بازدید 6541
۱
گزارش

وضع بوکس ایران در آستانه المپیک بحرانی است/چه کسی جای وینکوف سه هزاردلاری می آید؟

خامیس ورایف از قزاقستان، ولادمیر دورتسوف اوکراینی، دیمتری از روسیه، آسه بال ازکوبا و ولادمیر وینکوف اوکراینی یکی پس از دیگری در بوکس ایران فعالیت کردند و سوال این است که چرا از میان این جمع خارجی، تنها از آسه بال به عنوان یک مربی موفق نام برده می شود؟!
کد خبر: ۵۳۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵ 07 October 2015

قرارداد همکاری فدراسیون بوکس ایران با ولادمیر وینکوف اوکراینی درحالی روز دهم آبان ماه به پایان می رسد که حضور 6 ماهه این مربی و دستاوردهای آن از زوایای مختلف نیازمند بررسی و ارزیابی است.

به گزارش تابناک ورزشی به نقل از ایرنا، ولادمیر وینکوف به عنوان فردی که در کادرفنی تیم ملی اوکراین سابقه حضور در المپیک را داشته، در اردیبهشت ماه سال جاری برای مدت 6 ماه به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب و مشغول به کار شد و حال که تنها چند روز به اتمام قرار داد وی باقی مانده است باید واکاوی کرد که حضور کوتاه مدت این مربی چه سود و زیانی برای بوکس ایران به همراه داشته است.

وضع بوکس ایران در آستانه المپیک بحرانی است/چه کسی جای وینکوف سه هزاردلاری می آید؟

وینکوف با دستمزد پایین ماهیانه 3 هزاردلار و دیگر مخارج جانبی چون هزینه مترجم، ایاب و ذهاب و مسکن در فدراسیونی به کار گرفته شد که همواره از مشکلات مالی و بودجه رنج می برد. این برای چندمین بار است که بوکس ایران مربیانی به کار می گیرد که یا توان فنی مناسبی ندارند و یا فضایی ایجاد می شود که امکان بهره برداری مناسب از تجارب آنان وجود نداشته باشد.

خامیس ورایف از قزاقستان، ولادمیر دورتسوف اوکراینی، دیمتری از روسیه، آسه بال ازکوبا و ولادمیر وینکوف اوکراینی در سال های گذشته یکی پس از دیگری به نوعی در بوکس ایران فعالیت کردند و این سوال در ذهن کارشناسان نقش بسته است که چرا از میان این جمع خارجی، تنها از آسه بال به عنوان یک مربی خوب و موفق نامبرده می شود.

واکنش مسوولان فدراسیون بوکس با این سوال یک فصل مشترک دارد و آن اینکه به زعم فدراسیون نیشینان،برخی از مربیان داخلی بوکس در سال های گذشته پازل ها را به گونه ای کنار هم چیده اند که همکاران خارجی آنها پس از مدت کوتاهی بار سفر بسته و با ناکامی به کشور خود بازگردند. فراموش نمی کنیم که دورتسوف اوکراینی پس از بازیهای آسیایی گوانگژو در محفلی خصوصی از مشکلاتی گفت که مربی ایرانی در کادر فنی برایش ایجاد کرده بود.

با این اوصاف نیاز به بررسی است که دلیل اصلی ناموفق بودن مربیان خارجی در بوکس ایران چیست و چگونه است که به رغم همه این ناکامی ها فدراسیون بوکس در اوج مشکلات مالی بازهم به دنبال مربیان چند هزار دلاری می رود. شاید بهتر باشد ابتدا بسترسازی را در کشور خودمان برای مربیان داخلی فراهم کنیم تا فعالیت در کنار خارجی ها را بپذیرند آنگاه مربیان کاربلد و درجه یک جهان بوکس را جذب کنیم.

در شرایط فعلی که فدراسیون بوکس به گفته رییس این فدراسیون در مشکلات مالی غوطه ور شده و این موضوع در اعتراضات پی درپی قهرمانان این رشته هویداست، بهتر نیست از مربیان کم هزینه داخلی و جوان استفاده شود که در سال های اخیر بدون حاشیه به موفقیت تیم ملی اندیشیه اند و به فکر منافع شخصی خود و اطرافیانشان نبوده اند.

امید است مسوولان فدراسیون بوکس در فاصله یک سال باقیمانده تا المپیک و در پیش بودن انتخابی المپیک 2016 از مربیانی بهره ببرند که با انگیزه، توانمند و دلسوز هستند و  با اوضاع مشتزنان ایرانی آشنایی دارند و فرهنگ آنها را می شناسند.

البته باید توجه داشته باشیم که آزموده را دوباره آزمودن خطاست و بهره گرفتن از برخی مربیان وطنی نیز که در بازی های آسیایی و المپیک همواره صندلی هدایت تیم ملی را در اختیار داشته اند اما برای بالا کشیدن خود همه را با روش های مختلف کنار زده اند، بازهم فدراسیون را وارد چالش جدیدی خواهد کرد.

ولادمیر وینکوف چند روز دیگر ایران را ترک خواهد کرد و از شواهد پیداست که بازگشتی در کارش نخواهد بود و دوباره مسوولان فدراسیون را وارد آزمون جدیدی برای انتخاب سرمربی خواهد کرد. به نظر می رسد استفاده از مربی خارجی درجه یک و دلسوز(در صورت فراهم بودن منابع مالی) و یا مربیان جوان و باانگیره داخلی، بهترین راه پیش روی مسوولان فدراسیونی است که در ماه های اخیر ضربه های زیادی از شیطنت های داخل مجموعه خود متحمل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آخه من موندم دیگه این ورزشکارا و جامعه بوکس به چه زبونی بگن این پیرمرد خرف و فرتوت به درد فدراسیون نمیخوره؟؟؟؟ یه پاش لب گوره یکی دیگش توی گور!!!!! سیاست و سیاسی کاری گند زد تو ورزش کشور اون از وریزش و اینم از روسای فدراسیون ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها