بازدید 2286

فشار آمریکا به العبادی برای عدم همکاری با روس‌ها علیه داعش

روزنامه سعودی الحیات از فشار آمریکا به دولت حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای عدم موافقت با اجرای حملات هوایی روسیه در خاک این کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۳۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 07 October 2015
روزنامه سعودی الحیات از فشار آمریکا به دولت حیدر العبادی نخست وزیر عراق برای عدم موافقت با اجرای حملات هوایی روسیه در خاک این کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک»، روزنامه الحیات امروز چهارشنبه به نقل از منابع عراقی نوشت: آمریکا به دولت عراق توصیه کرده است که با درخواست روسیه برای اجرای حملات هوایی در داخل خاک عراق موافقت نکند زیرا در کارایی ائتلاف بین المللی تاثیر خواهد گذاشت.

به گفته این منابع، این نصیحت آمریکا درحالی مطرح شده است که یک هیئت نظامی عراقی برای بحث درباره جزئیات همکاری و هماهنگی با طرف های تشکیل دهنده "ائتلاف چهارگانه جدید" برای مبارزه با تروریسیم بویژه گروه داعش به مسکو می رود.

یک منبع نزدیک به دولت عراق به روزنامه الحیات گفت: آمریکا چندین پیام برای حیدر العبادی نخست وزیر عراق فرستاده و در آنها به وی توصیه کرده است که با اجرای حملات هوایی روسیه در داخل خاک عراق موافقت نکند زیرا این امر در حملات هوایی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: نظامیان آمریکایی دشواری اجرای حملات هوایی همزمان ائتلاف بین المللی با حملات هوایی روسیه بویژه در سایه نبود هماهنگی بین دو طرف را توضیح داده اند.

این منبع تصریح کرد: نظامیان آمریکایی حاضر در مرکز هماهنگی امنیتی در بغداد گفتند که حملات هوایی ائتلاف بین المللی در صورت اجرای حملات هوایی روسیه ادامه خواهد داشت اما با همان کارآمدی قبلی نخواهد بود و از تعداد آن کاسته خواهد شد.

به ادعای این منبع، ائتلاف بین المللی بیش از چهار هزار حمله هوایی در عراق از زمان تشکیل خود در ماه اوت سال گذشته انجام داده است.

ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش در ماه اوت سال گذشته تشکیل شد اما با وجود حملات هوایی زیاد خود، کارآمدی چندانی نداشته است به گونه ای که نه تنها باعث متلاشی شدن گروه داعش نشده است بلکه این گروه در طول این مدت گسترش یافته و نفوذ بیشتری گرفته است.

پیشتر برخی از منابع و شخصیت های عراقی فاش کردند که آمریکا از گروه تروریستی داعش به طور پنهانی حمایت می کند و فیلم ویدئویی فرود بالگردهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل داعش منتشر شد.

منبع نزدیک به دولت عراق در پایان به روزنامه الحیات گفت: یک هیئت نظامی عراقی از چند روز پیش برای بحث درباره ائتلاف جدید در مسکو به سرمی برد و روسیه به آگاهی طرف های تشکیل دهنده ائتلاف جدید رسانده است که امکان توسعه ائتلاف و عضویت اردن و مصر در آن وجود دارد.


تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی