بازدید 5100

فوتبال دنیا چگونه از باتلاق خارج می شود؟

بهنام شریفی
کد خبر: ۵۳۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴ 09 October 2015
 همانطور که دیشب اعلام شده بود فیفا برای ۹۰ روز فعالیت های سپ بلاتر  و ژروم والکه را به حالت تعلیق درآورد و در واقع این دو مقام را تا رسیدگی دادگاه به فسادهای متعددشان برکنار کرد. اما ساعاتی پیش یک خبر دیگر هم از راه رسید که علاوه بر این دو ، میشل پلاتینی رییس یوفا هم در پست خود به حالت تعلیق درآمده است و اتهام نزدیک به جرم او نیز دقیقا چیزی مشابه بلاتر تعلام شده است.
 
پس از والکه و بلاتر حالا پلاتینی فرانسوی هم برای ۹۰ روز از کار معلق است و این معلق شدن هم شامل فیفا و هم شامل یوفاست تا حتی اجازه شرکت در انتخابات آتی ریاست فیفا را از دست بدهد. از سویی مونگ جون چونگ ، نایب رئیس اسبق فیفا هم شش سال از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم و به پرداخت  ۶۷ هزار پوند جریمه محکوم شد. قرار است که کمیته مبارزه با فساد فیفا فوری از بلاتر ، والکه و پلاتینی بازجویی کند.

فوتبال دنیا چگونه از باتلاق خارج می شود؟
 
به این ترتیب محبوب ترین ورزش جهان برای چند ساعت هم که شده بدون صاحب رها شده بود تا عیسی حیاتو آفریقایی که خودش همین چندسال پیش متهم به دریافت و توزیع رشوه میلیون دلاری از سوی قطری ها برای اعطای میزبانی جام جهانی بوده  ، بجای رقیب سابقش رییس موقت بزرگترین نهاد ورزشی دنیا شود.  آینده روشنی هم در پس اینهمه ابر تیره اختلاس و رسوایی دیده نمی شود. گفته می شود که ویلار رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا هم تا ساعاتی دیگر جای پلاتینی را می گیرد تا کارهای سنگین فوتبال پرپول اروپا روی زمین نماند.
 
این تکان های شدید نشان می دهد نهاد فیفا مثل کمیته بین المللی المپیک، نیازمند اصلاح ساختاری در تشکیلات نیروی انسانی است.  کارارد، وکیلی ۷۷ساله سوئیسی است که چندین مقام و منصب مختلف در سازمان‌های معتبر جهانی- عضو کمیته بین‌المللی المپیک، عضو ارشد فیفا، عضو کنفدراسیون فوتبال اروپا و عضو افتخاری سازمان یونیسف- را به دست آورده است. راهکار اصلاحات در نحوه گزینش نیروی انسانی طرح او بود که آی او سی یا همان نهاد تصمیم گیر ورزش جهان و به تبع آن بازی های المپیک را از تبانی، رشوه و فساد برنامه ریزی شده نجات داد. آیا رییس بعدی فوتبال جهان، گوش به این حرف ها می دهد یا اینکه راه خودش را خواهد رفت؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر