بازدید 2559

پرواز جنگنده های فرانسوی از امارات عليه داعش

ما به این حمله مبادرت کردیم، چون با خبر شدیم که در نزدیکی رقعه یک مرکز آموزشی متعلق به داعش برای آموزش نیروهای خارجی وجود دارد. این نیروها برای نبرد در سرزمین های تحت کنترل داعش آموزش نمی دیدند، آن ها برای ارتکاب سوء قصد در فرانسه و اروپا دوره های آموزشی طی می کردند.
کد خبر: ۵۳۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵ 10 October 2015
تلویزیون فرانسه گفت: جنگند هایی که مواضع داعش را در نزدیکی رقعه در سوریه هدف قرار دادند، از پایگاهی در امارات به پرواز درآمده بودند.

شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: فرانسه یک بار دیگر مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد. این دومین عملیات هوایی فرانسه علیه داعش است.

گزارشگر این شبکه گفت: جنگنده های فرانسوی آخرین مراحل کنترل پیش از عملیات را طی می کنند. تصاویری که مشاهده می کنید شب گذشته ضبط شده است. تجهیزات جنگنده های فرانسوی و از جمله چهار بمب که با لیزر هدایت می شوند، کنترل شدند.

هدف این عملیات هوایی یک مرکز آموزشی گروه دولت اسلامی در سوریه است. جنگنده ها نیمه شب برای یک عملیات تهاجمی شش ساعته به پرواز در می آیند. در این قسمت بخشی از اظهارات ژان ایو لو دریان وزیر دفاع فرانسه پخش شد.

وی گفت، ما به این حمله مبادرت کردیم، چون با خبر شدیم که در نزدیکی رقعه یک مرکز آموزشی متعلق به داعش برای آموزش نیروهای خارجی وجود دارد. این نیروها برای نبرد در سرزمین های تحت کنترل داعش آموزش نمی دیدند، آن ها برای ارتکاب سوء قصد در فرانسه و اروپا دوره های آموزشی طی می کردند.

دو هواپیمای رافالی که در این عملیات تهاجمی شرکت کردند، در پایگاهی در امارات متحده عربی مستقر بودند و چند شکاری دیگر آن ها را در این عملیات همراهی می کردند.

این جنگنده ها یک مقر داعشرا واقع در نزدیکی رقعه هدف قرار دادند. این منطقه از مناطقی که روس ها بمباران می کنند، فاصله زیادی دارد.

به گزارش ستاد مشترک ارتش فرانسه، این عملیات یک موفقیت بود. فرانسه این عملیات را با تکیه بر «دفاع مشروع» توجیه می کند. این عملیات با عملیات دیگری دنبال خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل