بازدید 3390

تويوتا براي تحقيقات در خصوص استفاده داعش از خودروهاي اين شرکت اعلام آمادگي کرد

شرکت تویوتا افزود:«اما برای هر شرکت خودرو سازی غیرممکن است که بتواند کانالهای غیرمستقیم و غیر قانونی را که ممکن است از طریق آنها از این خودروها استفاده نادرست شود و یا این خودروها سرقت شود و یا به واسطه شخص دیگر به آنها فروخته شود کنترل کرد.»
کد خبر: ۵۳۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۰ 09 October 2015
شرکت خودرو سازی «تویوتا» پنجشنبه اعلام کرد برای همکاری با آمریکا برای تحقیق درباره چگونگی استفاده سازمان تکفیری صهیونیستی داعش از تعداد زیادی از خودروهای وانت تولیدی این شرکت آمادگی دارد.

شبکه تلویزیونی «ای بی سی نیوز» چهارشنبه گزارشی منتشر کرده بود که مسئولانی در مبارزه با تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا در خصوص این مسئله با شرکت تویوتا تماس گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، کاروانی از وانتهای تویوتا در تصاویر ویدئویی که این سازمان تندرو در سوریه ، عراق و لیبی تصویر برداری کرده نشان داده شده است که بسیاری از آنها به سکوهای متحرک تیربار سنگین تبدیل شده است.

تویوتا در بیانیه ای افزود :« تویوتا سیاست قاطعی دارد در خصوص اینکه خودروهای خود را به هرگونه خریدار احتمالی که شاید از آنها برای اهداف نظامی یا تروریستی استفاده کند یا این خودروها را برای استفاده از این اهداف اصلاح کند ، نفروشد.»

خودروهای «پیک اپ» تولیدی شرکت تویوتا و دیگر شرکتها مانند میتسوبیشی، هیوندای و ایسوزو به علت قیمت مناسب و امکان اصلاح آنها برای استفاده های مختلف مورد توجه بسیاری از شبه نظامیان ، ارتشها و شورشیان در سراسر جهان قرار گرفته است.

سازمان داعش تسلیحات و تجهیزات نظامی زیادی به دست آورده است که بیشتر آنها تجهیزات نظامی آمریکایی است که ارتش عراق برجا گذاشته است.

مارک والاس سفیر سابق آمریکا که درحال حاضر برنامه مبارزه با تروریسم را مدیریت می کند به شبکه «ای بی سی نیوز» گفت:«داعش از این خودروها برای انجام فعالیتهای نظامی و تروریستی استفاده می کند.»‌

وی افزود:«تقریبا در تمام تصاویر ویدئویی که داعش منتشر کرده است کاروانی از خودروهای تویوتا نشان داده شده است که این مسئله به شدت نگران کننده است.»

این شبکه به نقل از مسئولان عراقی نیز افزود آنها نگرانند خودروهای «پیک آپ» جدید از کشورهای همسایه عراق به مناطق تحت کنترل داعش منتقل شود.

تویوتا در بیانیه خود افزود «تدابیر و تعهدات قراردادی» دارد تا از رسیدن این خودروها به اشخاصی که ممکن است از آنها برای اهداف اشتباه استفاده کنند جلوگیری کند.

شرکت تویوتا افزود:«اما برای هر شرکت خودرو سازی غیرممکن است که بتواند کانالهای غیرمستقیم و غیر قانونی را که ممکن است از طریق آنها از این خودروها استفاده نادرست شود و یا این خودروها سرقت شود و یا به واسطه شخص دیگر به آنها فروخته شود کنترل کرد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها