بازدید 5885
ابوترابی فرد:‌

فاجعه منا سرآغاز تحولی در دنیای اسلام است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در منا 464 شهید داده‌ایم و این آمار به صورت قطعی و نهایی است که تا امروز 71 بدن مطهر شناسایی نشده بود ولی امروز حدود 40 بدن مطهر دیگر نیز شناسایی شد و عزیزان در سازمان حج و زیارت سخت مشغول هستند تا مابقی شهیدان نیز شناسایی شوند. پس از بیانات عالیقدر مقام معظم رهبری راه برای شناسایی بدن های مطهر هموار شد و تا شناسایی کامل مابقی بدنهای شهیدان این جستجو و تلاش ادامه دارد.
کد خبر: ۵۳۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲ 06 October 2015
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در منا 464 شهید داده‌ایم و این آمار به صورت قطعی و نهایی است که تا امروز 71 بدن مطهر شناسایی نشده بود ولی امروز حدود 40 بدن مطهر دیگر نیز شناسایی شد و عزیزان در سازمان حج و زیارت سخت مشغول هستند تا مابقی شهیدان نیز شناسایی شوند. پس از بیانات عالیقدر مقام معظم رهبری راه برای شناسایی بدن های مطهر هموار شد و تا شناسایی کامل مابقی بدنهای شهیدان این جستجو و تلاش ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عصر سه شنبه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 5 تن از شهیدان قاری جان باخته در فاجعه منا که این مراسم از سوی شورای عالی قرآن با حضور جمعی از اساتید، حافظان، قاریان و مفسران قرآن کریم در مسجد امام جعفر صادق برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای قرآنی فاجعه منا و با بیان اینکه این جوانان افتخار این را داشتند که در مسابقات بین المللی قران و جهان مقام های اول را کسب کنند اظهار کرد: حادثه منا یک حادثه استثنایی در تاریخ اسلام است. سرزمین وحی تاریخ ایران، احرام، حج، عرفات، مشعر، منا در هیچ کدام از اینها این حادثه فراموش نخواهد شد. بدون تردید این حادثه جانکاه که دل‌های مسلمانان را مجروح کرد و آن‌ها را در ماتم فرو برد آغازی است برای تحول در دنیای اسلام و رحمت خداوند بر افراد با ایمان نازل می‌شود و خشم خداوند بر دشمنان که منزلت حرم الهی را پاس نداشتند نازل می شود.

وی گفت: ما از چند زاویه می‌توانیم به این حادثه نگاه کنیم. اگر به چهره‌های نورانی این مجروحان نگاه کنیم می بینیم که در آنها جلوه ای از عظمت حق است ولی اگر به چهره کسانی که این فاجعه را بوجود آوردند بنگریم همه سیاهی و نفرت است. ما پس از این حادثه اگر به دنیای اسلام نگاه کنیم می بینیم که فضای جدیدی به وجود آمده است و همگی از اسلام یک فهم دیگری کسب کرده‌اند و خوشبختانه به وحدت بیشتری رسیده‌اند. آن‌ها خود را پشتوانه اهل سنت معرفی می کردند ولی رفتارشان را با برادران سنی ایران،‌ مصر، افریقا و خیلی از کشورهای دیگر دیدیم و مشخص شد که آن‌ها هیچ رابطه‌ای با امت اسلامی ندارند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما در قرآن آیه‌ای برای مهاجر الی الله داریم و یکی از این مهاجران الی الله شهدای فاجعه منا هستند که پس از انجام مناسک حج ندای حق را لبیک گفتند. ما حتی وقتی از خانه خارج می‌شویم باید نیت حجرت الی الله را داشته باشیم نه اینکه برای نفع و دنیا از خانه خارج شویم. یکی از مصادیق بارز هجرت الی الله همین حرکت امام راحل بود که از قم به ترکیه ، از ترکیه به فرانسه و از فرانسه به ایران مهاجرت کرد. آنچه که امام انجام می‌داد این بود که تمام هدفش فقط برای رضای الهی بود. جان باختگان فاجعه منا هم برای انجام مناسک حج از خانه خود خارج شدند و آن‌ها هم مصداق مهاجر الی الله هستند. یکی دیگر از مصادیق مهاجرت ، مهاجری است که برای کسب علم و دانش هجرت می‌کند. این قاریان برجسته قرآن عمر خود را برای قرآن گذاشتند و در راه هجرت زیارت خانه خدا شهید شدند.

ابوترابی فرد ادامه داد: آل سعود جشن اسلام را به عزا تبدیل کرد امیدواریم خداوند آل سعود را در عذای دائمی قرار دهد . فقط خدا می داند که در قلب خانواده های این شهیدان چه می گذرد. ما عظمت این حادثه را در روز قیامت می‌فهمیم. خداوند در قرآن کریم می فرماید آنهایی که در راه خدا مهاجرت می کنند دارای بالاترین مقام هستند و به عمل آن ها بالاترین پاداش داده می‌شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اعلام این خبر که ما در منا به صورت قطعی و آمار نهایی 464 شهید داده‌ایم گفت: تا امروز 71 بدن مطهر شناسایی نشده بود ولی امروز حدود 40 بدن دیگر را نیز شناسایی کردیم و عزیزان ما در سازمان حج و زیارت سخت مشغول هستند که مابقی اجساد نیز شناسایی شوند. پس از بیانات عالی مقام معظم رهبری راه برای شناسایی بدن‌های مطهر هموار شد و این شناسایی تا لحظه‌ای که آخرین آمار مشخص شود ادامه دارد.

به گزارش ایسنا این مراسم گرامی داشت یاد و خاطره قاریان شهید حاج حسن دانش، حاج محسن حاجی حسنی کارگر، حاج محمد سعید سعیدی زاده، حاج امین باوی و حاج فواد مشعل از سوی شورای عالی قرآن برگزار شد. در ابتدای این مراسم قاریان برجسته به قرائت قرآن پرداختند و گروه‌های برتر تواشیح به اجرای برنامه پرداخته و کلیپ های از قرائت و تواشیح این 5 شهید در مسجد امام جعفر صادق پخش شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها