بازدید 2533

پزشکان بدون مرز: حمله هوايي آمريکا به بيمارستان قندوز اشتباهي نبوده است

مگو ترزیان Mego Terzian, در نشستی در پاریس در جمع اعضای کمیسیون مجمع ملی فرانسه اعلام کرد: «من فکر نمی کنم این حمله را آمریکایی ها،‌ اشتباهی انجام داده باشند،‌ من حتی اعتقاد دارم این حمله متاسفانه اشتباهی نبود.»
کد خبر: ۵۳۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹ 07 October 2015
رئیس سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه سه شنبه اعلام کرد بمباران مرگباری که هواپیماهای آمریکای علیه بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز در شمال شرقی افغانستان انجام دادند برخلاف آنچه ارتش آمریکا مدعی است، حمله ‌اشتباهی نبود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس،‌ مگو ترزیان Mego Terzian, در نشستی در پاریس در جمع اعضای کمیسیون مجمع ملی فرانسه اعلام کرد: «من فکر نمی کنم این حمله را آمریکایی ها،‌ اشتباهی انجام داده باشند،‌ من حتی اعتقاد دارم این حمله متاسفانه اشتباهی نبود.»

این مقام این سازمان غیر دولتی اعلام کرد: «این اقدامی است که از رفتار نسنجیده جنایتکارانه» حکایت دارد.

ژنرال آمریکایی جان کمپل فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان سه شنبه در واشنگتن به مسئولیت آمریکا در این خصوص اذعان و از اشتباه سخن گفت.

وی در برابر کمیسیون نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: «بیمارستان پزشکان بدون مرز به صورت اشتباهی در حمله آمریکایی ها به درخواست افغان ها که در عین حال به تایید فرماندهی آمریکا رسیده بود،‌ هدف قرار گرفت.»

ترزیان خاطر نشان کرد: «22 نفر شامل 12 نفر از اعضای پزشکان بدون مرز و 10 بیمار ، همگی غیرنظامی،‌ در این حمله کشته شدند.»

این سازمان غیر دولتی این حمله را «جنایات جنگی» خوانده و خواستار تحقیقی مستقل در این خصوص شده است.

ترزیان افزود: «ما درباره از سرگیری فعالیت های خود هنوز تصمیم نگرفته ایم،‌ ممکن است فردا این تصمیم اتخاذ شود. من به نوبه خود از پزشکان بدون مرز می خواهم در اسرع وقت به قندوز بازگردد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل