بازدید 3969

برخی‌ها در جریان فتنه از خط ولایت جدا شدند

رئیس قوه قضائیه گفت: در جریان فتنه 88 افرادی که در کنار مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بودند نتوانستد به درجه بصیرت برسند و از خط ولایت و امامت جدا شدند و به مردم و نظام خیانت کردند.
کد خبر: ۵۳۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 08 October 2015
رئیس قوه قضائیه گفت: در جریان فتنه 88 افرادی که در کنار مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بودند نتوانستد به درجه بصیرت برسند و از خط ولایت و امامت جدا شدند و به مردم و نظام خیانت کردند.

به گزارش فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی صبح امروز ‌در هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مجتمع فرهنگی و آموزشی قوه‌ قضائیه مرکز استان مازندران اظهار کرد: امروز علما سه وظیفه مهم فهم، تبلیغ و اجرای مسائل دینی را بر‌عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ علمای شیعه اثرگذاری زیادی داشته‌اند، افزود:‌ شرایط و اقتضائات امروز خاص است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه علما و روحانیون باید مسائل روز دنیا و ایران را تبیین کنند، تصریح کرد: هجمه‌های فکری دشمن بر اسلام زیاد شده است و متاسفانه ما نیز به برخی از مبانی دینی و اسلامی بی‌توجه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز علوم انسانی غربی هجوم زیادی آورده است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی‌ با بیان اینکه امروز نفوذ دشمن در جامعه قابل مشاهده است، افزود: دشمن نسل جوان ‌را مورد هدف قرار داده‌ و یکی از وظیفه مهم ما روحانیون این است که احکام اسلامی را به کار ببندیم.

رئیس دستگاه قضا تبلیغ را یکی دیگر از مسائل مهم پیش روی روحانیون دانست و گفت: وظیفه مهم و اصیل برای روحانیون که تبلیغ دین است.

آملی‌لاریجانی شیوه‌های سنتی تبلیغ در جامعه را بسیار مهم برشمرد و گفت: منبرها و مساجد پایگاه‌های معنوی در جامعه هستند و نقش اساسی دارند که باید آنها را حفظ کرد و حضور پررنگ‌تری در آنها داشت.

وی با اشاره به اینکه ابزارهای فکری در جوامع بسیار تاثیرگذار است، ادامه داد: فیلم‌هایی که الان تهیه می‌شود بسیار تاثیرگذار است اما در حال حاضر فیلم‌های ما از محتوا خالی و در بعضی مواقع بسیار منفی است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مطالب جدید باید در قالب‌های نوین و امروزی به جامعه عرضه شود، اضافه کرد: باید با هنرمندان و فیلم‌نامه نویسندان ارتباط برقرار کنیم تا اثرات فاخر در جامعه اسلامی تولید شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه اجرای احکام دینی در صدر اصول و قوانین نظام قرار دارد، اظهار کرد: باید دستورات ولی فقیه در جامعه اجرا شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه تحقیق در زمینه مردم‌سالاری دینی بحث مهمی است که باید این امر تالیف شود، افزود: امروز اقتدار قوه قضاییه به برکت ولایت فقیه است و در هیچ جای دنیا قوه قضائیه مانند ایران اسلامی مقتدر نیست.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت باید به سلاح بصیرافزایی مجهز شوند و این یک فهم ساده نیست، خاطر نشان کرد: در جریان فتنه 88 مقام معظم رهبری به بحث بصیرت داشتن بسیار تاکید کردند و انسان باید در شرایط سخت حق و باطل را بشناسد.

رئیس دستگاه قضا گفت: در جریان فتنه 88 افرادی که در کنار مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بودند نتوانستد به درجه بصیرت برسند و از خط ولایت و امامت جدا شدند و به مردم و نظام خیانت کردند.

وی با بیان اینکه دولت موظف است تمامی شرایط را برای کسب منع فضائل در جامه فراهم کند، اضافه کرد: نشر فضائل اسلامی بصیرت می‌خواهد.

آملی‌لاریجانی با اشاره به اینکه هجوم دشمن بیشتر از هر زمانی در امروزه در حال شکل‌گیری است، افزود: در زمان فتنه 88 استکبار جهانی برای حمایت از فتنه‌گران به‌پا خواسته بودند و با برنامه‌ریزی می‌خواستند به مردم و نظام صدمه وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه ولایت فقیه از فتنه 88 عبور کرد، خاطر نشان کرد: ولایت فقیه شاخصه عزت و اقتدار کشور و نظام است و باید برای حفظ و امنیت کشور ولایت فقیه را حفظ کنیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه ولایت فقیه نباشد نمی‌توانیم اقتدار امروز کشور را حفظ کنیم، گفت: اخلاق و تزکیه نفس از نکات عملی است که باید اجرا شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان