بازدید 4187
۱

سیدحسن خمینی:نباید فضای جامعه امنیتی باشد

یادگار گرامی امام گفت: امنیت و آرامش روانی دو لبه مهم برای زندگی انسان در جامعه است و باید از هر دو آنها در جامعه پاسداری کرد.
کد خبر: ۵۳۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 09 October 2015
یادگار گرامی امام گفت: امنیت و آرامش روانی دو لبه مهم برای زندگی انسان در جامعه است و باید از هر دو آنها در جامعه پاسداری کرد.

یادگار گرامی امام گفت: امنیت و آرامش روانی دو لبه مهم برای زندگی انسان در جامعه است و باید از هر دو آنها در جامعه پاسداری کرد.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی با امام  خمینی(س)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر امام، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی بهانه ای است تا زحمات یکساله ناجا برای مردم گفته شود؛ همانگونه که امام بزرگوار ما به بیان خدمات برای مردم توصیه کردند؛ همچنین فرصتی است تا میان خودتان کارهای انجام شده را مرور کنید  که در این صورت هم توانمندی داخلی مجموعه بالا می رود و هم نقاط ضعف مطرح و برطرف می شود.

وی افزود: هفته ناجا بهانه ای است تا جامعه به فرزندان خود خسته نباشید گفته و از زحمات شما به عنوان یک پایه ی امنیت کشور تشکر کند.

به نوشته جماران، یادگار امام سپس با اشاره به یک مشکل ذاتی نیروی پلیس در سراسر جهان گفت: پلیس از یک سو برای ایجاد امنیت احتیاج به اقتدار دارد و از طرف دیگر باید بیش از هر چیز آرامش روانی جامعه را پاسداری کند، زیرا نباید فضای جامعه امنیتی باشد که مردم احساس ناآرامی و کنترل غیر ضروری داشته باشند؛ در عین حال کسی که بنای تخلف دارد نباید فکر کند از نگاه نهادهای امنیتی خارج است.

وی با اشاره به اهمیت امنیت به عنوان مهم ترین وظیفه حکومت ها از دیرباز تاکنون یادآور شد: در طول تاریخ وظایف دیگری به دوش حکومت ها افزود شده اما امروز کماکان مهم ترین وظیفه همین امر است؛ در تاریخ ایران همیشه حکومت هایی به عنوان نمونه نامشان بر زبان ها باقی ماند ه است که در ایجاد امنیت موفق تر بوده اند.

سید حسن خمینی ادامه داد: در توصیف وضع امنیت ایران در یک دوره تاریخی، نقل شده است که اگر یک زن جوان با یک طبق طلا روی سر، هنگام شب از مرو تا ری برود، کسی متعرض او نمی شد، اما در برخی دوره های دیگر حوزه توانایی هر فرد به اندازه قدرت قبضه شمشیر او بوده و همه افراد در بر هم زدن نظم و امنیت کشور نقش داشته اند؛ بدین معنا که هنگام تضعیف قدرت مرکز صدها مشکل از سوی گروههای مختلف جامعه ایجاد می شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کسانی که در طول تاریخ توانسته اند حکومت را به دست گیرند به خاطر ایجاد امنیت در دوره هرج و مرج مورد اعتماد جامعه قرار گرفتند، گفت:  تأمین امنیت شرط اساسی حیات جامعه است و سرمایه گذاری، اشتغال، فعالیت علمی و هر فعالیت مثبت دیگر، تا زمانی که بستر امنیت وجود نداشته باشد به نتیجه نمی رسد.

یادگار امام با دو لبه خواندن مقوله امنیت افزود: احساس امنیت از امنیت مهم تر است، زیرا کار همه دستگاههای تأمین امنیت این است که هم اقتدار و برقراری امنیت را باید در اوج داشته باشند و هم کار آنها مخل آرامش جامعه نباشد، در اینجاست که کار پلیس ظرافت یافته و از کار صرفا نظامی خارج می شود وکار انتظامی پدید می آید، چرا که این حساسیت ممکن است برای نیروهای نظامی آنچنان ضرورتی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه نیروی انتظامی هم تأمین امنیت و هم تأمین احساس امنیت و آرامش عمومی در جامعه است.

سید حسن خمینی با اشاره به آشوب در منطقه و برخورداری ایران از سقف امنیتی بسیار مطلوب، یادآور شد: اگر امنیت در کشور ما نبود متوجه می شدیم که چه مقدار دارای ضعف هستیم؛ اما امروز عمده شهرها و جاده های ما دارای فضای امنی بوده و به همت نیروی انتظامی و سایر دستگاهها در تمام منطقه ما، هیچ کانونی به آرامش و امنیت کشور ما نیست که به همین خاطر مردم باید به فرزندان خود خسته نباشید بگویند.

وی گفت: ما متأسفانه امروز در جزیره بی ثباتی هستیم که از یکسو قدرت های جهان در جهت تأمین امنیت خود تلاش می کنند اما به آن نمی رسند، از طرف دیگر هم در کشور ما امنیت برقرار است؛ گرچه مانند ماهی در آب که متوجه وجود نعمت آب نیست کسانی که در امنیت زندگی می کنند ممکن است وجود آن را درک نکنند.

یادگار امام در پایان سخنان خود اظهار داشت: امنیت و آرامش روانی دو لبه مهم برای زندگی انسان در جامعه است و لذا باید از هر دو آنها در جامعه پاسداری کرد که ما آن را در سطح خوبی در مجموعه عملکرد ناجا مشاهده می کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر