خواهر را سه سال پیش به اتهام حمل دو کیلو و 63 گرم ماده مخدر متامفتامین در فرودگاه بین المللی کوالالامپور بازداشت کرد.

دادگاه عالی ایالت سلانگور در شهر «شاه عالم» دیروز «ر.م» 57 ساله را به اتهام حمل یک کیلو و 47 گرم مواد مخدر مجرم شناخت و محکوم به اعدام کرد، اما خواهر 60 ساله که متهم به قاچاق یک کیلو و 16 گرم متامفتامین در همان روز و همان مکان شده بود را تبرئه کرد.
این دو خواهر متهم به جاسازی مواد مخدر در چمدان خود سپتامبر سال 2012 بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، «غزالی چا» قاضی دادگاه عالی پس از آنکه 'ر.م' نتوانست از خود دفاع کند، حکم اعدام وی را صادر کرد. وی متهم به حمل این مواد از عراق به کوالالامپور است.
در همین حال قاضی گفت که 'س.م' خواهر 60 ساله پس از دفاع از اتهام وارده تبرئه شد.

وی گفت که این زن حدود 20 سال است از بیماری روانی رنج می برد و تاکید دارد چیزی در مورد مواد مخدر نمی دانسته و به دلیل اعتماد کامل به خواهرش برای تعطیلات به مالزی سفر کرده است.

«غزالی چا» قاضی دادگاه عالی ایالت سلانگور چهارشنبه گذشته نیز یک مادر و دختر ایرانی را سه سال پس از بازداشت و زندان به پای میز محاکمه کشاند و به اتهام حمل دو کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع متامفتامین مجرم شناخت و حکم به اعدام آن ها داد.

باندهای قاچاق مواد مخدر طی سال های اخیر تلاش کردند مسافران ایرانی عازم مالزی را طعمه قرار داده و با سوء استفاده از ساده لوحی افراد، نیاز افراد به پول، حرص و طمع پول بیشتر و شوق سفر به خارج از کشور آن ها را وارد باندهای خود کنند.

بیش از 227 ایرانی در زندان های مالزی بسر می برند که اکثر آن ها بدون آگاهی طعمه باندهای قاچاق مواد مخدر شده اند.
توجه نکردن به هشدارهایی که در مورد به دام افتادن افراد در باندهای قاچاق مواد مخدر صادر می شود، باعث شده است این تعداد ایرانی به اتهام های مختلف از جمله حمل مواد مخدر بخشی از زندگی خود را در زندان های مخوف مالزی بگذرانند.

قاچاقچیان با پیشنهاد سفر رایگان در قبال جابجایی بار تجاری از مردم به عنوان طعمه استفاده می کنند و مقامات ایرانی بارها به مردم برای هوشیاری در برابر این پیشنهادها هشدار داده اند.
حمل بیش از پنج گرم مواد مخدر در مالزی حکم اعدام در پی داشته و مقادیر کمتر از آن نیز زندان های طولانی مدت را بدنبال دارد. طبق این قانون در حال حاضر ده ها مرد و زن ایرانی محکوم به اعدام هستند و در زندان های مخوف این کشور در انتظار اجرای حکم بسر می برند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی چندی پیش نیز در بیانیه ای ضمن هشدار به گردشگران ایرانی، از آنها خواست در مسیر سفر به مالزی و یا بازگشت به کشور از قبول هرگونه وسیله و یا بسته از افراد ناشناس ایرانی و غیرایرانی خودداری کنند.

سفارت ایران در بیانیه خود اعلام کرد مالزی مقررات بسیار سختگیرانه ای در خصوص قاچاق مواد مخدر دارد، بگونه ای که بلافاصله پس از دستگیری مراتب رسانه ای شده و ضمن پخش تصویر متهم از تلویزیون و چاپ عکس در روزنامه های کثیرالانتشار، متهم روانه زندان می شود. دوره بازداشت تا رفع اتهام نیز بسیارطولانی و طاقت فرسا بوده و بایستی سه دوره دادگاه مختلف در چندین سال طی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر