بازدید 7694
۲

نشانه های آغاز انتفاضه سوم

کد خبر: ۵۳۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 07 October 2015
درگیری های مبارزان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی پس از تشدید جنگ طلبی های نیروهای اشغالگر تشدید شده است؛ منابع غربی خبر از نشانه های آغاز انتفاضه سوم می دهند.

خبرگزاری خانه ملت ، گروه بین الملل: تل آویو سیاه ترین کابوس های خود را مزه می کند. رژیم صهیونیستی هرچه کرد نتوانست مانع انعقاد تفاهم برجام شود و در این راه بسیاری از دوستان خود را از دست داد. آنها در سوریه نیز نتوانستند همانند سعودی ها به اهداف خود دست پیدا کنند. در این شرایط بغرنج که با آشفتگی سیاسی و سقوط اقتصادی در داخل سرزمین های اشغالی همراه شده است ، صهیونیست ها با مبارزان فلسطینی وارد تنش مستقیم شده اند.

براساس گزارش های منتشر شده، رژیم صهیونیستی منازل سه مجری شهید عملیات‌ ضدصهیونیستی قدس اشغالی به نام‌های «غسان و عُدی ابو جمل» و «محمد جعابی»  در این شهر را منفجر کرد. این در حالی است که جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرده است که طی 24 ساعت گذشته 246 تن مصدوم شده‌اند.

در جریان درگیری‌های شدید و گسترده بامداد امروز میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در سراسر کرانه باختری و قدس اشغالی ادامه داشت، ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

منابع محلی به خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کردند که پنج شهروند فلسطینی در اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیستی در بیت فوریک زخمی شده و برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شدند. ده‌ها نفر از فلسطینیان ساکن اردوگاه عسکر نیز با برگزاری راهپیمایی شبانه و آتش زدن لاستیک‌های خودروها اعتراض خود به تجاوزات نظامیان صهیونیستی را نشان دادند.

در اطراف شهرک بیت ایل واقع در شمال البیره نیز درگیری‌های شدیدی میان شهروندان فلسطینی و نظامیان صهیونیست درگرفت که منجر به زخمی شدن چندین نفر از جمله "اشیره حقان" پژوهشگر سازمان دیده بان حقوق بشر از ناحیه صورت شد و وی برای مداوا به بیمارستان "فلسطین" در رام الله انتقال یافت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خانه ملت ، روزنامه گاردن می نویسد ، درگیری میان مبارزان فلسطینی و اسرائیلی درحال افزایش است و این موضوع ممکن است به آغاز انتفاضه سوم منتهی شود.

بنا به نوشته این روزنامه بریتانیایی یکی از قربانیان اخیر در این درگیری ها یک پسر سیزده ساله بود که به دست نیروهای صهیونیستی در حین درگیری در خارج از اردوگاه پناهندگان در بیت الحم کشته شد. این دومین جوانی است که ظرف 24 ساعت کشته شده است.

به گفته منافع انگلیسی این نگرانی در میان دیپلمات های غربی وجود دارد که ناآرامی های روز افزون کنونی تبدیل به انتفاضه تازه ای شود. در روزهای جمعه و شنبه، چهار صهیونیست توسط مبارزان فلسطینی به هلاکت رسیده اند.

در صفحه اول یک روزنامه پر تیراژ فلسطینی روز یکشنبه نوشته شده بود: «انتفاضه سوم»

در مقابل نشریات صهیونیستی سعی کردند با احتیاط برخورد کنند و برخی نوشتند آیا حوادث اخیر مانند دو انتفاضه قبلی است که در سال های 1987 و 2000 روی داد یا خیر و اگر اینطور نیست چگونه تشدید درگیری ها را می توان پیش از شروع انتفاضه سوم متوقف کرد.

«مهند حلبی» ، دانشجوی نوزده ساله فلسطینی که روز شنبه دو صهیونیست را به ضرب چاقو به هلاکت رساند، در فیس بوک کار خود را به طور مستقیم با انتقاضه سوم مرتبط دانست.

از سوی دیگر، «صائب عریقات» ، مذاکره کننده ارشد صلح فلسطینیان در گفتگو با رادیو فلسطین گفت این حوادث وی را به یاد روزهای اول انتفاضه دوم می اندازد. این مسئله را دیپلمات ها هم به طور علنی مطرح کرده اند. «مارتی شافر» ، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان پیش از سفر بنیامین نتانیاهو،‌نخست وزیر رژیم صهیونیستی به برلین گفت «احتمال وقوع انتفاضه جدیدی وجود دارد. این به نفع هیچکس نیست.»

با قاطعیت می توان گفت که نارضایتی ها در میان فلسطینیان به همان سطحی رسیده است که در انتفاضه دوم ایجاد شده بود.

در یک نظرسنجی مشخص شد 42 درصد معتقدند فقط یک درگیری مسلحانه منجر به تشکیل کشور فلسطینی خواهد شد و دو سوم می خواهند محمود عباس از ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین کناره گیری کند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد اکثریت فلسطینیان دیگر اعتقاد ندارند که راه حل تشکیل دو کشور مستقل واقعی باشد و 57 درصد گفتند از یک انتفاضه مسلحانه به علت برگزار نشدن مذاکرات صلح حمایت می کنند این در حالی است که سه ماه پیش میزان حمایت مردم 49 درصد بود.

با این حال هنوز سطح ناآرامی ها به یک انتفاضه نرسیده است. یک اختلاف بسیار مهمی که این ناآرامی ها با انتفاضه های قبلی دارد این است که موج ناآرامی های کنونی فقط به کرانه باختری محدود نمی شود بلکه در شرق بیت المقدس اشغالی نیز به شدت دیده می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
1
1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار