بازدید 16984

ماجرای‌ درگیری‌ عجیب صفایی‌فراهانی با احمدی‌نژاد

کد خبر: ۵۳۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴ 07 October 2015

صفایی فراهانی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای جدید، پرونده ای قدیمی را دوباره به جریان انداخته است.

به گزارش تابناک ورزشی، محسن صفایی فراهانی، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال مصاحبه ای با شماره جدید هفته نامه تماشاگران  انجام داده . او در این مصاحبه حرف های جالبی به زبان آورده که تا حالا آن را در رسانه ها عنوان نکرده بود.

در بخشی از این مصاحبه، خبرنگار از او می پرسد: «آقای احمدی‌نژاد با شخص شما خیلی بد بود، در مناظره‌ها از شما اسم برد، در جریان کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال هم گفته می‌شد اصرار داشته که شما رئیس آن کمیته نباشید. دلیل خاصی داشت؟» که صفایی فراهانی پاسخ می دهد: «من با ایشان دو بار درگیر شدم. یک بار قبل از ریاست جمهوری بود که ایشان رئیس نظارت استان تهران بود و من عضو هیأت اجرایی استان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۰ بودم.

من با ایشان درگیر شدم، علتش هم دخالت‌های خلافی بود که ایشان می‌کردند. در آخر هم گفتند از من شکایت می‌کنند. گفتم برو اگر مدرکی داری. بعد از آن ما با هم هیچ موردی نداشتیم تا اینکه فیفا من را برای کمیته انتقالی انتخاب کرد. دو اتفاق افتاد؛ یکی اینکه نماینده‌های سازمان تربیت‌بدنی که در کمیته بودند آمدند گفتند آقای رئیس‌جمهور خودش می‌خواهد کاندیدای ریاست فدراسیون شود…»

اما سوال بعدی، قسمت مهیج این مصاحبه است، جایی که پرسیده می شود: «قبلاً هم این بحث مطرح شد ولی آقای احمدی‌نژاد تکذیب کردند. دقیقاً چه کسی به شما گفت؟» و صفایی فراهانی جواب می دهد: «آقای کیومرث هاشمی (معاون وقت سازمان تربیت‌بدنی و رئیس فعلی کمیته ملی المپیک) در جلسه گفت. بنده هم جواب دادم نمی‌توانند کاندیدا شوند. گفتم اگر بشوند و اسم شان اعلام شود، فیفا رد می‌کند و شما بهتر است اصلاً این مسأله را مطرح نکنید.»

این بخش از مصاحبه، همان حرف هایی است که صفایی فراهانی برای اولین بار در رسانه ها مطرح می کند. البته سال ها قبل، زمانی که احمدی نژاد رئیس جمهور بود یکی دو بار روزنامه های اصلاح طلب به نقل از صفایی فراهانی نوشتند که محمود احمدی نژاد قصد داشت رئیس فدراسیون فوتبال شود. اما اینکه چه کسی به صفایی فراهانی گفته بود احمدی نژاد چنین قصدی دارد، تا به حال مطرح نشده بود.

همان موقع دفتر ریاست جمهوری در این مورد بیانیه ای داد و نوشت که چنین موضوعی واقعیت ندارد. حتی خود محمود احمدی نژاد هم زمانی که در برنامه گفت و گوی ویژه خبری حاضر و با سوالی از سوی مرتضی حیدری در این مورد مواجه شد، این ماجرا را تکذیب کرد. او در این برنامه از صفایی فراهانی انتقاد کرد و گفت که انتخابات فدراسیون فوتبال افتاده دست گروه های سیاسی منتقد دولت.

این اختلافات از زمانی ریشه گرفت که کیومرث هاشمی رئیس کمیته انتقالی بود و صفایی فراهانی هم به عنوان نماینده فیفا، ایفای نقش می کردند تا انتخابات فدراسیون برگزار و رئیس جدید فوتبال ایران انتخاب شود. یک بار تاریخ انتخابات اعلام شد و نفراتی چون مصطفی آجرلو هم کاندیدا شدند. اما ۴۸ ساعت مانده به برگزاری انتخابات، صفایی فراهانی مانع برگزاری این انتخاب شد و گفت که پروسه این انتخابات، دموکراتیک نیست. پس از آن دوباره مجمع برگزار شد و در انتخاباتی که علی کفاشیان و شاهرخ شهنازی برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون تلاش می کردند، این عنوان به علی کفاشیان رسید.

بعدها صفایی فراهانی در مصاحبه ای اعلام کرد که احساس کرده خود رئیس جمهور می خواهد کاندیدای ریاست فدراسیون شود اما هیچ وقت نگفت که چطوری به این نتیجه رسیده است. حالا بعد از گذشت این همه سال، او در این مصاحبه می گوید که کیومرث هاشمی رئیس وقت کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال، معاون وقت سازمان تربیت‌بدنی و رئیس فعلی کمیته ملی المپیک در جلسه ای به او گفته که محمود احمدی نژاد خودش قصد دارد رئیس فدراسیون فوتبال شود.

امروز محمد علی آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی در پاسخ به این سوال خبرآنلاین که آیا صحبت های صفایی فراهانی حقیقت دارد؟ گفت: «من در این مورد اظهار نظری نمی کنم. ولی چرا یک رئیس جمهور باید چنین کاری انجام دهد؟ من دیگر نمی خواهم حرف ورزشی بزنم و تمایلی برای پاسخ دادن به این سوال ندارم.»

کیومرث هاشمی هم به دلیل مشغله های کاری نتوانست پاسخ تماس خبرنگاران را بدهد اما باید دید او در روزهای آینده چه واکنشی به این ماجرا نشان می دهد. او که یک پای این ماجراست، قطعا توضیحاتی در این مورد دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان