بازدید 7842
۳
تحلیل

همان بلایی که ایرانی ها سر ویلیامز استرالیایی آوردند، سر فغانی آمد/ ای اف سی با لغو حکم هوای داوران نخبه اش را دارد

AFC بعد از بازی ایران و عراق متوجه فضای بدی که علیه بنجامین راه افتاده بود، شد و ابلاغ داوری بنجامین را برای بازی فولاد کنسل کرد و داور دیگری را به ایران فرستاد، این در حالی بود که بنجامین و کشور استرالیا هیچ واکنشی در مورد لغو این ابلاغ انجام ندادند
کد خبر: ۵۳۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳ 09 October 2015
 بازی الاهلی امارات - الهلال عربستان را از فغانی گرفتند. اتفاقی که به دلیل اعتراض عربستان به داوری فغانی افتاد! اما در این میان چون دلیلی از جانب کنفدراسیون آسیا مطرح نشد این روزها برای مسوولان کمیته داوران یک سوال به وجود آمده، سوالی که جوابش را هنوز نگرفته‌اند! اینکه داوری در حد و اندازه‌های فغانی که فینال جام ملت‌های آسیا را سوت می‌زند، آنقدر توانمند است که از پس تمام بازی‌های بزرگ برآید اما باید در شرایط فعلی یکسری از مسائل جانبی را در نظر گرفت.

همان بلایی که ایرانی ها سر ویلیامز استرالیایی آوردند، سر فغانی آمد/ ای اف سی با لغو حکم هوای داوران نخبه اش را دارد
 
جدا از اینکه ایرانی‌ها هیچ گاه دوست نداشتند داوری از کشورهای عربی برای تیم ملی و باشگاهی ایران سوت بزند و سوت‌های این داوران را مغرضانه و خصمانه می‌دانند ودر کنار این مسائل اتفاق ناگوار منا هم بیش از گذشته مردم ایران را نسبت به داوران کشورهای عربستانی و اهالی فوتبال این کشور حساس کرده است اما یک بحث مهم وحساس این وسط به میان می‌آید و بهتر است تصمیم کنفدراسیون آسیا را موشکافانه بررسی کرد و به این نتیجه رسید که AFC در مواردی مشابه هم که برای ما به وجود آمده جانب احتیاط را در نظر گرفته و برای اینکه مشکلی برای داور به وجود نیاید ابلاغ او را کنسل کرده است.
 
بدنیست به بازی‌های جام ملت‌های آسیا برگردیم. بازی ایران و عراق را بنجامین استرالیایی سوت زد، اخراج پولادی توسط این داور و شرایطی که در آن بازی به وجود آمد باعث شد تا حساسیت خاصی روی بنجامین در داخل کشور به وجود بیاید. پیام‌هایی که علیه این داور بعد از بازی ایران و عراق در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل شد، فضای بدی علیه این داور استرالیایی در ایران راه انداخت و اهالی فوتبال او را مقصر اصلی ناکامی تیم ملی مقابل عراق می‌دانستند، ادله‌ای که به نظر دور از انصاف بود و بیش از حد بنجامین مورد انتقاد قرار گرفت. کنفدراسیون آسیا قبل از بازی ایران و عراق و در شرایطی که نمی‌دانست چه اتفاقاتی در آن بازی به وجود می‌آید این داور استرالیایی را برای بازی آسیایی فولاد انتخاب کرده بود. علاقه‌مندان فوتبال وقتی این موضوع را متوجه شدند به این نکته اشاره کردند که از او انتقام می‌گیرند. AFC بعد از بازی ایران و عراق متوجه فضای بدی که علیه بنجامین راه افتاده بود، شد و ابلاغ داوری بنجامین را برای بازی فولاد کنسل کرد و داور دیگری را به ایران فرستاد، این در حالی بود که بنجامین و کشور استرالیا هیچ واکنشی در مورد لغو این ابلاغ انجام ندادند چراکه آنها می‌دانستند این تصمیم به نفع بنجامین است.

همان بلایی که ایرانی ها سر ویلیامز استرالیایی آوردند، سر فغانی آمد/ ای اف سی با لغو حکم هوای داوران نخبه اش را دارد
 
حالا و بعد از گذشت ماه‌ها از آن اتفاق یک شرایط مشابهی برای داور ایرانی به وجود آمده. به دلیل مشکلاتی که طی این چند وقت اخیر به وجود آمده و اتفاق ناگوار منا حساسیت بین دو کشور ایران و عربستان زیاد شده و عربستانی‌ها بازهم دست پیش را گرفته‌اند و آنها از اینکه داور ایرانی برای بازی شان انتخاب شده ناراحت و معترض هستند، کنفدراسیون آسیا هم با توجه به شرایط صلاح دانست تا فغانی را از بازی بردارد.
 
فغانی هم به این تصمیم اعتراضی نداشت و می‌دانست شرایط بازی به ضرر او پیش می‌رفت، با این اوصاف نباید به تصمیم AFC معترض باشیم و از اینکه مشکلی برای فغانی پیش نیامده باید ابراز خرسندی کنیم. اینکه کشورهای عربی بعضا توانستند روی تصمیم AFC تاثیر بگذارندجای تامل و بحث مفصل دارد اما در این مورد خاص به نظر می‌رسد کنفدراسیون آسیا تصمیم درستی گرفت. این روزها فغانی در داخل کشور به دلیل حوادثی که پیش آمده شرایط خوشی در داوری ندارد و اگر با یک تصمیم نادرست وجهه بین‌المللی او هم خراب شود، باید تاسف خورد. این تصمیم کنفدراسیون آسیا جدا از هرچیزی به نفع فغانی شد و توفیق اجباری برای او محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
تو ايران نفرستادش
ولي، دوباره سوهان روح ايران كردش، اون ناجوانمرد هم انتقامي دوباره گرفت!!!
متاسفانه ایشان مبتلا به غش می باشند .
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها